וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות נוספת לא תהיה

דור בלך

19.6.2009 / 19:30

בסגלי העולות החדשות לליגת העל יש לא מעט שחקנים שחוזרים לקדמת הבמה מתהומות הנשיה. הם יודעים שאם הפעם לא יקחו את הצ'אנס, המשחק מבחינתם יהיה גמור

גיא צרפתי סומן בתחילת שנות ה-90 כדבר הבא בכדורגל הישראלי. הוא היה אמור להיות המנהיג שייקח את המושכות במכבי תל אביב הגדולה וימשיך להצעיד אותה לאליפויות. אלא שהקריירה של צרפתי, היהלום של נבחרת הנוער, לא נסקה, ואחרי דשדושים בלתי פוסקים הוא מצא את עצמו בקרית שמונה. הכי רחוק, תרתי משמע, מליגת העל.

שנתיים שיחק צרפתי בליגה הלאומית והוביל את הקריה, לראשונה בתולדותיה, לליגת העל. הקבוצה ירדה, אמנם, בסוף העונה הנוכחית, אבל צרפתי שב וביסס את עצמו כשחקן מבוקש, ובגיל 30, כשיש לו עוד לפחות שלוש עונות טובות בקנה, די ברור שהוא ישחק העונה בליגה הבכירה. הוא דוגמה לשחקן שהבין שאת ההצלחה המחודשת צריך לבנות מלמטה ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים.

שש קבוצות עלו העונה מהליגה הלאומית, שש קבוצות שבהן הסתתרו הרבה גיא צרפתים, שחקנים שהפוטנציאל שלהם מעולם לא מוצה. עכשיו הזמן שלהם להוכיח שלמרות השנים המבוזבזות בליגות הנמוכות, הם יכולים להצליח גם במגרש של הגדולים.

קובי חסן

מי שסומן כילד הפלא הנתנייתי בסוף שנות התשעים והיה אמור להוביל את הנבחרת הבוגרת, התעקש לפספס כל הזדמנות להצליח בליגת העל, השתקע בלאומית וחוזר לבמה המרכזית רק בסוף העשור הראשון במילניום והשלישי בחייו. בגיל 30 יצטרך חסן, שלפני ארבע שנים שוב פספס הזדמנות לככב בליגה של הגדולים לאחר שהעדיף לעזוב את מכבי נתניה ולחזור לליגת המשנה, להוכיח כי הוא באמת כישרון מבוזבז שיכול לתת את הטון, ולא רק עוד ילד פלא של טריק אחד שאבד עליו הכלח. אם לא יצליח הפעם, כנראה שזה לא שחסן לא רצה מספיק להגיע לליגת העל, אלא שהוא לא היה טוב דיו.

חיים סילבס

סילבס, שהיה אמור להיות קבלן תארים בליגת העל, נתן לסדרת פציעות ובחירות מצערות בקריירה להפוך אותו לקבלן עליות, כשבשיא השפל התדרדר לליגה השלישית. אחרי שמונה שנים מחוץ למרכז הזירה חוזר הלהטוטן מהכרמל כדי לתת שואו אחרון בקריירה ולפחות לסיים אותה עם טעם מתוק בפה. סילבס יחגוג 34 בעונה הבאה, אולי האחרונה שלו. העונה הזאת תקבע האם רובנו נזכור אותו כילד המוכשר שהדהים את אייאקס ואפילו שיחק פה ושם בנבחרת, או ככוכב העבר שגמר את הסוס מוקדם מדי והיה מעורב בתאונת דרכים לקראת סוף הקריירה, שהתנהלה גם היא בצורה המזכירה תאונה.

ערן לוי

עוד כשהיה בן 16, לא היה חובב כדורגל בחיפה והסביבה שלא שמע על ערן לוי. הכח, הטכניקה והבעיטה המדהימה גרמו לילד מאור עקיבא להפוך לתקווה הגדולה של יציע ג' עוד לפני שהשלים עונה בנוער. שנה לאחר מכן, הוא כבר כבש את שער האליפות של קבוצת הנוער של רוני לוי והשמיים נראו הגבול. אלא שהמניירות שפיתח כבר בגיל 18, והעובדה שהפיזיות לא הספיקה בליגה של הגדולים, גרמו לילד ללכת לאיבוד דרך המרפסת. הוא הסתכסך עם רוני לוי בבוגרים, עבר בין תל אביב לנתניה ולהפועל עכו וחיפש בעיקר את עצמו. הלאפות והאלכוהול החלו לתת את אותותיהם וכרס הבירה טפחה לחבית, וגם בליגת כדורגל החופים ליד אלון מזרחי ושאר כוכבי עבר הוא נראה כבד ומגושם.

גם בהפועל חיפה לוי לא מצא את עצמו בהתחלה, התעסק בעיקר במריבות ורשם את הספרינט היחיד שלו כשברח מקובי שאלו, שרדף אחריו עם מקל של מטאטא. שלומי דורה העביר אותה מעט אחורה, הפך לחצי פסיכולוג והחל להוציא מהילד תפוקה שהזכירה את ימיו בכפר גלים. העונה הוא יצטרך להוכיח כי השינוי אמיתי ומספיק גם לליגת העל, ולא עוד אפיזודה חולפת בקריירה העמוסה שלו. אחרת, יחזור מהר מאוד לככב כגדול מכולם בליגה אחרת, כזו שבה חנות ירקות יכולה להיות הספונסרית של האלופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תום אלמדון

הפציעות הרבות של ניר דוידוביץ' שמו את אלמדון בחזית כבר בגיל צעיר מאוד, והיכולת שהפגין בהזדמנויות שקיבל, יחד עם הגנת הברזל שהיה חלק ממנה בנבחרת הצעירה, העלו את הציפיות מהשוער הצעיר. הוא היה אמור להיות שוער לגיטימי באחת מקבוצות הצמרת של ליגת העל, אלא שאלמדון התמהמה ופחד לעזוב את החממה של יענקל'ה שחר, האמין בכל עונה שהנה דוידוביץ' יוצא לאירופה ושהוא יקבל את הצ'אנס. בינתיים, שוערים שצעירים ממנו במספר שנים עושים את הפריצה והוא ממשיך לחכות. בשנה שעברה, כשכבר הסכים לצאת לעונת התחשלות, זה נגמר במפח נפש כשירד מהלאומית לארצית עם נצרת עילית.

השנה חצה אלמדון את הכביש לאחי נצרת, ועם עונה בינונית למדי הצליח לעלות ליגה הודות לאבי לוזון. הוא יקבל סופסוף את ההזדמנות לפתוח עונה כשוער ראשון בליגת העל, ויצטרך להוכיח כי ההברקות שנתן פה ושם במכבי חיפה לא היו מקריות, אחרת יהפוך לכל היותר לשוער משנה לגיטימי בקבוצת צמרת בליגת העל.

תומר תייר

תייר אף פעם לא מצא את מקומו באמת בליגת העל. הוא נתן עונות חיוביות במכבי נתניה, אבל לא הצליח להותיר חותם גדול מדי על קבוצת נעוריו, כמו גם באשדוד ובסכנין. בליגה הלאומית, לעומת זאת, תייר הפך לכוכב כשהעלה את קרית שמונה ועכו ליגה ורשם מספרים מרשימים גם בהפועל רעננה. אלא שתייר, בוודאי בליגה של 16 קבוצות, רוצה להוכיח את עצמו גם בליגת העל. היכולת הטובה שלו לא נעלמה מעיני קבוצות ליגת העל, כשנתניה ומכבי תל אביב מעוניינות בו. הספק דומה לזה שנתן בלאומית בשנה הבאה בליגת העל ישדרג את מעמדו לשחקן לגיטימי בליגה, כמו עומר בוקסנבוים או ברוך דגו. לעומת זאת, אם לא יצליח להטביע חותם גם הפעם, מסלול הקריירה שלו יהיה דומה לזה של קשר נתנייתי אחר שמופיע בכתבה – קובי חסן.

קרלוס צ'קאנה

סיפור הסינדרלה של הארגנטינאי המתאזרח הגיע לשיאו כשמהליגה השלישית קפץ הישר אל ליגת העל ושמו הוזכר כמוזמן ודאי לנבחרת. אלא שאז חלה תפנית חדה, וצ'קאנה, שלא הצליח להסתדר בהפועל כפר סבא, חזר לליגה השנייה, משם שוב לשלישית ונעלם קצת בחו"ל. סיפור הסינדרלה הפך למלודרמה כשבנו חלה בסרטן, והוא חזר לישראל כדי לספק לו את הטיפול הראוי. צ'קאנה בעל פני התינוק, שהקסים כל קהל ונתן את הנשמה, חוזר לליגת העל בגיל 33 וינסה לעשות את זה הפעם כמו שצריך. את הסיום השמח לסיפור שלו הוא כבר קיבל עם החלמת בנו, עכשיו רק נותר שגם הכדורגל הישראלי, ששילם את האקסטרה והגדיל את ליגת העל ל-16 קבוצות, יקבל את ההפי אנדינג שלו עם עונה יציבה של קרליטו.

אלעד בונפלד

גם בעליית הליגה הקודמת של הפועל באר שבע בתחילת העשור היה בונפלד אחד מעמודי התווך של הקבוצה, וגם אז דובר רבות על השתלבותו של הקשר בליגת העל. אלא שאף אחד לא צפה ששמונה שנים לאחר מכן גם בונפלד וגם באר שבע יהיו באותה עמדה, והוא שוב יצטרך להוכיח את עצמו. בונפלד, שהצטיין במדי הפועל באר שבע גם בליגת העל, לקח את הצעד שמתברר מעונה לעונה כמסוכן ביותר בכדורגל הישראלי ועבר למכבי תל אביב, שם נעלם ועבר להפועל כפר סבא. בונפלד חזר למקורות בבאר שבע והצליח לחזור לעצמו לאט לאט, כשהשיא הגיע השנה. כעת, כשהוא בן 29, הוא יצטרך להוכיח שליגת העל לא באמת גדולה עליו, ולהתחיל את הפרק האחרון בקריירה שלו במטרה לסיים אותה כפי שהתחיל.

שחר סימנטוב

סימנטוב יכל היה להיות נער הפוסטר של ליגת העל החדשה, שחקן שאת מרבית הקריירה שלו העביר בליגות נמוכות, כולל ליגה ב', ושגם נראה כמו שחקן מהליגה למקומות עבודה במקרה הטוב. אלא שהוא כבר הוכיח כי יש בו יותר מזה. סימנטוב לקח חלק משמעותי בתור הזהב של נצרת עילית בליגת העל, החזיק את מרכז המגרש באגרסיביות וסיכן את השער באמצעות בעיטות חזקות ומפתיעות. הבן אדם אולי נראה כמו אינסטלטור בגיל העמידה, אבל כזה שיודע לפתוח סתימות במרכז המגרש ולעצור נזילות לכיוון ההגנה. השנה הוא עלה ליגה עם עכו, עוד קבוצה קטנה מהצפון שמקווה לשחזר את הישגיה של נצרת עילית ולא לרדת מיד. סימנטוב, שיחגוג 31 השנה, ירצה לשחזר את היכולת שלו, והפעם גם להתקבע בתודעה כשחקן ליגת העל שצמח בנוער של מכבי חיפה ואפילו שיחק במפעלים אירופאים פעם, ולא קבלן העליות של ליגות שממותגות באותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully