וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי וברוכיאן הסכימו לקצץ 50 אחוז משכרם

דור בלך

30.6.2009 / 22:08

שני כוכביה של בית"ר ירושלים הלכו בעקבות עידן טל, אך צפויים בכל מקרה להימכר לאירופה. קורנפיין ייפגש עם עטר בנוגע לאימון הקבוצה

המצב של בית"ר ירושלים נראה טוב יותר ויותר עם כל יום שעובר. הערב (שלישי), נודע כי שני כוכבי הקבוצה, אבירם ברוכיאן וברק יצחקי, הסכימו לקצץ כ-50 אחוז משכרם, והם עשויים להישאר במועדון גם בעונה הבאה. למרות הקיצוץ, בבית"ר מאמינים כי השניים יימכרו לאירופה בקרוב. כזכור, בית"ר אמורה להעביר לגנק הבלגית עוד 600 אלף יורו עבור כרטיס השחקן של יצחקי, כשמחצית מהסכום אמורה לעבור לחשבון הבלגים כבר מחר. סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, פיליפ הארדן, סיפר אתמול לוואלה! ספורט כי במידה והכסף לא יגיע בזמן, יפנה המועדון למוסד הבוררות של פיפ"א

מוקדם יותר היום, הודיע עידן טל לאיציק קורנפיין כי הסכים גם הוא לקיצוץ 50% משכרו, והפך לשחקן הראשון שעשה זאת. "הלכתי עם המועדון בשנים היפות שלו, ועכשיו בתקופה אחרת החלטתי לתת כתף בכדי לעבור את השלב הזה בו נמצא המועדון", סיפר טל לאחר מכן. "מקצוענות זה לטווח ארוך, לבנות דברים זה לטווח הארוך. החלטתי השנה לתת יד, לעשות מחווה מכיוון שאני מעריך את המועדון ולא רוצה לראות מצב בו נלך לפירוק".

טל הוסיף: "בית"ר ירושלים זה סמל, מועדון מפואר ולא עוד קבוצה. אני באופן אישי העדפתי להישאר בקבוצה על מנת להמשיך ולקחת את המועדון קדימה ואני מאמין ומקווה שכך יעשו כולם, היו אופציות אחרות אבל החלטתי להישאר בסופו של דבר". כעת מקווים בבית"ר שטל פתח את השכרו שחקנים נוספים יודיעו בקרוב על הסכם לקיצוץ.

למרות החדשות הטובות מכיוונם של טל, ברוכיאן ויצחקי שחקנים אחרים טרם השיבו לדרישות הקיצוץ ומהבחינה הזו עתידה של בית"ר עדיין לוט בערפל. מה שמטריד את מרבית השחקנים הוא החשש כי יסכימו לקיצוץ הגדול, ובכל זאת תגיע הקבוצה לפירוק בסוף, מה שיקשה עליהם עוד יותר לקבל את המגיע להם. בהליך פירוק מקבלים הנושים של המועדון את כספם בחלק יחסי, כשהעדיפות היא קודם כל לנושים הגדולים ביותר, אם כיום חוזהו של שחקן בכיר ממוצע עומד על כ-1.5% אחוז מסך חובותיה של בית"ר, הרי שלאחר הקיצוץ יהיה פחות מאחוז אחד וסיכויו של השחקן לקבל סכום משמעותי אם בכלל, יהיו אפסיים.

עורכי דינם של חלק מהשחקנים ייעצו להם להכניס לחוזה המקוצץ סעיף כי במידה והמועדון יפתח בהליך פירוק בכל זאת, יוחזר החוזה המקורי שלהם, ונראה כי רבים מהם ידרשו להוסיף את הסעיף.

קורנפיין ייפגש עם עטר

מלבד טל, אריק בנאדו הוא היחיד שהביע נכונות לקצץ, אבל גם הוא מסתייג מגודלו ומוכן לקצץ סכום ניכר, אם כי לא 50% משכרו. כידוע, לבנאדו הצעה ממכבי ת"א בגובה של יותר ממחצית מחוזהו בבית"ר והבלם מתלבט מה לעשות. בנאדו, קפטן הקבוצה מהבירה, מעדיף נכון לעכשיו שלא לעזוב את הקבוצה, ואם בבית"ר יסכימו לקצץ אחוז נמוך יותר מחוזהו ישאר בקבוצה גם אם ירוויח פחות ממה שיכל להרוויח במכבי תל אביב.

בסוף השבוע צפויים לנחות בארץ כריסטיאן אלברז ודריו פרננדז. צמד הדרום אמריקאים ישמעו גם הם מאיציק קורנפיין כי עליהם לוותר על כמחצית משכרם, כשהשניים צפויים לסרב ולהעדיף לחפש קבוצה באירופה. פרננדז מחזיק במספר הצעות מקבוצות ביוון, ולאחרונה הוציא אזרחות ספרדית כך שלא ייחשב זר באירופה.

אלברז, שהכריז לפני מספר שבועות בוואלה! ספורט כי "ישמח להמשיך לשחק בבית"ר גם עבור פחות כסף", לא מחזיק בהצעות קונקרטיות, אך ההערכה היא כי גם הוא לא ימשיך בקבוצה. בבית"ר מקווים שיצליחו למכור את השניים עבור סכום נאה.

יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, ייפגש מחר (רביעי) עם המאמן ראובן עטר וידון איתו באפשרות המשך העסקתו בעונה הבאה. נכון לעכשיו עטר, שבשבוע שעבר הצהיר כי יסכים לאמן את מחזיקת הגביע ללא תשלום, הוא המועמד המוביל לאימון הקבוצה.

עדכון ראשון: 30/6 12:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully