וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר, אין ארוחות חינם

דור בלך

24.6.2009 / 15:39

ראובן עטר רוצה לאמן את בית"ר בחינם? החוק בישראל קובע כי כל עובד זכאי לשכר מינימום. בן שושן קיבל עונש הרחקה על תנאי מ-10 משחקים

על אף המחווה היפה והרצון הטוב של ראובן עטר לאמן את בית"ר ירושלים בחינם, הרי שעל פי חוקי מדינת ישראל לא יוכל המאמן לעשות זאת.

החוק בישראל קובע כי כל עובד זכאי לשכר מינימום לכל הפחות, כשהסכום נכון להיום עומד על 3,850.18 שקלים לחודש. "זה לא חוק של ההתאחדות, זה חוק של המדינה ואי אפשר לעבור עליו", מסביר יו"ר הרשות לבקרת התקציבים, יאיר רבינוביץ. "בהתאם לחוקי המדינה גם חוקי ההתאחדות מאפשרת להעסיק רק נערים וחיילים בשכר הנמוך משכר המינימום".

מעבר לעובדה שהבקרה לא תוכל לאשר חוזה לעונה בשכר הנמוך מ-42,351.98 שקלים לעונה, הרי שהעסקתו של עטר כמאמן מבלי להעבירו בבקרה ועוד בטרם פתיחת העונה, מנוגדת לחוקי המדינה. כזכור, לפני כשש שנים התנדב חיים רביבו לשחק בחינם במ.ס. אשדוד, אך המהלך לא אושר ורביבו הוחתם על חוזה בשכר מינימום כדי לתת תוקף חוקי להעסקתו בקבוצה.

באיגוד המאמנים, לעומת זאת, לא מתנגדים למחווה של עטר, ויו"ר האיגוד אמנון רז לא רואה בכך כל בעיה. "מבחינתנו, אם הוא רוצה לאמן בחינם הוא מוזמן", הסביר רז. "אין לנו כל בעיה עם זה כל עוד זה נעשה מרצונו החופשי. אנחנו לא נעצור בן אדם מלהתנדב לתפקיד".

בבית"ר אגב, עדיין לא החליטו אם להיענות להצעה של עטר, וישיבו לו בימים הקרובים לאחר התייעצויות. בכל מקרה בקבוצה ימתינו בימים הקרובים ויחכו להחלטת ארקדי גאידמק בנוגע לעתיד המועדון לפני שיקחו החלטות כלשהן.

בתוך כך, עמית בן שושן הגיע היום (רביעי) לדיון בעניין הקריאות הגזעניות שהשמיע במהלך חגיגות הזכייה בגביע של בית"ר ירושלים, והגיע לעסקת טיעון עם בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. החלוץ הודה באשמה, קיבל עונש הרחקה של 10 משחקים על תנאי למשך שנתיים וכמן כן יעביר הרצאות במשך 20 שעות בפני תלמידי בתי ספר (10 שעות מול נוער ערבי ו-10 נוספות מול נוער יהודי). במידה שבן שושן לא יעמוד במכסת השעות עד ה-30 בספטמבר, הוא יורחק מארבעה משחקים בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully