וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זר לא יבין זאת

עו"ד אורי שלף

19.6.2009 / 10:12

חוק המיסוי על זרים חייב לעבור, ולו כדי שהקבוצות יפסיקו את הרכבת האווירית שפוגעת בשחקן הישראלי. עו"ד אורי שלף מחזיק אצבעות

במהלך חודש מרץ 2005 עברה בכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק למיסוי שחקנים זרים, חוק שהיה אמור לחייב במיסוי מלא לכל קבוצת ספורט בארץ המחזיקה מעל שלושה זרים. כידוע לכם, על שחקנים זרים משלמים מיסוי של 25 אחוז בלבד. מטרת ההצעה הייתה לעודד העסקתם של שחקנים ישראלים ולבטל את האפליה במיסוי בינם לבין שחקנים זרים (תקרת השכר לשחקן ישראלי 46 אחוז).

יוזם הצעת החוק דאז היה יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, ש"עבד" בשירותו של ארגון שחקני הכדורסל. ההצעה הייתה כלי נשק בידי הארגון במאבק על פתיחתו של שוק השחקנים הזרים. "נקים צוות משותף שיבחן את הדברים, ותוך חודש נגיע למסקנות" צוטט פרץ לאחר מו"מ עם ראשי הכדורסל בארץ. השחקנים איימו עם הצעת החוק וכך, בעקבות גלי העלייה, הגיע לארץ גם ה"חוק הרוסי".

עכשיו, אחרי מספר שנים בהם נחו השחקנים הישראלים על זרי הדפנה של החוק הרוסי, התעורר משרד האוצר ומאיים לבטל את ההקלות להם זוכים ספורטאים זרים בישראל, ו"גנב" לארגון השחקנים את הקלף הכי חזק שלו. הארגון כבר לא מאיים, עכשיו הוא מאוים על ידי מנהלת הליגה, על מנת שינקוט עמדה נגד הצעת האוצר לביטול ההקלות. אחרת, מאיימים במנהלת הליגה, יבוטל החוק הרוסי. ככה זה כשסותמים חורים, מתי שהוא הם צצים שוב.

שנים על גבי שנים נלחמים בארגון השחקנים על מעמדו של השחקן הישראלי. זה התחיל עם הגבלת זרים בשוק של ישראלים, מלחמה במתאזרחים ובבוסמנים ועכשיו כבר נאבקים על מקומו של השחקן הישראלי בשוק הזרים. אני מקווה שיבטלו את ההקלות לשחקנים הזרים, ומעל לכל אני מקווה שראשי הספורט בארץ ינצלו את ההזדמנות ויבינו שיש לשים גבול להשתוללות הזרים והגיע הזמן למחשבה מעמיקה על מעמדו ועתידו של השחקן הישראלי, עם או בלי הקלות במס. יש הרבה שחקנים ישראלים מוכשרים ומעט מאוד משרות לישראלים, בעבר הלא רחוק היו לנו שחקני נבחרות נוער שעלו בחמישייה בליגת העל, היום, על רוב שחקני נבחרת העתודה של ישראל אף אחד לא שמע, ורובם הגדול מעטר עם ישבנו את ספסליהם של קבוצות הליגה השנייה.

שוק הזרים בישראל נפתח במטרה לקדם את הכדורסל הישראלי. המטרה הייתה להביא שחקנים טובים שיעלו את הרמה, ימשכו קהל ובעיקר יעזרו למכבי תל אביב בזירה האירופית ולשאר הקבוצות להתחרות בה. למעשה, תוצאותיה של מכבי תל אביב באירופה לא השתפרו ככל שעלה מספר הזרים, ולעומת זאת הפער בינה ובין שאר הקבוצות רק גדל.

בנוסף, על זרים משלמים פחות, הרבה פחות, וגם הרבה יותר קל להחליף אותם בכל רגע נתון. לכן, לקבוצות עדיף להחתים שחקנים זרים, בלי כל קשר לרמתם או למסגרת אירופאית ו/או לרדיפה אחרי קבוצה שמשחקת במסגרת אירופאית. כל זה נותן לנו ליגה, שאלמלא שיטת הפיינל פור הייתה מעניינת כמו גביע הקונפדרציות בקיץ חם זה. ואם כל עניין הזרים והפיינל פור נועד להכניס עניין ומתח, למה לא לקיים את הפיינל פור בסוף יוני ולאפשר לקבוצות להחתים זרים ללא הגבלה במיוחד למאורע זה? אולי מכבי תביא את לברון. שמעתי שהסוכן שלו הוא גם הסוכן של כספי. אם כבר זרים וכל זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully