וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעות השקט, מיוזע מגופך

19.6.2009 / 15:15

אפשר לומר שרקנאטי ופדרמן ניצחו, אלא שהעסק עדיין שביר מדי וכץ לא ישתוק לנצח. פגישת ההנהלה של מכבי תל אביב הסתיימה בלחיצות ידיים קרירות, אבל אל תטעו: הסערה הבאה כבר בדרך

מה שקרה, בסופו של דבר, הוא שרענן כץ קיבל שטיפה. זו לא שטיפה שיכולה להטביע בן אדם, אבל להרטיב אותו כהוגן – בהחלט. במשך דקות ארוכות הלמו בו שותפיו מילולית, וטענו כי הם אינם מוכנים לספוג עוד את התבטאויותיו התקשורתיות. הם דרשו ממנו, במילים בלתי מעודנות, להוריד פרופיל ולסתום את הפה.

משותפיו ביקש שינסו להבין אותו. אני מגיע מתרבות אחרת, פתוחה יותר, ובסך הכל רוצה ליהנות, אמר כמו מתחנן על נפשו, אך בשלב מסוים כבר עלה להתקפה. "העובדה שדלפו משאים ומתנים שניהלנו עם שחקנים לפני סיום העונה עשתה יותר נזק מכל דבר אחר שאמרתי", הטיח, "ואני בטח לא עמדתי מאחורי הפרסומים הללו".

יש דבר אחד שראשי מכבי תל אביב אוהבים לעשות יותר מאשר לדבר בתקשורת: לדבר עליה. לדוש בה. כמעט בכל ישיבת הנהלה הם מקדישים פרק זמן ניכר לעיסוק בפרסומים שונים ובעיתונאים משונים ובמידת קרבתם למקבלי ההחלטות. חלוקת הכוחות ברורה, אך הבעלים נהנים להקניט איש את רעהו בכל פעם מחדש. פרסום פלוני בכלי תקשורת אלמוני מיד גורר אחריו שורה של צעקות והאשמות ועקיצות. כמעט תמיד מואשם כץ, במרומז או בפה מלא, כי הוא פזרן המידע הראשי. וכץ, שמכיר היטב את קרבתם ההיסטורית של כמה משותפיו לכלי תקשורת מסוימים, לא יודע את נפשו. ושותק.

כץ מאמין ב"קונים בלבד"

את ישיבת ההנהלה המרתונית שערכה מכבי תל אביב בערב רביעי פתח רענן כץ באומרו לשותפיו כי הוא יודע שהם רוצים שימכור, אבל אין בכוונתו זאת, והמליץ להם להוריד את הנושא מסדר היום. עם זאת, אמר להם כי הוא בהחלט מוכן לקנות את החלק שלהם. טון הדיבור שלו היה החלטי. "הבנו שכלום לא יעזור", סיפר בסיום אחד השותפים, "והרי אי-אפשר לחייב אותו לצאת, אז הכי טוב היה להוריד את גובה הלהבות".

לפני הפגישה דיברו גורמים בכירים במכבי על האפשרות לדחוק את כץ לפינה ולהפוך אותו לגורם בלתי-רלוונטי, אם לא יישבר ויעזוב. דובר על כך שחברי הקואליציה האנטי-כצית – שהייתה חתומה על המכתב שנשלח אליו לפני שבועות מספר – תעשה כנגדו יד אחת, ולראשונה בתולדות המועדון תכפה החלטות על בסיס אחוזי בעלות. דהיינו, תום ימי ה"פה אחד".

אותה קואליציה, המונהגת בידי דייויד פדרמן ושי רקנאטי, ככל הנראה לא תעשה זאת בזמן הקרוב. הם הבינו כי צעד כזה משמעו הקפאת העברת המזומנים מחשבונו של כץ, מה שייפגע אנושות במועדון ולא יאפשר לו להתנהל בצורה גירעונית. הוחלט כי בשלב זה הם זקוקים לכץ – או נכון יותר, לכיסו העמוק. רק לא מזמן העביר כץ, כמו יתר בעלי המניות, מאות אלפי דולרים בעבור כיסוי הגירעון שהצטבר עקב פיזור הכספים הבלתי אחראי בעונה החולפת, לצד חובות עבר שונים.

שלום מדומה

לפני הפגישה הופעלו על כץ לחצים רבים, ממספר כיוונים. כמה ממקורביו דרשו ממנו למכור לאלתר את אחזקותיו, שכן לדעתם הוא אינו מקבל משותפיו את הכבוד הראוי; אחרים, לרבות גורמים בלתי-תלויים במועדון, דווקא דחקו בו לשלוף את פנקס הצ'קים ולהגדיל את חלקו. אך הדבר, היה ברור מראש, אינו אפשרי. לא פדרמן ולא משפחת רקנאטי מתכוונים לוותר בקרוב על הבייבי.

פגישת ההנהלה הזו אומנם הסתיימה בלחיצות ידיים, אבל היה מי שידע לספר כי כץ נפגע מאוד, אישית, מהמתקפה עליו. נאמר אף כי התקשה להירדם בלילה שבין רביעי לחמישי.

בשורה התחתונה, המנצחים הגדולים היו פדרמן ורקנאטי. הם אולי לא הצליחו להעזיב את כץ, אך קנו ממנו שקט בזמן הקרוב. סביר להניח שבשבועות הקרובים, לכל הפחות, ייעלם מהרדאר התקשורתי. מכל מקום, כולם כבר ממתינים לסיבוב הבא; הכל מבינים כי מדובר בהפוגה זמנית בלבד וכי ההתנגשות הבאה, שאולי תוצת בעקבות התבטאות חדשה של כץ או עקב צעד אחר של שותפיו, שוב תבעיר את המערכת. "כנראה שהם רק מחכים למעידה הבאה של רענן כדי לבעוט אותו לכל הרוחות", סיפר אתמול חבר הנהלה לשעבר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הממודר לחיפוש קרובים

זהו גלגל שלא מפסיק להסתובב. גם בקיץ דאשתקד, ובזה שלפניו, היה כץ בצד הנוזף או הננזף. מיד לאחר פיטוריו של נוון ספאחיה, בקיץ 2007, הכריז כי "בעונה הבאה אהיה יותר מעורב". אחרי הפסד האליפות להפועל חולון אמר את אותם הדברים בדיוק. וגם הפעם הוא חוזר על טענותיו.

בפועל, לעיתים קרובות מדי קורה כי כץ זוכה לעדכונים רק כאשר זקוקים שותפיו לאישורו כדי לבצע פעולות טכניות. לעיתים הוא מעודכן רק לאחר מעשה. לצורך הדוגמה, הוא כמעט ולא עודכן בדבר המגעים שמנהלת מכבי מול גופי תקשורת שונים באשר לשידור משחקיה ביורוליג בעונה הבאה. החוזה עם ערוץ 10 הסתיים, וזכויות השידור – המהווים נתח נכבד מתקציב המועדון – עדיין לא נרכשו בידי ערוץ אחר.

מכבי ניהלה משא ומתן ארוך עם ערוץ 10, שהצעתו האחרונה עמדה על יותר ממיליון דולר – או לחילופין, כ-30 אחוז בלבד מהסכום אותו שילמה אשתקד – ולכן נאלצה לחפש אלטרנטיבות. ספק אם עד לישיבת ההנהלה האחרונה היה לכץ מושג. סביר להניח שהמצב לא ישתנה בעתיד הנראה לעין. כץ יבטיח מעורבות, ימודר בידי חבריו ויתעצבן.

מעגל הקסמים

לא הכל תקין גם בין יתר השותפים. צמד המילים "סכינים בגב" עלה בפגישה, בהקשרים שונים. פדרמן ורקנאטי, כידוע, רואים עין בעין, וכרגע מהווים יחד את הגורם הדומיננטי במועדון. כץ היה ויישאר הבן הסורר. ומזרחי רק מנסה להתחמק מהטיפות ולהגיע הביתה בשלום. כולם רוצים לצוף, אך בשלב מסוים למישהו ייגמרו הכוחות והוא ייפלט אל החוף.

גם לאחר ישיבת ההנהלה האחרונה, מכבי תל אביב היה ונותר מועדון שמתנהל על גבה של חבית אבק שריפה. מתישהו, כאמור – בין במוקדם ובין במאוחר – העסק שוב יתפוצץ. גם אם זה יקרה מכוח האנרציה.

ואז הכל יחל מההתחלה.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully