וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות שייע פייגנבוים

אריאל גרייזס

26.6.2009 / 13:26

"עשר של שבוע": למה עדיף לחכות עם המחמאות לג'ים טרייסי בקולורדו, האם סיאטל סוס שחור ומתי הפגישה הבאה של א-רוד עם בן הדוד?

1. קשה מאוד להסביר מה עובר על האלופים מפילדלפיה השנה. קודם כל, הם מצליחים לנצח יותר מ-70 אחוז ממשחקי החוץ שלהם, אבל בבית לעומת זאת הם מפסידים יותר מ-60 אחוז, בהחלט אחת הסטטיסטיקות המוזרות שראינו בשנים האחרונות. אבל הסטטיסטיקה שבאמת צריכה להטריד את צ'רלי מנואל היא המאזן של הקבוצה שלו כשההתקפה לא מתפקדת – כרגע פילי עומדת על מאזן של ניצחון אחד בודד ב-23 משחקים כאשר ההתקפה מצליחה לשים פחות משלוש ריצות. המספר המדהים הזה מדגיש עד כמה חלש למעשה הפיצ'ינג של פילדלפיה, ועד כמה היא תלויה בהתקפה שלה. עם הפציעה של ראול איבנייז, לא פלא שהפיליז מוצאים את עצמם מובילים בקושי בחצי משחק על המטס.

2. אז האם יש סיבה לדאגה אמיתית בעיר האחווה? הרבה תלוי במצב שבו בראד לידג' חוזר השבוע מרשימת הפצועים. הבולפן של פילי היה אחד האחראים העיקריים לאליפות של שנה שעברה, אבל היכולת הירודה של לידג' טרפה את כל הקלפים, כשלא רק שפילי איבדה את הקלוזר האמין שלה, היא איבדה גם את ריאן מדסון, שהמעבר להגשה באינינג התשיעי עשה לו רק רע. כרגע, לידג' נראה כמו הלידג' של יוסטון מלפני שנתיים ושלוש – זה הלא יציב שנשלח לרשימת הפצועים פעם בחודש לפחות, ואם אכן זה המצב, הפיליז בהחלט בצרות צרורות.

3. אז רגע, זה אומר שאנחנו מהמרים על המטס? טוב, עד כאן. המטס הם בלא ספק אחת הקבוצות היותר מתסכלות לצפיה בליגה כרגע – קבוצה שעושה טעויות מנטליות, מאבדת יתרון על ימין ועל שמאל ובעיקר – לא מאמינה בעצמה. אין קבוצה שההגדרה אנדראצ'יברס מתאימה לה יותר מאשר המטס של השנה. המטס כאילו מחכים שמשהו רע יקרה בכל משחק, וכשזה אכן קורה הם פשוט מתפרקים. רק לחשוב איפה הקבוצה הזאת היתה יכולה להיות עם מאמן שבאמת מאמין בקבוצה שלו, ג'ו טורה למשל.

4. בעצם, תמחקו את השורה הקודמת. הקאביז מנצחים בקלות את המטס בקטגוריית האנדראצ'יברים. איך קבוצה שיש לה שחקנים כמו זמבראנו, הארדן, לילי, דרק לי, אלפונסו סוריאנו ואחרים לא מסוגלת להגיע אפילו למאזן חצוי, באמת נשגב מבינתי.

5. מהצד השני של הסקלה יש את האובראצ'יברים, בראשם עומדת קולורדו, שלמרות שנרגעה טיפה בשבוע האחרון, הפכה מאז ההחלפה של קלינט הארדל בג'ים טרייסי מאחת מהקבוצות החלשות בליגה למתמודדת על הווילד קארד. אישית, אני מתקשה להאמין שהחלפה של מאמן, בטח בבייסבול, עשויה לגרום לשינוי כל כך קיצוני באיכות של קבוצה ומה שאנחנו רואים כרגע הוא מה שאני מכנה – אפקט שייע פייגנבויים. כלומר, קבוצה שלא היתה כל כך גרועה מלכתחילה, מקבלת אקסטרה מוטיבציה מהגעתו של מאמן חדש ומתאמצת טיפה יותר כדי להוכיח את עצמה.

בתפקיד צ'רלי שין: קרי ווד

6. כמובן, יש קבוצות שכן היו כל כך גרועות מלכתחילה ושום שייע פייגנבויים לא יעזור להם, כמו אריזונה, שנראית גרוע מתמיד ועכשיו גם קיבלה את הבשורה שברנדון ווב כנראה יצטרך לעבור ניתוח שיגמור לו את העונה, שזאת בשורה עצובה במיוחד לכל מי שאוהב בייסבול.

7. ואם כבר בנושא – יש מישהו שיכול להסביר איך אריק וודג' עדיין מאמן את קליבלנד? יכול להיות שהבעלים של הקבוצה ראה את Major League והחליט לעשות חיקוי משלו לסרט, רק בלי ההפי אנדינג? ואם כן, אז לא מגיע לנו איזה צ'רלי שין בתפקיד הווילד ת'ינג?

8. הא, טוב, יש את קרי ווד, תשכחו מזה.

9. רק לפני שבועיים הצהרתי קבל עם ועולם שהריינג'רס הם על אמת ושהאיינג'לס גמרו את הסוס. כמובן שמאז טקסס בקושי מצליחה לנצח משחק והאיינג'לס סגרו את הפער לחצי משחק, כי הנאחס הגרייזסי אף פעם לא נס ליחו (לידיעת הקורא טום היקס, הבעלים של הריינג'רס – אני מקבל מזומן בלבד). אבל מה שבאמת מעניין בבית ה-AL מערב השנה הוא שלא רק האיינג'לס וטקסס במירוץ, אלא גם סיאטל, שכרגע נמצאת מרחק שני משחקים בלבד מראשות הבית, דווקא כשהפיצ'ר הטוב ביותר שלה – אריק בדארד – ברשימת הפצועים. אני עדיין מהמר על טקסס כעל זאת שתיקח את הבית, בלי שום סיבה ברורה, אבל מה שלא יהיה, נראה שלפחות השנה נקבל מירוץ צמוד יותר מבשנים קודמות.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

• אם ג'ון סמולץ לא הצליח מול וושינגטון, מה יהיה מול קבוצות קצת יותר טובות?

• טוב, בטוח זה יהיה יותר ממה שדייסקיי מאטסוזקה יעשה.

• הביצועים של א-רוד מאז חזר מהפציעה מעלים מחשבות על מתי בדיוק הוא הפסיק להפגש עם הבן דוד ההוא.

• שג'ו מאוור כבר חובט מתחת לארבעים אחוז, שבוע אחרי שדיברנו עליו במונחי טד וויליאמס.

• אני מזכיר – מזומן בלבד.

• שאם בראד פני הוא השם הכי גדול שמוזכר כפיצ'ר אפשרי לעבור בטרייד, אז מצפה לנו חודש משעמם למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully