וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובטים ללא הכרה

6.7.2009 / 16:57

"מאנדיי, מאנדיי": על שחקן אחד שאולי יהיה באולסטאר ושניים שלא יגיעו לסט. לואיס, למרות שנתנו חצי עונה מופלאה

האולסטאר בבייסבול הוא הקוסמופוליטי ביותר מבין כל משחקי האולסטאר האחרים בספורט האמריקאי, משום שמבחינה מנדטורית אסור לפסוח בו על אף קבוצה. במלים אחרות, גם וושינגטון, אחת הקבוצות הגרועות בהיסטוריה של המשחק, תשלח נציג - שחקן הבסיס השלישי ריאן צימרמן.

לסן פרנסיסקו אין את הדאגה הזו. הג'איינטס, להם אחת הרוטציות הטובות ביותר בליגה, ישגרו למערכה שני מגישים - טים לינסקאם ומאט קיין, שהפכו לפאנץ' 1-2 קטלני במיוחד. מי שעלול לסבול לא רק מהבחירה של קיין ולינסקאם אלא גם מזו של צימרמן, הוא הבסיס השלישי של הקבוצה, פבלו סנדובאל, שנכנס לרשימת המועמדים הסופית ועדיין לא הבטיח את מקומו בסט. לואיס.

סנדובאל בריא הגוף, שנראה כמי שלא יוותר במהרה על ארוחה טובה, לא נבחר מעולם בדראפט, אלא הוחתם על ידי הג'איינטס כשחקן חופשי ב-2002. הוא בילה את מרבית הקריירה במיינורס, ובשנה שעברה שותף בעיקר במחצית השניה של העונה, בתפקיד שעליו גדל - תופס. אלא שהג'איינטס לא יכולים לוותר על בנג'י מולינה בעמדה, והשנה הוא הוסט לשדה הפנימי, כשהוא מאייש בעיקר את הבסיס השלישי אבל משחק גם בראשון.

ההזזה הזו השתלמה בגדול למאמן ברוס בוצ'י. העונה סנדובאל כבר רשם 93 חבטות, כמעט כפול מהעונה שעברה, הכניס 44 רצים הביתה וירה את הכדור להומראן 12 פעמים עם 33.3 אחוזי חבטה. בהתקפה כל כך מאותגרת כמו זו של הג'איינטס, סנדובאל הוא היום הכוח העיקרי ואולי השחקן היחיד שעליו לא יכולים הענקים לוותר. הוא לא בארי בונדס, אבל העובדה שהג'איינטס רשמו מחצית ראשונה נאה מאוד של העונה נזקפת לא מעט לזכותו. הבעיה שלו היא, כאמור, הבחירה של צימרמן (שאגב - אינה מאולצת כלל), והנטיה של המצביעים ללכת עם דמות מוכרת כמו דייויד רייט. סנדובאל הקדים את מארק ריינולדס מאריזונה, שחבט למספר כפול של הומראנס אבל היה הרבה פחות מדויק, ונכנס לקלפי הסופית של הבוחרים. לא בטוח שזה יספיק.

פבלו סנדובאל שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Ben Margot, AP
לא בארי בונדס, אבל הג'איינטס לא יכולים בלעדיו. סנדובאל/AP, Ben Margot

לניו יורק יאנקיז יש שיטה. שחקן נותן משחק אחד או שניים, מייצר את הבאזז שנדרש כדי להפוך אותו לקלף מיקוח ועובר לקבוצה אחרת בתור פרוספקט מובחר. דוגמאות לא חסרות: הומר בוש, ניק ג'ונסון, דיונר נבארו ועוד רבים ולא כל כך טובים. לא שבהכרח מדובר בשחקנים רעים, אבל במקרה של נבארו, למשל, הוא הוגדר בזמנו כטופ פרוספקט, ועד כמה שהוא שחקן סביר, ג'ו מאוור הוא לא יהיה. זאת, עוד לפני שראינו את שחקני החממה שהפסים שלחו לפיטסבורג בשנה שעברה מבשילים.

חואן ריברה מעולם לא היה בעילית של שחקני העתיד, אפילו לא ביאנקיז. הוא לא נבחר על ידי הפסים בדראפט אלא כשחקן חופשי, ובין עליות וירידות מהמיינורס קיבל פה ושם הזדמנות בהרכב. ב-2004 הועבר למונטריאול עם ניק ג'ונסון בטרייד שהביא לפסים את חאווייר ואסקז, ומ-2005 הוא שחקן של לוס אנג'לס איינג'לס.

המלאכים ביצעו ריצה נאה ביוני, ומחקו את הפיגור מטקסס, כשהיום עומדות שתי הקבוצות בשוויון מוחלט בצמרת ה-AL מערב. את הסיבה הראשית על הספסל, המאמן מייק סושה, כבר ציינו לפני שבועיים, כשגם ההגשה התאוששה. בשדה היה ריברה הגורם החשוב ביותר של המלאכים. הלפט-פילדר בן ה-31 (ביום שישי היה לו יום הולדת - מזל טוב), רשם עד כה יותר מ-30 אחוזי חבטה, כולל לא מעט חבטות קלאץ' שניצחו לאיינג'לס משחקים. כמו במקרה של סן פרנסיסקו וסנדובאל, לאיינג'לס יש בעיה קשה בהתקפה, במיוחד כשולאדימיר גררו הוא כבר לא אותו שחקן. עם 14 הומרים, 84 חבטות ו-48 הכנסות רצים, אפשר לסלוח לריברה על האיטיות על הבסיסים שמכניסה אותו ללא מעט מהלכי דאבל פליי, ומבחינת האיינג'לס לקוות שימשיך באותו קצב אחרי הפגרה, בדרך לעונת קריירה.

חואן ריברה שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Chris Carlson, AP
יש על מי לסמוך באורנג' קאונטי. ריברה/AP, Chris Carlson

ביום שישי הזכיר אריאל גרייזס בקטנה את ראסל ברניאן מסיאטל, וזה הזמן להרחיב קצת על השחקן הזה, ולו כדי לגלות את מימדי ההפתעה בעצם העובדה שבכלל הוזכר כמועמד להגיע לסגל האולסטאר ב-AL. אם לא איצ'ירו סוזוקי, הוא כנראה גם היה שם.

ברניאן הוא היוטיליטי מאן הקלאסי - שחקן שמחליף קבוצות כמו גרביים, עולה מהספסל ונותן תפוקה בינונית מינוס. את הקריירה הוא החל בקליבלנד לפני 11 שנים, ולאחר ארבע עונות באינדיאנס נע מצד לצד כמו מטבע עובר לסוחר. בחמש העונות האחרונות שיחק בלא פחות משבע קבוצות, כשעל פי רוב הוא ממלא תפקיד חסר משמעות בטריידים.

מכאן, קצת קשה להבין את העונה הנוכחית שלו בסיאטל. 29.3 אחוזי חבטה, 77 חבטות, 45 הכנסות רצים ו-20 הומרים. הכוח תמיד היה שם, אבל בפעם הראשונה יגיע העונה ברניאן (עם ממוצע קריירה של 23 אחוז) למספר תלת ספרתי של חבטות. מוזר, מעניין ובעיקר מעודד למארינרס, שהפתיעו מאוד ועדיין נמצאים בעמדת עקיצה ב-AL מערב.

ראסל ברניאן שחקן סיאטל מארינרס. AP
צץ למארינרס אאוט אוף דה בלו. ברניאן/AP

בשורה אחת

- האם קולבי ראסמוס יהיה ההגנה המיוחלת שלה משווע אלברט פוחולס בהתקפה של סט. לואיס?

- עד שהדברים מסתדרים באיינג'לס, למה מתעקש ג'ו סונדרס להיות כל כך חלש?

- כנראה שהירידה למיינורס באמת עזרה לריקי נולאסקו מפלורידה.

- האם כבר אפשר לסמן את ריץ' הארדן מהקאבס כפוטנציאל לשעבר?

- לפחות יש לשיקגו את דרק לי. גם זה משהו.

- דייויד אורטיז פה, עכשיו זה ברור.

- וגם מני רמירז.

- עושה רושם שפיל יוז מרגיש בנוח בבולפן של היאנקיז. אולי הגיע הזמן שג'ובה צ'מברליין יצטרף אליו.

דרק לי שחקן שיקגו קאבס חוגג עם מאמנו לו פינלה. John Smierciak, AP
לפחות יש אותו. דרק לי/AP, John Smierciak

מצעד המנצחים

הומראנס:

1. אלברט פוחולס (סט. לואיס) - 31
2. אדריאן גונזאלס (סן דייגו), מארק ריינולדס (אריזונה) - 24
4. קרלוס פניה (טמפה ביי) - 23
5. אדם דאן (וושינגטון), פרינס פילדר (מילווקי), ראול איבנייז (פילדלפיה) - 22

אחוזי חבטה:

1. איצ'ירו סוזוקי (סיאטל) - 36.2
2. הנלי רמירז (פלורידה) - 34.6
3. קרלוס בלטראן (ניו יורק מטס), אלברט פוחולס (סט. לואיס) - 33.6
4. פבלו סנדובאל (סן פרנסיסקו) - 33.3

ניצחונות מגישים:

1. רוי האלאדיי (טורונטו), קווין סלואי (מינסוטה), זאק גריינקי (קנזס סיטי), טים וייקפילד (בוסטון), ג'ייסון מארקי (קולורדו) - 10

ERA:

1. זאק גריינקי (קנזס סיטי) - 2.00
2. דני הארן (אריזונה) - 2.16
3. טים לינסקאם (סן פרנסיסקו) - 2.23
4. מאט קיין (סן פרנסיסקו) - 2.48
5. אדווין ג'קסון (דטרויט) 2.59

אלברט פוחולס שחקן סט. לואיס קרדינלס. David Richard AP, AP
תמיד מספר 1. פוחולס/AP, David Richard AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully