וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר לעזרת בית"ר

דור בלך

23.6.2009 / 18:50

המאמן הודיע לאיציק קורנפיין שיסכים לאמן בקבוצה ללא תשלום וללא התחייבות עד להתבהרות המצב: "מרגיש שזה הדבר הנכון". הושגה פשרה עם "נאות בית וגן", מיליון דולר יועברו מיידית

ראובן עטר התקשר הבוקר (שלישי) ליו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, והציע לאמן את בית"ר בחינם עד אשר יתבהר המצב הכלכלי במועדון. קורנפיין, שהתרגש מאוד מהמחווה, סיפר לעטר כי ישמח, אך יצטרך לאשר זאת עם ארקדי גאידמק. "העברתי שם שנה נהדרת, ורק לפני שלושה שבועות חגגנו יחד זכייה בגביע". עכשיו המועדון נמצא בכזה חוסר ודאות והשחקנים האלה, שעברתי איתם כל כך הרבה, לא יכולים אפילו להתאמן", סיפר עטר לוואלה! ספורט על הרעיון שמאחורי המחווה.

"הגעתי לחתונה של אריק בנאדו וראיתי שהפנים של כולם נפולות, והבנתי שאני חייב לעשות את זה. אני לא מחפש להשיג פה משהו, ואמרתי גם לאיציק שמדובר במשהו זמני ללא מחויבות של המועדון כלפי ולא שלי כלפי המועדון. כשהדברים יתבהרו לא אבקש תשלום על התקופה הזאת, ואני לא מבקש התחייבות שימנו אותי למאמן קבוע. אני עושה את זה כי אני מרגיש שזה הדבר הנכון, אי אפשר לעבור שנה שלמה עם האנשים, וכשהכל נמצא בחוסר ודאות לא לבוא לקראתם ולעזור כשאתה יכול".

ראוי לציין כי הבקרה התקציבית לא תאשר לבית"ר להעביר את חוזהו של עטר ללא כל תמורה כספית, אך בשלב טרום העונה יוכל המאמן לעזור למועדון לפתוח בהכנות ולהעביר את האימונים לשחקנים.

אגיאר ישתף פעולה עם גאידמק?

לאחר שמבין כל המתעניינים ברכישת בית"ר ירושלים, היחיד שנותר במערכה ומוגדר כרציני הוא גומא אגיאר, ולאור המצב המשפטי הסבוך של המועדון, בבית"ר רוקמים תוכנית לשיתוף פעולה בינו לבין גאידמק. למעשה, מהבדיקות שערכו במועדון מתברר שגם ללא העיקולים על הקבוצה, שכרגע לא מאפשרים כללל את העברת הבעלות עליה מידי גאידמק, העברת הבעלות תהיה הליך סבוך שיקח מספר חודשים ולכן אינו ריאלי לפני פתיחת העונה בעוד כחודש וחצי.

התוכנית כעת היא שאגיאר ינהל את המועדון בפועל בתקציב שיקצה בעצמו, כשארקדי גאידמק ישאר הבעלים על הנייר, וכשהמצב המשפטי יאפשר זאת, יחל תהליך העברת הקבוצה לידיו של אגיאר בפועל, בתשלום או בחינם.

הבעיה המרכזית היא שהדבר דורש את אישורו של ארקדי גאידמק, אשר בנתיים לא מתעניין יותר מדי במצב הקבוצה ולא מגיע להחלטות לגביה. אם גאידמק יסרב, יתכן ואיציק קורנפיין יבקש ממנו לפנות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, אך טרם ידוע האם האוליגרך יסכים למהלך.

במידה שגאידמק ימשיך לא להודיע דבר, ייאלץ קורנפיין להתחיל בהכנות לעונה הבאה במצב הנוכחי, שידרוש ממנו לקצץ בהוצאות הקבוצה בצורה ניכרת ולקצץ מעל ל-60% משכרם הכולל של השחקנים. לחילופין, עשוי קורנפיין למכור חלק מהבכירים שבהם ולקצץ אחוז ריאלי יותר מחוזי השחקנים, כשהסכום ינוע בהתאם לכסף שיכנס ממכירת השחקנים והכסף שיחסך על תשלום משכורתם, אך ההערכה היא שהקיצוץ ינוע בין 30% ל40% "בלבד".

היום אחר צהריים הושגה פשרה בין קורנפיין לבין חברת "נאות בית וגן" שבבעולתה מגרש האימונים בבית וגן. לאחר דיונים שנמשכו כשלושה שבועות – הסכימה חברת נאות בית וגן להגיע לפשרה על פיה תשלם בית"ר עשרת אלפים דולר עבור כל חודש בו תשכור את המתחם במקום 160 אלף דולר כפי ששילמה עד כה. כמו כן הוסכם כי המועדון יעביר באופן מיידי את החוב בסך מיליון דולר שצבר בעונה האחרונה, כשלא שילם את דמי השכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully