וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה איש קריות

דור בלך

7.7.2009 / 14:15

כמו הביטלס, גם מייקל אואן היה גדול יותר מישו עבור חלק מתושבי ליברפול. אגדה חיה, גם כשלבש את מדי ריאל. היום הוא לא יותר מבוגד

הסמליות שבחזרתו של קני דלגליש לליברפול דווקא ביום בו חתם מייקל אואן במנצ'סטר יונייטד היא עצומה, וגם ריככה את המכה הכואבת שספגו מאות אלפי אוהדי האדומים כשצפו בתמונתו של הבן המועדף מניף את צעיף היריבה השנואה. בניגוד למרבית הליגות בעולם, במולדת הכדורגל המושג סמל הצליח לשמור על מעמדו גם בעידן הקפיטליסטי של ימינו. עד לאואן, רק 22 שחקנים בכל הזמנים שיחקו ביותר מקבוצה אחת מארבע הגדולות, מתוכם רק 15 בריטים. רק עשרה העזו לשחק גם ביונייטד וגם בליברפול, כששבעה מתוכם עשו זאת עוד קודם למלחמת העולם השנייה, ועוד שניים בשנות ה-50 וה-60. פול אינס עשה את הדרך ממנצ'סטר לליברפול דרך מילאנו ב-97', אלא שכבר ב-89' הוא קנה לעצמה תדמית של בוגד כשהצטלם במדי מנצ'סטר יונייטד בהיותו שחקן ווסטהאם, שבועות רבים לפני שהעיסקה יצאה אל הפועל.

יחד עם סטיבן ג'רארד וג'יימי קארגר, אואן היה הסמל המודרני של ליברפול גם כשכבר שיחק במדריד ובניוקאסל, ונכנס להיכל התהילה של המועדון עוד כשחקן פעיל. עד לפני שלושה ימים, לא הייתם מוצאים פאב אחד בצד האדום של ליברפול ללא תמונה של אואן על הקיר, לצד אגדות כמו דלגליש, שנקלי ופייזלי, כשהחלוץ הזריז היה היוצא מן הכלל - השחקן הפעיל היחיד שלא משחק במדי ליברפול בהווה ועדיין זוכה למקום של כבוד על הקיר. מותר להניח שעובדי מחלקת התברואה של עיריית ליברפול פינו השבוע תמונות רבות שלו מפחי האשפה ברחבי העיר.

הקרבה הפיזית בין שתי הערים הצפוניות, המעמד הסוציו אקונומי הנמוך של שתיהן והתהילה שמביאות קבוצות הכדורגל לעיר הפכו את היריבות בין השתיים לשנאה טהורה שעולה אפילו על זו ליריבה העירונית. בדוכני המרצ'נדייז הפזורים באיזור האולד טראפורד לפני משחקים נמכרים לא פחות חולצות וצעיפים הצוחקים על הסקאווזרים השנואים מאשר כאלה התומכים ביונייטד, כשהמצב באנפילד לא שונה, והשנאה לאלכס פרגסון שם גדולה כמעט כמו האהבה לדלגליש.

עוד כשכיכב במדי ליברפול, היה מייקל אואן ידוע לשמצה בקרבתו למנג'ר השדים האדומים בעקבות התחביב המשותף של השניים - גידול סוסי מירוץ. הפעם, עושה רושם, שניהם הימרו על הסוס הלא נכון. פרגי אמנם ידוע במימוש פוטנציאל של שחקנים, והפוטנציאל של אואן הוא אחד הגדולים בכל הזמנים, אבל נראה שהחלוץ בעל רגלי הזכוכית, שלא כבש שער אחד מאז ינואר, יתקשה לשחזר את ימי התהילה שלו בסביבה העוינת ותחת העניים החשדניות של האוהדים שעד לפני שבוע שנאו אותו. אואן עצמו הפך לפרסונה נון גרטה בעיר הולדתו, וכל ביקור משפחתי שם צפוי להתלוות בהקנטות מצד שכניו וחברי ילדותו. מי שהיה חלומם הרטוב של יושבי הקופ, שהיו מוותרים כמעט על כל שחקן בקבוצה כדי להחזירו גם בכושרו הנוכחי, הפך ללא יותר מבוגד. כמו הביטלס, גם אואן היה גדול יותר מישו עבור חלק נכבד מתושבי ליברפול. היום הוא לא יותר מיהודה איש קריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully