וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו מחיקויים

7.7.2009 / 8:00

כדי שאנטוניו ולנסיה יוכל לעזור ליונייטד לשכוח מרונאלדו, הוא חייב להימנע מהשוואות למקור, ולא יזיק אם הוא יתחיל לכבוש יותר

אם מחפשים קווים מקשרים בין הקריירות של כריסטיאנו רונאלדו ואנטוניו ולנסיה יש ללכת שלוש שנים ארוכות ועמוסות אחורה, לימי מונדיאל 2006, אז התחרו השניים עם עוד ארבעה שחקנים על תואר "השחקן הצעיר של הטורניר".

הפורטוגלי הוליך בבחירת האוהדים לפני ולנסיה כשבוקר אחד הציף מייל את תיבות התואר של מאות אלפי אנגלים וסקוטים ובו נכתב: "קיימת סכנה אמיתית שכריסטיאנו רונאלדו ייבחר לשחקן הצעיר של המונדיאל למרות הבכיינות שלו, למרות שהוא צולל, למרות ההתנהגות שלו. כרגע ולנסיה מדורג במקום השני. עשו מעשה ראוי ותצביעו לו. זה לא משנה את מי אתם אוהדים, העיקר שתמנעו את בחירת רונאלדו".

בתוך 24 שעות התקדם רונאלדו מ-210,290 הצבעות ל-241,775. ולנסיה לעומתו קפץ מ-195,377 ל-331,087 ונטל את ההובלה בגאון. בסופו של דבר המילה האחרונה הייתה של אנשי פיפ"א ולוקאס פודולסקי זכה.

שלוש שנים כאמור חלפו ועתה שמותיהם של הפורטוגלי והאקוודורי שוב נקשרים זה בזה לאחר שרונאלדו נמכר ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד ו-ולנסיה הגיע לאלופת אנגליה מוויגאן, כדי למלא את החלל בצד ימין. לפיכך באנגליה עסוקים מאוד לאחרונה בשאלה המאוד לא הוגנת האם הרכש הטרי של אלכס פרגוסון יכול להיכנס לנעליים הגדולות שהותיר מאחוריו שחקן השנה בעולם.

לפדות את הפיקדון

ב-30 ביוני חתם אנטוניו ולנסיה במנצ'סטר יונייטד ועשה היסטוריה עבור הכדורגל האקוודורי, שאמנם התקדם מאוד בעשור האחרון, אבל עדיין לא ייצא שחקן למועדון בסדר הגודל הזה. לפני כ-15 שנה עוד רץ ובעט הקשר הימני שיהיה בן 24 בעוד פחות מחודש, ברחובות נואבה לוחה, הממוקמת באגן האמזונס במרכזם של יערות עבותים, היכן שנמצאת עיקר הקהילה האפרו אקוודורית.

בהתאם לסיפור הסינדרלה הקלישאתי שאנחנו כל כך אוהבים לשמוע ולהשמיע, גם ולנסיה גדל בעיר ענייה ובילדותו סייע לאביו לאסוף בקבוקים ריקים וזה נסע לפדות את הפיקדון עליהם בבירה קיטו. בגיל 10 הגיע הילד אנטוניו למבחנים לקבוצה מקומית, שם התבלט מעל כ-200 נערים אחרים שבעצמם תרו אחרי תחילתו של סיפור נפלא.

משם הדרך של ולנסיה למעלה הייתה מהירה. בגיל 15 נחת באל נסיונאל מעיר הבירה קיטו וב-2005 אותר על ידי מחלקת הסקאוטינג היוצאת מן הכלל והמוכחת של ויאריאל. יחד עם זאת, הקבוצה מפאתי ולנסיה לא אפשרה לשחקן הצעיר להתגלח על גבה ושלחה אותו להשאלה ברקראטיבו הואלבה. אז הגיע מונדיאל 2006.

"ישבתי בבית וצפיתי במשחק של אקוודור נגד פולין ומיד רשמתי את השם של ולנסיה", סיפר מאמן וויגאן דאז, פול ג'ול, "כשנסעתי לגרמניה ראיתי אותו במשחקים נגד קוסטה ריקה ואנגליה ומאוד התרשמתי". הקשר בן ה-20 הציג יכולת נהדרת והיווה בורג מרכזי בהעפלה ראשונה אי פעם של נבחרתו לשמינית גמר המונדיאל. כעבור מספר שבועות נחת בג'יי ג'יי בי סטדיום, לבקשתו של ג'ול. סטיב ברוס, שירש את את עמדת המאמן בוויגאן מאוחר יותר, הפך את המעבר של ולנסיה לוויגאן לסופי, כשהלאטיקס שילמו לויאריאל כחמישה מיליון יורו.

לשחרר את רוני

לוולנסיה יש את כל מה שנדרש כדי להפוך לשחקן באחת הקבוצות הטובות בעולם. אלו לא רק האלמנטים הפיזיים והאתלטיים, לא רק הדריבל והטכניקה המצוינים, אלא גם ההתאלקמות הנהדרת שלו בכדורגל האנגלי, במסגרתה הפך לאחד מהשחקנים הטובים בליגה הטובה בעולם. בשנה האחרונה כבר הוזכרו מספר קבוצות כחפצות בשירותיו, אבל מנצ'סטר יונייטד הייתה זו ששמה את ידה על היהלום.

השדים האדומים יכולים היו לנסות לקנות את פרנק ריברי באמצעות הכסף הגדול שהגיע בעקבות מכירתו של כריסטיאנו רונאלדו וההערכה של פרשנים רבים הייתה שהיא תעשה זאת, אבל אלכס פרגוסון בונה משהו במנצ'סטר יונייטד פוסט הכוכב הפורטוגלי והוא סימן את אנטוניו ולנסיה כבר מזמן.

רונאלדו ביקש לעזוב לפני שנה, אבל נענה בשלילה חסרת פשרות מצד הבוס. אלא שגם הסקוטי ידע שהוא לא יוכל להחזיק בו לנצח ובזמן שסחט אותו עבור המדים האדומים של יונייטד במשך עונה נוספת עקב פרגי במשך עונה שלמה אחרי האקוודורי. בזמן שנאני הכישרוני, אך הלא יציב, עדיין מסרב להבשיל ולהפוך לשחקן שפרגוסון יוכל לסמוך עליו במשך תקופה רצופה, ולנסיה סומן כבר בקיץ שעבר כרכש פוטנציאלי. למכירה של רונאלדו ולרכישה של ולנסיה לא הייתה נגיעה ליד המקרה.

גם כשכל אנגליה עמדה על הרגליים ומחאה כפיים לווין רוני לפני כמה שנים, פרגוסון אמר שבפניו עומדת דרך ארוכה. כשהחלוץ ספג ביקורות בגלל בצורת יחסית של כמה שבועות לפני כשנתיים, הסקוטי הזכיר לכולם – הרי יש לו עוד דרך ארוכה. היום רוני הגיע לשם ולרכישה של ולנסיה קשר ישיר לכך.

אחרי שבשנה שעברה הפך רוני לשחקן הכי חשוב של מנצ'סטר יונייטד ביחד עם ריו פרדיננד, היום פרגוסון כבר בונה לו צוות מסייע. אחרי שרונאלדו סיים את תפקידו באולד טראפורד, רוני יקבל את המפתחות בחלק הקדמי וישחק יותר באזור הרחבה, כפי שהוא כל כך רוצה. ההגעה של ולנסיה תשחרר אותו לתפקידים התקפיים יותר, הקשר האקוודורי, אם התכנית תצא לפועל, יהיה נושא הכלים הטוב ביותר של רוני.

לכבוש את אולד טראפורד

אלכס פרגוסון יודע מה הוא רוצה מאנטוניו ולנסיה וזה לא מה שהוא ביקש מכריסטיאנו רונאלדו בשנתיים האחרונות, אבל לא בטוח שהאוהדים והפרשנים מבינים זאת. הרי מבחינת רבים הוא הגיע במקומו של הסטאר הפורטוגלי. לפיכך ההתמודדות של ולנסיה לא תהיה רק עם המעבר לקבוצה שלא מוכנה לוותר על אף תואר, אלא בהשוואות לשחקן שהוא כביכול אמור להיכנס לנעליו.

וולנסיה נהנה מאיכויות חשובות לשחקן המודרני, אבל לפחות במובן אחד הוא נופל מרונאלדו. הפורטוגלי כבש בשלוש השנים האחרונות 91 שערים ובישל 36 נוספים בכל המסגרות עבור מנצ'סטר יונייטד, כמות שאף שחקן אחר בקבוצה גדולה בעולם אפילו לא התקרב אליה בשנים האחרונות.

ולנסיה אמנם שיחק פחות משחקים ממנו, שיתף פעולה עם שחקנים פחות טובים ולא לבש את מדיה של קבוצה שלוחצת את יריבתה ותוקפת ללא הרף כמו מנצ'סטר יונייטד, אבל גם התנאים הללו לא מסתירים את העובדה שאחרי שבעה שערים ושמונה בישולים בשלוש העונות האחרונות, האקוודורי יצטרך לשפר את הסיומת ולהפוך לשחקן תכליתי יותר.

במנצ'סטר יונייטד יודעים את זה היטב. בוודאי זוכרים כיצד במשחק שלהם נגד וויגאן לקראת סיום העונה האחרונה, סיחרר ולנסיה את נמנייה וידיץ' וג'וני אבנס כבר בדקה השנייה, ונכנס מצוין לרחבה רק כדי להחמיץ ממצב מצוין מול אדווין ואן דר סאר. פרגוסון וצוות האימון שלו יידרשו לסוגיה הזו ולמרות שרוני יקבל על עצמו אחריות התקפית גדולה, גם ולנסיה ייצטרך להפיק יותר ברמת המספרים.

מאוהדי הקבוצה והפרשנים תידרש קצת סבלנות והרבה תפיסת מרחק מהשוואות לכריסטיאנו רונאלדו. אחרי הכל, כמו באותו יום בו הממלכה הזניקה את קשר נבחרת אקוודור לפסגת המרוץ לתואר "השחקן הצעיר של המונדיאל", גם היום כולם רק רוצים להשאיר את הפורטוגלי מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully