וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש אצטדיון חדש, הגיע הזמן לתוצאות"

24.6.2009 / 13:52

אליפות ישראל באתלטיקה תצא לדרך בעוד שבוע. המארגנים, כמו גם אלכס אברבוך, בונים על תוצאות איכותיות בעקבות המסלול החדש

אליפות ישראל באתלטיקה קלה תצא לדרך ב-1 ליולי (יום רביעי הבא), והיום בצהריים (רביעי) התקיימה מסיבת העיתונאים המסורתית של איגוד האתלטיקה לקראת האליפות.

הנושא המרכזי שנידון היה המסלול החדש שהותקן באצטדיון הדר יוסף. כזכור, באליפויות האחרונות התלוננו האתלטים על משטח ישן ופגום, שקשה לקבוע בו תוצאות ראויות. כעת, עם המשטח החדש, צופים המארגנים לתוצאות איכותיות. הקהל שיגיע להדר יוסף ביומיים של התחרות, יוכל ליהנות גם מלוח אלקטרוני חדיש, שעומד בסטנדרטים הבינלאומיים.

האליפות הזאת תהיה גם האחרונה של האתלט הישראלי הטוב בכל הזמנים, אלכס אברבוך, שהודיע כי יפרוש בתום העונה הנוכחית. אברבוך אמר במסיבת העיתונאים: "זו האליפות האחרונה שלי ואני רוצה לעשות בה את המקסימום שאני יכול, שזה אומר משהו סביב תוצאת השנה שלי שעומדת על 5.61 מ'. בעזרת העידוד של הקהל אני אנסה לקפוץ גם ל-5.70". על השדרוג שעבר מתקן האתלטיקה בהדר יוסף אמר אברבוך: "יש אצטדיון חדש ויפה, אני מקווה שעכשיו יגיעו גם התוצאות וגם הכסף לאתלטים כדי שימלאו אותו".

מי שנחשב ליורשו הפוטנציאלי של אברבוך הוא דימה קרויטר בן ה-16, שכבר קבע השנה תוצאה של 2.21 מ' בקפיצה לגובה, השניה בטיבה בעולם לגילו. "אני מאוד מקווה להשיג תוצאה יפה ולקבוע שיא אישי, אבל צריך גם לזכור שהאליפות הזאת תתקיים בסמוך לאליפות העולם לקדטים, שם אני מקווה להגיע לשיא", אמר קרויטר.

שמונה אתלטים מחו"ל כבר אישרו את השתתפותם. הבולטים שבהם הם איגור פבלוב הרוסי, אלוף העולם ואירופה באולם לשעבר בקפיצה במוט (שיא אישי של 5.90 מ' באולם) וג'יליאן שוורץ האמריקאית, בעלת שיא אישי של 4.72 מ' בקפיצה במוט. כמו כן יגיעו הקופצים לגובה הרוסים פאבל פומנקו (2.32 מ') ואיבן אילייצ'ב (2.28 מ'). שני רוסים נוספים יתמודדו מול יוחאי הלוי בתחרות הקפיצה לרוחק. מדובר בסרגיי סלפוחין (7.99 מ') ובניקיטה לבדב (7.85 מ'). יונה מחטי-זאדה הרוסיה, בעלת שיא אישי של 11:38 שנ' בריצת 100 מטרים, תגיע כדי למשוך את הספרינטריות הישראליות ריטה פוגרלוב ואולגה לנסקי.

התחרויות יתקיימו כאמור ב-1 וב-2 ליולי, כאשר במסגרתם יוענקו גם פרסי אתלט ואתלטית השנה לאיתי מגידי ודורית נאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully