וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נסיך. מלך

אריאל גרייזס

3.7.2009 / 13:15

"עשר של שבוע" מאבחנת את הבולטים במחצית הראשונה של העונה, שכולה סובבה את היהלום של הליגה, אלברט פוחולס

1. ביום ראשון יוכרזו השחקנים שיקבלו את הכבוד לעלות על המגרש בסט לואיס בעוד עשרה ימים למשחק האול-סטאר השנתי. כמו בכל שנה, יהיו אלו שיזכו להיבחר למרות שלא היו ראויים (ג'וש האמילטון למשל) ואת אלו שראויים ויישארו בבית (ג'סטין מורנאו שמפגר אחרי יוקיליס וטשיירה ממפלצות הרייטינג), אבל גם אם המשחק עצמו לא ממש חשוב לטעמנו, יתרון ביתיות בוורלד סירייס או לא, הרי שזאת הזדמנות טובה לתת מהדורה מיוחדת לשחקנים שעשו את העונה עד עכשיו.

2. ראש וראשון להם הוא המפלץ, הנסיך, המכונה, מה שתרצו, אתם יודעים בדיוק למי אני מתכוון. לפני כמה שבועות כתבנו פה שיהיה קשה לבחור מי ישחק בסיס ראשון באול סטאר, בינו לבין אדריאן גונזלס, אבל עכשיו זה די ברור שתחרות ממש אין פה. וזה לא משום שגונזאלס לא נותן עונה ענקית (גם אם מעט נחבאת אל הכלים בסן דייגו), פשוט המספרים של פוחולס הם מחוץ לכל פרופורציה. רק השבוע הוא הפך לחובט העשירי בהיסטוריה שמגיע ל-30 הומראנס לפני סוף יוני, ואם לוקחים בחשבון ששאר החובטים הללו שיחקו בתקופות גאות הסטרואידים או שקראו להם בייב רות', הרי שמדובר בהישג מרשים במיוחד. וכשמוסיפים את מיעוט הסטרייקאאוטס (רק 33 כאלו) או את הממוצע המדהים (33.7 אחוז), וכל זה בלי הגנה אמיתית בליינאפ, הרי שנדמה שאנחנו כבר חוזים בעונה היסטורית. כשהמשחק בסט לואיס, יש סיכוי שהוא לא יהיה ה-MVP של המשחק?

3. דייויד רייט הולך להיות כמעט בודאות הפותח בבסיס שלישי של ה-NL אבל יותר מתוך ברירת מחדל מאשר בזכות דומיננטיות מרשימה. רייט, שהיה השחקן היציב ביותר של המטס בשנים האחרונות, עדיין מציג, אמנם, ממוצע חבטה מרשים של מעל 34 אחוז, אבל משום מה איבד את כל הכוח שלו כשהוא יורה לחמישה הומראנס בלבד, לאחר ארבע עונות שבהן לא ירד מ-25 כאלה וגם מספרי הסטרייקאאוטס שלו עברו ניפוח משמעותי. אומרים שרייט שינה את הסווינג שלו בפגרה כדי לשפר את המספרים שלו – מה שזה לא היה, טוב לא יצא מזה

4. את אהרון היל כנראה לא נראה באול סטאר וגם אם כן, זה לא יהיה בתור פותח. אחרי הכל, גם דסטין פדרויה וגם איאן קינסלר משחקים בעמדה שלו, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם ממה שהבחור עושה השנה. רק השבוע קבע היל שיא הומראנס חדש לסקנד בייסמן בטורונטו כשכבר יש לו 19 כאלו, וגם שאר המספרים שלו מלמדים שמדובר בשחקן שאחראי במידה רבה לעובדה שטורונטו היתה עד לאחרונה במירוץ על ה-AL מזרח למרות שהיא מתמודדת מול אולי שלוש הקבוצות הטובות בליגה.

5. עוד כמה שמות שמעולם לא חשבתם שיוזכרו בהקשר של אול סטאר – אדם לינד ומרקו סקוטורו מטורונטו, ג'ייסון בארטלט ובן זובריסט מטמפה ביי. אבל הכי מפתיע מכולם? ראסל ברניאן מסיאטל, עם 20 הומראנס עד עכשיו.

דייויד רייט שחקן ניו יורק מטס. George Nikitin, AP
הדיוק שם, הכוח לא. רייט/AP, George Nikitin


6. ומזל שיש את ריאן צימרמן, אחרת באמת לא ברור את מי וושינגטון היו שולחים. איזו קבוצה נוראית.

7. אם באמריקן ליג נראה די ברור שגריינקי הוא זה שיקבל את הכדור במשחק, הרי שב-NL המירוץ עדיין צמוד מכדי לקבוע, כשגם דני הארן וגם טים לינסקאם מציגים מספרים ששווים סיי יאנג כרגע. בעוד לינסקאם מוביל את הליגה בסטרייקאאוטס וגם אוחז במאזן ניצחונות-הפסדים משופר, הרי שלהארן יש את ה-ERA הטוב ב-NL ו-WHIP (כמות חובטים שעולה לבסיס פר אינינג דרך חבטה או הולכה) חולני של 0.8, כשאין פותח אחר בכל הליגה עם פחות מ-1. בשנים האחרונות הארן נותן תמיד מספרים מעולים בחצי הראשון אבל מתפרק בחצי השני, יהיה מעניין (במיוחד אם יש לך אותו בפנטזי, כמוני) לראות אם השנה אולי הוא יצליח למשוך את היכולת הזו גם אחרי הפסקת האול סטאר.

8. מי שלא במירוץ בכלל לפתיחה באול סטאר, גם אם כנראה יקבל זימון, הוא יוהאן סנטנה, שמיום ליום נדמה כהולך ודועך וכרגע אמנם יש לו תשעה ניצחונות ו-ERA של 3.34 – מספרים סבירים בהחלט, פשוט לא מה שהתרגלנו לקבל מיוהאן בשנים האחרונות. יש טענות שסנטנה פצוע אבל לדעתי מדובר פשוט בשביזות מטס – כמה אפשר לעלות ולתת את הנשמה על הגבעה כשמסביבך משחקת קבוצה כל כך גרועה?

9. מי שגם אמור היה להיות אול סטאר קבוע הוא ראסל מרטין, התופס של הדודג'רס, שיחד עם בריאן מק'קאן היה צריך להוות תחרות הולמת לצמד ויקטור מרטינז וג'ו מאוור מה-AL. אבל במקום זאת, מרטין השנה נראה כמו צל של עצמו עם ממוצע חבטה פחות מ-25 אחוז ועם הומראן מסכן אחד. מרטין עד כדי כך גרוע, ששני האחים מולינה – יאדייר ובנג'י – עשויים להבחר לפניו, וזה פחות או יותר אומר הכל.

10. בטח גם אתם חשבתם:

• שלא אמרנו מילה על החזרה של מני רמירז מחר למגרשים. גם לא נגיד.

• שאטלנטה רק שני משחקים מראשות ה-NL מזרח למרות שהיא רביעית בבית.

• שיוסטון רחוקה רק שלושה מראשות ה-NL מרכז, למרות שהיא חמישית בבית.

• שאחרי הדבורים הלילה בפטקו פארק, באמת ראינו כבר הכל.

לוכד דבורים במשחק בייסבול בין סן דייגו פאדרס לבין יוסטון אסטרוס. Denis Poroy, AP
עכשיו כבר ראינו הכל. לוכד הדבורים מסן דייגו/AP, Denis Poroy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully