וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים שיכולים להציל לנו את העונה

6.7.2009 / 12:17

המאמנים מתלוננים על ההיצע, הסוכנים מוכרים לוקשים. אז תומר יצחק צלל למעמקי הליגה הארגנטינאית ודלה 10 מציאות

באימון הפתיחה של הפועל תל אביב לקראת עונת המשחקים 2009/10, נשאל אלי גוטמן לגבי חוסר היכולת של קבוצתו להתחזק עד כה, במיוחד בכל הנוגע לשחקנים זרים. המאמן השיב בצורה גלויה ואמר: "אנחנו מחפשים זרים חופשיים, איכותיים וכאלה שלא נמצאים מעבר לשיא. שחקנים מאירופה לא באים בחשבון כי שם היורו משחק תפקיד, ואילו אנחנו עדיין מדברים בדולרים".

אז כשירות לגוטמן ושאר מאמני ליגת העל שמתקשים לצרף שחקנים זרים, מוגשת לפניכם רשימה קצרה וחלקית ביותר של שחקנים שיש להם עוד מה למכור. הליגה הסתיימה, עשרות שחקנים איכותיים, בטח ובטח ביחס לליגה הישראלית, נותרים בימים אלה ממש ללא חוזה, והחשוב ביותר – הם מדברים בדולרים. ארגנטינה היא הכתובת.

סבסטיאן מנדס

הבלם בן ה-32, עם רזומה של שתי הופעות בנבחרת ארגנטינה, ביקש להשתחרר השבוע מסן לורנצו עקב העובדה שאינו נכלל בתוכניות של המאמן דייגו סימאונה. מנדס סבל מפציעות מטרידות בתקופה האחרונה, אך בפעמים שהופיע העונה היה הבולט בהגנת קבוצתו. בקלאוסורה 2007 היה מנדס מהברגים החשובים בדרך לתואר, כשלזכותו שלוש אליפויות נוספות מימיו בוולז סרספילד, איתה זכה גם בגביע הליברטדורס ב-1994. מנדס, ששיחק ארבע שנים בסלטה ויגו, נחשב בלם קשוח ובעל משחק ראש מצוין, הנוטה לקחת על עצמו את תפקיד המנהיג השקט של ההגנה. חוזהו עמד על 220 אלף דולרים לעונה, כשבימים אלה מעוניינות בשירותיו באנפילד וצ'קאריטה המוכנות להציע לו את מחצית הסכום.

לאנדרו חיודה

הסיפור המעניין מבין העשירייה. חיודה הוא תוצר מחלקת הנוער המפוארת של לאנוס, שהעניקה לו הזדמנות בגיל 19 וקיבלה בתמורה 12 שערים ב-91 משחקים בקבוצה הבוגרת, ואנחנו מדברים על בלם! ב-2006 ביקש חיודה להשתדרג ועבר לאינדפנדיינטה, אך דווקא כשהציג יכולת טובה בהגנת הרוחוס והוזכר כמועמד לנבחרת, נפצע בצורה רצינית בברך. ההתאוששות ארכה כמעט שנה, אך חיודה נפצע שוב, הפעם בברך השנייה ואיבד את הביטחון על המגרש כשחזר העונה. חיודה הסתכסך עם הקהל של אינדפנדיינטה וביקש לעזוב, כאשר השאלה שלו לאירופה עשויה לפתור לשני הצדדים את הדילמה. בסך הכל מדובר בשחקן בן 25 שצריך להתרחק קצת מהבית בכדי לשוב לאיתנו ולמצות את הפוטנציאל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פרנקו פפינו

שחקן נוסף שהוזכר כמועמד למכבי חיפה בעבר, עוד כשהיה קפטן בלגראנו ונשר עימה לליגה השנייה, אך בסופו של דבר בחר במקסיקו. אחרי תקופה במדי וראקרוז (גם איתה חווה ירידה) הושאל פפינו לראסינג קלוב, שם עקפו אותו בסיבוב צעירי המועדון. מדי פעם זכה הבלם לדקות כקשר אחורי, ובסך הכל לזכותו 18 הופעות השנה וגם שער אחד. בבלגראנו שיחק פפינו לעיתים גם כמגן ימני, ובאפרטורה 2006 הציג טורניר מצוין וכבש לרשת בוקה ג'וניורס. פפינו בן ה-27 לא נחשב לבלם גבוה או חזק במיוחד, אך ידוע כשומר אישי טוב ויכול לפתור בעיות להרבה קבוצות תמורת 130 אלף דולרים לעונה.

ריקרדו גומס

קבוצה הדורשת תשומת לב מיוחדת היא חימנסיה חוחוי. הקבוצה מצפון מערב ארגנטינה אמנם נשרה לליגה השנייה, אך מחזיקה בסגל מלא פוטנציאל, עם שחקנים שמרביתם הופכים לחופשיים או שמחירם פוחת כעת בצורה ניכרת. אחד הבולטים בקבוצה הוא ריקרדו גומס בן ה-27. הקשר השמאלי היה בשנה האחרונה שחקן הרכב בחוחוי ומהיצירתיים בעמדה שלו. גומס, המסוגל לתפקד גם כעושה משחק, נוטה לנצל את שליטתו האבסולוטית ברגל ימין כדי לבצע גיחות למרכז מעמדת המוצא באגף השמאלי, תוך כדי שימוש ביכולת הטכנית הגבוהה ובמהירות שלו. לשחקן, שבעונה האחרונה שכרו עמד על 80 אלף דולרים לעונה, יש הצעות מסרו פורטניו הפראגוואית וברצלונה גויאקיל מאקוואדור.

דייגו מתאו

בחוחוי ניתן למצוא שחקנים מעניינים רבים שיכולים להתאים ככפפה ליד לקבוצות בישראל, כמו גבריאל לואשבור ואפילו פאביו פייטרס שכבר העביר קדנציה קצרה כאן במדי הפועל פתח תקוה, אבל השחקן הבא עליו נשים את האצבע הוא דייגו מתאו. הקשר האחורי, שאולי שמו מצלצל מוכר מימיו של יוסי בניון בראסינג סנטאנדר, חזר לארגנטינה אחרי מספר שנים בספרד והזכיר לכולם עד כמה קשוח הוא היה בתחילת דרכו בניואל'ס. מתאו יהיה באוגוסט בן 31, אך הוא עדיין בשיא מבחינה גופנית, רץ ללא הפסקה ובעיקר מתקל באגרסיביות. ניואל'ס נמצאת במגעים להחזיר את השחקן המנוסה, שעשוי להתפתות לאתגר נוסף באירופה.

פאבלו גרנייר

דווקא אחרי שחווה את השנים היפות בקריירה שלו, קודם כל עם ליברטאד הפראגוואית ולאחר מכן עם ארסנאל והזכייה ההיסטורית בגביע הסודאמריקנה, נסוג גרנייר בצורה משמעותית. הקשר שותף רק בחמישה משחקים במדי קולון, שרצה יפה בצמרת ולא ערכה יותר מדי שינויים בהרכבה. הקשר התזזיתי שנוהג לחמצן את שערו, קיבל בשבוע שעבר הודעה על שחרורו מקולון ומחפש בית חדש. בגיל 28 עומדת בפניו אופציה לחזור לפראגוואי, אך לא בטוח ששם יצליחו להציע לו חוזה בגובה 90 אלף דולרים, כפי שהחזיק בארגנטינה. בכל מקרה, הקבוצה שתיקח אותו תקבל שחקן נמרץ שמסוגל לשחק בכל תפקידי הקישור וכובש בדרך כלל שערים מכריעים.

מתיאס אבלייראס

הקשר בעל רגל שמאל האימתנית רשאי לעזוב את ריבר פלייט, כאשר הוא לא צפוי להילקח בחשבון על ידי המאמן נסטור גורוסיטו בעונה הבאה. לפני שנתיים כבר היה אבלייראס עם רגל וחצי מחוץ למועדון, אך התעקש להישאר ופרח תחת הדרכתו של דייגו סימאונה, שהציב אותו במרכז השדה וקיבל ממנו יכולת הגנתית טובה לצד חמישה שערים ושישה בישולים, רובם ממצבים נייחים. העונה זיגזג פיטו בין ההרכב לספסל המחליפים וליציע, וקשה להאמין שוויאריאל תנצל את האופציה עליו. מכבי חיפה יכולה לנצל את הקשר של סוכן העל פיני זהבי לריבר, על מנת להנחית את אבלייראס כשחקן מושאל במערך של אלישע לוי.

ניקולס פאבלוביץ'

עוד שם שכבר נקשר בעבר לישראל, כשנבחן בבית"ר ירושלים של אוסבלדו ארדילס ב-2006. החלוץ בן ה-31 ששיחק שנתיים בסאטורן הרוסית וגם בקייזרסלאוטרן, נחשב לחלוץ ליגה לגיטימי בארגנטינה, עם שבעה שערים בממוצע לעונה בת 19 משחקים. 'אל בויטרה' (הנשר) מתנשא לגובה של 1.87 מטרים ומשמש כחלוץ מטרה לאורך הקריירה, אך בארחנטינוס ג'וניורס נפצע והתקשה להשתלב. הקבוצה לא המשיכה את ההתקשרות, והחלוץ החסון שב למסע הנדודים שלו. מחירו ירד פלאים מאז הפלרטוט הקצר עם בית"ר, וכעת גם קבוצות עם משאבים מוגבלים יכולות לקפוץ על המציאה. ראוי לציין שלפאבלוביץ' שלושה ילדים קטנים, ולכן רק הצעה רצינית (חוזה ליותר מעונה) תשכנע אותו להעתיק את מקום מגוריו.

רנה לימה

אוהדי מכבי חיפה ודאי זוכרים את הבחור החביב, שלבש את המדים הירוקים ונאלץ לטוס למולדתו על מנת לעבור ניתוח להסרת גידול סרטני. הטיפולים הרפואיים עברו בשלום והקשר האחורי בן ה-24 קיבל כבר בקיץ שעבר אישור לשוב למגרשים. לימה הושאל מריבר פלייט לחימנסיה לה פלטה, אך לא זכה לאמון ושיחק בשלושה משחקים בלבד, להם הוסיף 30 דקות עלובות בחצי השנה בה השתייך לחימנסיה חוחוי. בימיו בחיפה, שם כבר ניתן היה להבחין ביכולת המסירה והעבודה במרכז השדה שלו, השתכר לימה כ-110 אלף דולרים לעונה. כעת, כשהוא רעב לכדורגל ומצבו הרפואי תקין, לימה רק צריך קבוצה שתאפשר לו להזכיר את ההבטחה מריבר.

הרנן פיירונה

ככל הנראה הכישרון הגדול ברשימה. פיירונה היה כוכב הנבחרת עד גיל 17 של ארגנטינה, במדיה הבקיע שלושה שערים באליפות העולם ב-2003, אז שיחקו לצידו אוסטארי וגאגו, אך התקשה להגשים את הפוטנציאל הגלום בו. למעשה, מאז אפרטורה 2005 לא כבש השחקן שער במדי קבוצתו ומדי שנה נדחק לסוף הסגל, כשהעונה רשם שתי הופעות ובעיקר קיבל דקות בקבוצת המילואים. פיירונה לא ניצל בעבר את ההזדמנויות לעבור בהשאלה, אבל כעת אין לו ברירה. חוזהו הסתיים והוא מגיע עם כרטיס ביד, לא מעט חלודה להסיר ובעיקר רעב גדול למגרש. פיירונה בסך הכל בן 23, ועדיין לא מאוחר מבחינתו להצדיק את כינוי 'המצליף' וההשוואות להרנן קרספו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully