וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשר איגור בא לנו

פעם איגור אנדרייב, המחבט מספר 1 של רוסיה, הצטיין רק על חימר. אחרי שהפך לרב-גוני, יש לנו הרבה סיבות לפחד

אם מפגש גביע הדייויס נגד רוסיה היה מתקיים לפני שנה, יתכן ולא הייתה סיבה כל כך טובה להיבהל מאיגור אנדרייב. נכון, כבר שנים שמסמנים אותו כדבר הבא של הטניס הרוסי ומגדירים אותו כחובט הפור-הנד הטוב ביותר בסבב. אבל בנוסף, הוא גם ידוע כמומחה חימר שהתחנך בולנסיה, אחד שמאוד אוהב משחק איטי והגנתי ושעיקר ההצלחות שלו הושגו על המשטח האיטי ביותר – תשאלו את רפאל נדאל, שאנדרייב היה האחרון שניצח אותו על חימר לפני שהספרדי רשם רצף מדהים של 81 ניצחונות. שחקן כמו איגור אנדרייב תמיד יהיה מפחיד, אבל כשאנחנו מחזיקים ביתרון הביתיות והמשטח, דברים תמיד נראים אחרת ונבחרת הדייויס הישראלית הוכיחה זאת לא מעט פעמים.

הבעיה היחידה היא שאיגור אנדרייב השתנה. נמאס לו להיות טניסאי מוגבל, ותכנית מקצועית חדשה בשנת 2009 גרמה לו להפוך לשחקן יעיל יותר, מגוון יותר ובעיקר מסוכן יותר. זו בדיוק הסיבה שהמחבט מספר 1 של נבחרת הדייויס הרוסית ישחק ככל הנראה בשני משחקי היחידים, ויהפוך לאימת הקהל בהיכל נוקיה.

מחוסר יציבות לרב גוניות

יומיים אחרי שיסתיים מפגש הדייויס בין ישראל לרוסיה, איגור אנדרייב יחגוג יום הולדת 26, אבל השם שלו בולט בסבב המקצועני לא מעט שנים. דרכו המופלאה החלה עם ניצחון על ניקולאי דוידנקו בטורניר האיי.טי.פי הראשון בו השתתף ב-2003, ושנתיים לאחר מכן הוא כבר החזיק בשלושה תארים מכובדים מולנסיה, פאלרמו וגביע הקרמלין במוסקבה. בגיל 22 הוא נסק לכיוון הטופ 20 בעולם, אלא שפציעה בברך השביתה אותו מפעילות דווקא בעונת החימר שנה לאחר מכן, וגרמה לו לאבד המון נקודות. ב-2007 הוא חזר בגדול לסבב ורשם את הישג הגרנד סלאם הטוב ביותר בקריירה שלו, רבע גמר הרולאן גארוס. בזמן שמראט סאפין הלך ודעך, אנדרייב נבחר לשחקן המתקאמבק של השנה בסבב, והחזיר את התקוות לטניס הגברי הרוסי.

אנדרייב המשיך לעשות צרות ללא מעט שחקנים, ולמרות שהגיע לדירוג שיא בקריירה (18 בעולם), הוא לא הצליח לשחזר את ההישגים מ-2005 ולזכות בתארים. בסיומה של עונת 2008 הוא החליט לקטוע קשר של שבע שנים עם מאמנו הספרדי חוזה אלטור, ופתח בתכנית מקצועית חדשה, עם מאמן כושר בלבד, במטרה לשפר את המהירות שלו והעלייה לרשת. בשורה התחתונה, אנדרייב החליט להפוך לשחקן רב גוני, שישלוט במשחק גם במשטחים מהירים. בעונה הנוכחית הוא קצר את הפירות, כשהגיע לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה, לשמינית הגמר באינדיאן וולס, וההפתעה הגדולה הייתה שמינית הגמר בווימבלדון – שם נעצר על ידי טומי האס הגרמני. מבחינה סטטיסטית אנדרייב רשם טורניר מוצלח מהמצופה בווימבלדון, עם הרבה יותר עליות לרשת, ואחוזי הצלחה נהדרים בהגשות הראשונות, שנחשבות לחזקות במיוחד. מסתבר שאנדרייב הוא ספורטאי מזן נדיר, שלומד דברים מהר ומיישם אותם ביעילות. לא במקרה, הקפטן הרוסי חובב הכדורגל שאמיל טרפישצ'ב העיד עליו שהוא הכדורגלן הטוב ביותר מבין הטניסאים הרוסים, וזה עוד לפני שראה אותו משחק הוקי קרח.

מחוסר בטחון להתעלות ברגעים הנכונים

אחד החסרונות הגדולים של דודי סלע הוא הצורך העז לבטחון, פעם אחר פעם – הוא גם לא מתבייש להודות בזה. דודי סלע יכול לצאת מפוקוס מהר מאוד, במיוחד לאחר שרשרת הפסדים לטניסאים נחותים ממנו, ולחזור לעצמו רק אחרי כמה שבועות - זה קורה. למזלנו, סלע בדרך כלל מגיע לגביע דייויס עם בטחון מלא. גם איגור אנדרייב מעיד על עצמו שהבטחון העצמי מהווה מרכיב חשוב ביכולת שלו, ובמבט חטוף על הישגיו בשתי העונות האחרונות, אפשר להבין מה זה אומר. מצד אחד, הופעות סבירות בטורנירי הגרנד סלאם. מצד שני, הפסדים מפתיעים לטניסאים הנחותים ממנו בהרבה בלא מעט סיבובים ראשונים בסבב. בנוסף, בשלושת משחקיו האחרונים בגביע דייויס אנדרייב הפסיד במשחקי היחידים.

אולי הוא מתפקד טוב יותר בטורנירי הגרנד סלאם כי שם הוא זוכה בהזדמנויות נדירות לשהות לצידה של בת זוגו, הטניסאית מריה קירילנקו. מצד שני, גם השהות לצד חבריו הרוסים מנבחרת הדייויס עשתה לו טוב עד לשנה שעברה. אנדרייב, כמו רוב הטניסאים ברוסיה, הוא יליד מוסקבה שעשה את צעדיו הראשונים באקדמית הטניס של ספרטק. הוא למד לחבוט באותה קבוצת ילדים עם מיכאיל יוז'ני, כשגם דימיטרי טורסונוב היה בסביבה. שמיל טרפישצ'ב מפקח עליו מגיל צעיר במיוחד, וכיאה לקפטן דייויס כל כך ותיק הוא יכול להרגיש אותו, והוא לא ירכיב אותו למשחקים מכריעים אם לא יהיה כשיר מנטלית במאת האחוזים. בכל מה שקשור לחוסן מנטלי הרוסים אלופים, ולכל משימה בגביע דייויס הם מגייסים את מיטב הפסיכולוגים שמתמחים בספורט. אנדרייב אמנם הפסיד בשלושת משחקי היחידים האחרונים שלו בדייויס, אבל הרוסים זוכרים לו היטב שלוש הכרעות במפגשים נגד גרמניה, צ'ילה וצרפת, ומקווים שהפעם יחזור לתלם. למזלנו, אנחנו זוכרים שחקן ישראלי שלא נבהל מהשחקן שנחשב לבעל חבטת הפור-הנד העוצמתית בעולם, אז הנה מגיע לו עוד אחד – בואו נקווה שגם הוא ילמד כאן דבר או שניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully