וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג או פרט?

7.7.2009 / 16:03

בהנחה שדודי סלע ימשיך בדייויס את יכולתו מווימבלדון, משחק הזוגות מול רוסיה הפך לקריטי. האם אנדיוני מסוגלים לחזור לעצמם?

"למה שהעבר ישפיע על משחק הזוגות של אנדיוני מול רוסיה? להיפך, זה יעשה אותם יותר טובים. בטח הייתה לך חברה, ונפרדתם ואח"כ חזרתם. נו, וכשחזרת אליה, הזיון לא היה יותר טוב? עם אנרגיות כאלה, אני לא ממש רואה בעיה".

את המשל הזה מספק לא אחר מאשר עמית נאור. גם הוא יודע שמשחק הזוגות מול רוסיה, בהנחה שדודי סלע ישחזר בסופ"ש את יכולתו מווימבלדון, יכול להכריע את גורל ההתמודדות. פעם היינו מדברים עליהם בתור הנקודה הבטוחה בדיוויס, אבל לאור משקעי העבר ומיעוט שיתוף הפעולה בשנה האחרונה, משחק הזוגות בסופ"ש הפך לחידה המרכזית. בין הפותרים יוגרל כרטיס לחצי גמר גביע דייויס.

שחקני נבחרת הדייויס של ישראל יוני ארליך עם אנדי רם. ברני ארדוב
המשחק שלהם יהיה החידה המרכזית. רם וארליך/ברני ארדוב

יחזרו ב-2010? העיקר ההצלחה בדייויס

על הנייר, גם מבלי לדעת מי ירכיב את הצמד הרוסי, אין מה לדאוג. ארליך, למשל, ניצח ב-11 מתוך 15 משחקי זוגות בגביע דייויס. עוד לפני שנת ההיעדרות שלו השיג ארליך יחד עם רם שבעה ניצחונות רצופים, הוא שאמרנו – נקודה די בטוחה. גם לרם יש מאזן מצוין בדייויס, שכן הוא מתגאה במאזן 5:11 במשחקי הזוגות, ולפני ההפסד עם אמיר חדד בשבדיה, החזיק ברצף של שמונה ניצחונות בזוגות.

אלא שבחודשים האחרונים התפוצצה בתקשורת פרשת ההיעלבות של ארליך, לאחר שרם החליט להמשיך ולשתף פעולה עם מקס מירני עד תום השנה. מכאן מה שקרה בעיקר פתוח לספקולציות. יש שיטענו שעד היום לארליך היה קשה להתגבר על הכעס, ויש שיגידו בדיוק ההפך. מעטים מחבריהם מוכנים להתחייב שהם יחזרו לשתף פעולה ב-2010, אבל רובם ככולם בטוחים שזה לא ישפיע בדייויס.

"הם נקודה מכרעת מול הרוסים", קובע נחרצות שלמה צורף. "דיברתי עם שניהם, הם יחזרו קצת לביטחון של לשחק יחד, יעשו את ההתאמות שלהם ויעלו לשחק. רק אם תהיה פציעה של אחד מהם הם לא ישחקו. אני יודע שהם שניהם חברים טובים ואין ביניהם רגשות טינה. אין שום בעיה עם מה שהיה. יוני יודע שהוא צריך להתחזק פיזית כדי להיות טוב ולנצח".

למרות שקשה לדעת איזה צמד רוסי נפגוש, צורף מסמן את המפתחות לקראת ההתמודדות. "נקודות החוזקה של הרוסים זה קו אחורי טוב וסרבים מאיימים. לעומת זאת, נקודות החוזקה של הישראלים זה משחק טקטי מגוון, שיהיה הרבה פעמים באיזור הרשת. בכל מקרה, כל המשחקים יהיו פתוחים. אנדי ויוני צריכים להגיע עם הרבה ביטחון. אנדי מרים טיפה את יוני והם יודעים לפצות אחד על החולשות של השני, וזה מה שחשוב".

שחקני נבחרת הדייויס של ישראל יוני ארליך עם אנדי רם. ברני ארדוב, ברני ארדוב
יודעים לפצות האחד על החולשה של השני. רם וארליך בפעולה/ברני ארדוב, ברני ארדוב

ארליך לא בכושר? העיקר שיש לו מה להוכיח

עוד דבר שהטריד בשבועות האחרונים את הנבחרת הישראלית היא מידת כשירותו של ארליך, שהיה במרכז קבלת ההחלטות של הקפטן, אייל רן. רן טען כי השחקן, שרק לא מזמן שב מפציעה, כשיר. בכל מקרה, אלטרנטיבות אחרות אין ממש בשוק, מכיוון שהראל לוי מתוכנן לשחק שני משחקי יחידים שעשויים להתארך על פני חמש מערכות. גם האופציות האחרות לא נראות רציניות.

"אני קורא שהוא מרגיש טוב ויודע שהוא שיחק את ווימבלדון בצורה מלאה", סיפר קפטן נבחרת הפדרציה, ליאור מור. "יש ליוני מספיק אחריות כדי לבוא ולשים את האמת על השולחן. כמובן שאם הוא לא מרגיש טוב, הוא יגיד את זה לקפטן. יש לו יותר מדי אחריות על הכתפיים לא לעשות החלטות לא טובות. אם יוני ארליך אומר שהוא כשיר, אז הוא כשיר ללא ספק".

מור התייחס גם ליחסים בין השניים ולאפשרות שהאגו ישפיע על שיתוף הפעולה ביניהם. "אין לי ספק, אפילו קל שבקלים, שהם יידעו לשתף פעולה בלי קשר למה שהיה בתקופה האחרונה. באמת שמדובר בשני מקצוענים לא צעירים שעברו הרבה בחיים שלהם, הן בקריירה ביחידים, הן בזוגות, ביחד ולחוד. עצם העובדה שהם נקראים לדגל מחזקת את העניין של החשיבות לכך מבחינתם. יותר מזה, הם גם ירצו להוכיח שהם לא איבדו את הטאץ' יחד ויבואו בדרייב הנכון".

הראל לוי ואייל רן, קפטן נבחרת ישראל בדייויס. ברני ארדוב
רן/ברני ארדוב

משחק גורלי? הכל תלוי ביום שישי

בניגוד לדוברים האחרים שעדיין מהוססים לגבי היכולת שאנדיוני מסוגלים לנפק ביחד, עמית נאור כבר מסמן וי על משחק הזוגות: "זו הבעיה הכי קטנה שלנו במפגש. למישהו יש ספק שהם יהיו מצוינים? מזמן הם התגברו על מה שהיה. ראיתי את שניהם בלונדון והם נראים כמו שהם צריכים להיראות".

"זה בכלל לא האישיו", מוסיף נאור. "האישיו זה איך הנבחרת תגמור את יום שישי. האישיו זה איך סאפין מגיע. יוז'ני כבר שלושה ימים בים המלח משתזף, השאלה איך הוא יגיע למשחקים. אני בטוח שהוא יעלה עם סאפין עקרונית. מצד אחד אין לקפטן הרוסי אף שחקן חם, אבל מצד שני יש לו את כל האפשרויות".

נאור, כפי שהבנתם, לא ממש חושש ממשחק הזוגות ומשוכנע ש"זו הנקודה הבטוחה במפגש וזה היתרון שלנו בו. אם נגיע למצב של 1:1 ביום הראשון, אני חושב שאנדי ויוני פייבוריטים והם ינצחו. אלה אנשים בני 30, זה לא מאור בוזגלו בן 20. אלה אנשים שמקבלים החלטות מקצועיות, אישיות וכלכליות ולכן צריך לקחת את זה בפרופורציות. בופאטי ופאס נפרדו ואף אחד לא עשה מזה טרגדיה. בנינו בארץ מותג אנדיוני ואנחנו מצפים שלילד של אנדי יקראו יוני ולהיפך, אבל בפועל זה לא ככה".

מירני? העיקר שיש ארוחות ערב

לפני 25 שנה נבחרות הדייויס של ישראל ורוסיה נפגשו. שלמה גליקשטיין ושחר פרקיס שיחקו את כל המשחקים, הנבחרת הפסידה 3:2, אלא שהפעם אנחנו אמורים להגיע עם יותר עומק בסגל, בהנחה שאנדי רם ויוני ארליך יספקו את הסחורה. אנדי רם, לפחות, מבטיח שכך יהיה. "יוני עבר את הפציעה בסדר גמור", אומר רם, "חשוב לו לחזור לנצח. עוד לנצח בבית, עם כל הקהל והטירוף, זה משהו אחר. אני לא רואה אותו לא מופיע במיטבו. יהיה את הלחץ והמתח לפני כל משחק גדול, אנחנו צריכים להביא את הנקודה ומצפים מאיתנו לעשות את זה. כבר שיחקנו את הצ'לנג'ר ברמת השרון ותוך שנייה החיבור שלנו על המגרש היה מושלם".

רם גם מספר על מה שעבר עליו ועל שותפו. "יוני התבאס כי הוא רצה שאני אחזור אליו באמצע השנה. הוא התבאס שאמרתי לו שלא. זה בדיוק כמו שאתה תבקש ממני כרטיס לדייויס ואני אגיד לך שאין לי. אבל ברגע שהוא הבין שהמטרות שלי הן לגמור את השנה ולהמשיך איתו ביחד, הכל הסתדר. בחודש האחרון ברולאן גארוס ואיסטבורן אכלנו כל יום ארוחת ערב ובכלל, אנחנו חיים בדיוק אותו דבר.

"לא חיפשתי שיצדיקו את ההחלטה שלי. הפכנו לאיזה מותג בארץ, אי אפשר לברוח מזה ורק אחרי הפרידה הרגשתי את זה. רק אז אתה מבין שאנשים מתגעגעים ועד כמה חשוב להם לראות את שנינו ביחד. אני יודע שהנושא רגיש, אבל זו החלטה מקצועית. אחרי שאסיים את השנה הזו עם מירני? אי אפשר לדעת, אבל בגדול אנחנו אמורים לחזור לשחק".

דודי סלע חוגג ניצחון לנבחרת הדייויס מול צ'ילה. ברני ארדוב
אם הכל יתחבר, אולי נזכה שוב לראות את זה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully