וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור כבר לא מטומטם

אריאל גרייזס

19.6.2009 / 15:16

"עשר של שבוע": אוהדי הבייסבול לא קנו את ההייפ המזויף על פרשת הסמים של סמי סוסה. ואיזה שחקן עצום איוואן רודריגז?

1. כמעט שבועיים של אינטרליג חלפו להם ואפשר להתחיל לערוך סיכומים חלקיים. כידוע, בשנים האחרונות השליטה של האמריקן ליג היתה מוחלטת, אבל השנה נדמה שיחסי הכוחות מתחילים להתאזן כשהאמריקן ליג מובילה רק 58:70 במשחקי אינטרליג – הפרש שמצביע על יחסי כוחות עודפים לרעת הנשיונל – אבל כבר לא בכזה פער רציני. גם כשמסתכלים על מאזני הקבוצות עצמן, אם בשנים קודמות ראינו כמה וכמה קבוצות ב-AL שפשוט פירקו את היריבות שלהן מה-NL, הרי שהשנה, למעט אנהיים שמחזיקה במאזן 1:8 ומינסוטה עם 2:7, שאר הקבוצות לא חגגו על מה שבעבר היה טרף קל.

2. האם זה אומר שהשנה נראה סוף סוף את האמריקן ליג מפסידים במשחק האול סטאר, לראשונה מזה עידן ועידנים? טוב, עוד חזון למועד.

3. הידיעה השבוע על כך שסמי סוסה נתפס על לקיחת סמים משפרי ביצועים ב-2003 הפתיעה את אוהדי הבייסבול בערך כמו שידיעה על מציאת קוקאין בדמו של מראדונה היתה מפתיעה את אוהדי הכדורגל. סוסה נתפס כרמאי בעיניי אוהדי בייסבול עוד מהימים שבהם נתפס עם מחבט שעם והמספרים שלו בתקופת הסמים כל כך מוטים למעלה – מעולם לא היתה לו עונה של יותר מ-40 הומראנס, עד שבתקופה של 4 שנים (בין 1998 ל-2001) היו לו שלוש עונות עם יותר מ-60 כאלו - שהשאלה היחידה לגביו לא היתה האם הוא לקח, אלא האם האשכים שלו נעלמו לגמרי מרוב סטרואידים.

4. האם חוסר הענין הציבורי בפרשה האחרונה מרמז שאנחנו מתחילים לראות את הסוף של ההתעסקות התקשורתית בנושא? יכול בהחלט להיות. נכון שסוסה כבר פרש, וכמו שנאמר – לאף אחד לא היה ספק לגביו, אבל תסתכלו על אלכס רודריגז – אתם זוכרים מתי מישהו בפעם האחרונה בכלל הזכיר את הפרשה שלו? אני מניח שהמבחן הגדול ביותר לשאלה הזאת יבוא כשמני רמירז יחזור למגרשים בתום ההשעיה שלו בעוד כשבועיים.

5. השבוע ראינו את פאדג' רודריגז שובר את שיאו של קרלטון פיסק האגדי כשהוא הופך לשחקן שעמד הכי הרבה משחקים מאחורי הצלחת בהיסטורית הבייסבול. פאדג' תמיד היה מחביבינו – שחקן שנתן את הלב והנשמה על המגרש (לנצח נזכור לו את זעקות השמחה לאחר האאוט האחרון בסדרה של פלורידה מול הג'איינטס ב-2003) וכשחושבים עד כמה קשה ושוחק תפקיד הקאצ'ר בבייסבול, אי אפשר שלא פשוט להצדיע לבחור.

יפה לפדרו פסים?

6. עוד חביב מדור הוא פדרו מרטינז, שהודיע השבוע שהוא הולך לחתום בקרוב על חוזה, ייתכן שעם המטס או טמפה ביי. בינתיים מתפרסם שגם היאנקיז בוחנים את העניין (לא ברור בדיוק למה, מעניין מתי בריאן קשמן יבין שלא פותחים חסרים לו אלא רליברים אמינים), ולמרות שפדרו הצהיר בעבר שבחיים לא ילבש את המדים המפוספסים, אני מניח שבמצבו הוא יישמח לחתום עם כל קבוצה שתציע לו חוזה סביר.

7. הנה סטטיסטיקה שאני בטוח שפדרו לא ממש ישמח לשמוע אם הוא יחתום בברונקס – המשחק אמש בין וושינגטון ליאנקיז היה הראשון בהיסטוריה של יאנקי סטדיום החדש שלא נחבט בו ולו הומראן אחד. כן, שמעתם נכון – 34 משחקים רצופים שבהם לפחות שחקן אחד חבט להומראן וסך הכל 119 כדורים ארוכים. מעניין איך זה לפיצ'ר לעלות להגיש שם כשהוא יודע שהוא הולך לתת לפחות הומראן אחד או שניים במשחק.

8. חביב מדור אחרון להיום הוא ג'ון סמולץ, שבשבוע הבא עומד לערוך את הופעת הבכורה שלו במדי הרד סוקס. לבוסטון יש הרבה בעיות טובות כרגע, כשלא רק שהם במקום הראשון ב-AL מזרח, הם עכשיו יכולים להרשות לעצמם להשתמש ברוטציה של שישה שחקנים, לפחות עד שמישהו מהם ייפצע או עד שיימאס להם לגמרי מדייסקיי. ההימור שלי – אם סמולץ מוכיח שהוא בריא ובכושר טוב, לא ייקח הרבה זמן עד שבראד פני ימצא את עצמו בקבוצה אחרת, תמורת סוג של יוטיליטי שהרד סוקס צריכים כדי לחזק את הליינאפ הלא ממש גרוע שלהם. בעיות טובות, כבר אמרנו.

9. בשקט בשקט, סן פרנסיסקו מתייצבת בעמדת עליה לפלייאוף, כשכרגע היא רק משחק אחד מאחורי סט לואיס במירוץ לווילד קארד. זה נכון שהעונה עוד ארוכה, אבל כשחושבים על התחרות שהקרדינלס או המטס יצטרכו להתמודד מולה, לעומת זו שתעמוד מול סן פרנסיסקו, אפשר בהחלט להניח שהג'איינטס יהיו שם עד הסוף. אישית, קשה לי לראות את פריסקו מצליחה ממש להעפיל לפלייאוף, אבל לך תדע, אם הם יצליחו להביא את מאט הולידיי מהצד השני של המפרץ, אולי הם יצליחו כבר השנה, וגם אם לא, הרי שיש להם בסיס טוב מאוד לרוץ חזק בשנים הקרובות, כשההחלטה לתת לבארי בונדס ללכת לפני שנתיים על מנת להצעיר את הקבוצה, מתחילה לשאת פירות.

10. בטח גם אתם חשבתם:

• שהמפגש בין האחים לבית וויבר בסוף השבוע יהיה טיפה פחות מתוקשר מאשר כשהמאנינגים נפגשו.

• שממוצע החבטה של ג'ו מאוור עדיין עומד על הרבה מעל 40 אחוז. האם ייתכן שסוף סוף נראה מישהו מאיים על ההישג של טד וויליאמס?

• שאין דבר יותר מדכא לחובב בייסבול מאשר לראות את דוק האלאדיי הולך ל-DL.

• שאיך לעזאזל בוחרים בין אלברט פוחולס לאדריאן גונזלס לשחק בסיס ראשון באול סטאר?

• ושאם למישהו מגיע להיות הפותח במשחק הזה, זה לדני הארן – הפיצ'ר הכי יציב בליגה כרגע.

  • עוד באותו נושא:
  • סמי סוסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully