וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים בדרך לידי המעקלים

דור בלך

21.6.2009 / 19:43

ביהמ"ש העליון דחה את בקשת גאידמק להגיש כתב הגנה וכל נכסיו, בכללם מחזיקת הגביע, יעברו לידי אנשי העסקים והחברות שתבעו את האוליגרך אם זה לא ישלם 90 מיליון ש"ח

בית המשפט העליון דחה הערב (ראשון) את בקשתו של בעלי בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, להגיש כתב הגנה נגד התביעה על סך 80 מיליון שקלים שהגישו נגדו איש עסקים ההונג-קונגי בלרם צ'ינארי וחברת קיטאל אחזקות ופיתוח בינלאומי, ולמעשה אישר באופן סופי כי גאידמק יחוייב להעביר לתובעים כ-90 מיליון שקלים כולל ריבית והוצאות משפט. התובעים מחזיקים כבר עתה בצו עיקול כנגד נכסיו של גאידמק, בכללם בית"ר ירושלים.

צמד התובעים יכולים כעת לפנות לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בו זכו בתביעה המקורית לפני כתשעה חודשים, ולדרוש להוציא פסק דין המחייב את גאידמק להעביר לידם את הכסף, או שהם יחלו לממש את הנכסים המעוקלים, בהם בתיו בהרצליה פיתוח, קיסריה וירושלים, צי הרכבים של האוליגרך בארץ, יתרת הסכום ממימוש מניות אוסיף וכאמור בית"ר ירושלים.

מבחינה חוקית, יכולים עכשיו התובעים להעביר את זכויות הניהול של בית"ר לידיהם או למכור אותם, וכן לממש את הנכסים של המועדון, שהם כרטיסי השחקן ולמכור אותם לקבוצות אחרות, אלא שעל פי חוקי פיפ"א השחקנים חייבים להסכים לעבור לקבוצה הרוכשת. מבחינת ההתאחדות לכדרוגל הדבר לא אמור להפריע לבית"ר ויו"ר הבקרה לתקציבים, יאיר רבינוביץ', הסביר: "כל עוד יהיו בטחונות וערבויות הם יוכלו לשחק ולא יוטלו שום סנקציות".

הבעיה הגדולה מבחינת בית"ר היא שכרגע ארקדי גאידמק לא יכול להעביר את זכויות הניהול של בית"ר לאף גורם אחר, לא בחינם ולא בתמורה כספית. כלומר, כרגע אי אפשר למכור את בית"ר ירושלים ומי שירצה לרכוש את הקבוצה יצטרך לפנות למעקלים כשהמועדון יעבור לידיהם.

בהנחה שהתובעים, שמחזיקים כבר כעת בזכויות על רווחי בית"ר ירושלים אך במידה וגאידמק לא ישלם את הסכום הנקוב בזמן שקיציב לו בית המשפט יוכלו להתחיל לממש את הנכסים המעוקלים, לא ירצו לנהל את הקבוצה, הם יוכלו להתחיל ולמכור את השחקנים כאמור, ולהציעם למרבה במחיר, כשהמכירה מותנית בהסכמת השחקן לחתום על חוזה בקבוצה שתרכוש אותו.

חשוב להבהיר כי מדובר בהליך שיקח מספר שבועות, בזמן הזה יוכל איציק קורנפיין לפנות אל בית המשפט ולבקש הקפאת הליכים, מה שימנע בהכרח מהמעקלים למכור את נכסי הקבוצה, אך יחייב מינוי מפרק לבית"ר.

בנתיים יחלו האחים מולדבסקי ביוזמתם להעביר את הקבוצה לניהול האוהדים, ויקיימו כנס ראשון בנושא ביום שלישי הקרוב בבנייני האומה בשעה 19:30, אז יסבירו לאוהדים את ההליך ומטרותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully