וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד בידיים של פיני גרשון

9.7.2009 / 2:51

כשברקע מלחמת פדרמן-כץ, מאמן מכבי ת"א חייב להיות בשיאו ולתפקד כמבוגר האחראי, כדי להציל את המותג של המדינה

כששמעון מזרחי התראיין לאתר היורוליג מיד לאחר הגרלת הבית המוקדם והגדיר אותה "קשה", כפי שהוא מקפיד לעשות בכל שנה, נראה היה לפתע כי עולם כמנהגו נוהג. שוב מכבי תל אביב עומדת לפתוח עונה בתחושה חגיגית, כשמנהיג אותה היו"ר הנצחי. אלא שהתגובה הלאקונית והמראה החנוט של מזרחי הם לא יותר מפסאדה. המנהל המצליח בתולדות הספורט הישראלי הוא לא יותר מרקע דהוי למלחמת ההשמצות המכוערת בין רענן כץ לדייויד פדרמן, שכמו גמרו אומר לחסל את המוניטין של אחד המותגים המצליחים בישראל.

למזלה של מכבי, כץ ופדרמן לא יצטרכו להוביל את הקבוצה על הפארקט. במקביל למהומה במשרדי ההנהלה, הצליח פיני גרשון לבנות במהירות הרכב חדש לחלוטין, ולהגיע לתחילת חודש יולי כשהסגל כמעט מושלם. במקום להמר על כוכבים יקרים דמויי קרלוס ארויו, הוא בחר שורה של שחקנים מהדרג השני ביורוליג או כוכבי יול"ב קאפ, בתקווה שיחד ייצרו שלם העולה על סכום חלקיו. הגישה הזאת מזכירה את הקבוצה שבנתה מכבי ת"א בדיוק לפני עשר שנים, ושכעבור שנתיים הובילה אותה לתואר סופרוליג בפיינל-פור בברסי, האולם בו ייערך האירוע גם השנה.

הפעם המשימה של גרשון תהיה הרבה יותר קשה. אולי מכבי היתה יכולה ליפול לבית קשה יותר, אבל ספק אם מאמנה יכול היה להגריל צירוף נסיבות מורכב יותר. גם אם הסגל הצנוע שבנה מבהיר שהוא מבין שימיה של מכבי כקבוצת על באירופה חלפו, לא בטוח שהאוהדים מפנימים זאת, והציפיות יהיו גבוהות כרגיל. במקביל, ימצא עצמו המאמן בעל הפה הגדול בפוזיציה לא מוכרת, כמבוגר האחראי שמנסה לנווט את הספינה בלי להיגרר למלחמות הבעלים.

מעל הכל, יהיה עליו להיות בשיאו מבחינה מקצועית. אף שצסק"א וטאו ויטוריה נחלשו מעט, הן עדיין עשירות ואיכותיות יותר ממכבי. היתרון היחיד של הצהובים הוא על הקווים: גרשון לא יפגוש בשלב הראשון ענקים כזלימיר אוברדוביץ' ואטורה מסינה, והוא מאמן טוב מיבגני פאשוטין ודושקו איוואנוביץ'. עם זאת, הניסיון והישגי העבר לא סייעו לגרשון לחלץ בעונה שעברה אפילו ניצחון בודד משמות לא מוכרים כצ'אבי פסקוואל וחואן פלאזה. אחרי חצי עונה שבה לא הבריק, יצטרך גרשון לחזור לכושר, גם כדי להחזיר את מכבי לברסי, אבל בעיקר כדי להציל את המותג הצהוב-כחול מהתפוררות מוחלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully