וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוטו החליט: הכדורגל יקבל פחות, הכדורסל יותר

18.6.2009 / 16:12

מועצת ההימורים אישרה את המלצות ועדת בורוביץ'. החל מ-2010 יחולקו ההקצבות לאיגודים ולקבוצות הספורט על פי אמות מידה חדשות

דירקטוריון טוטו-WINNER אישר היום (חמישי) את המלצות ועדת בורוביץ' לחלוקת ההקצבות לאיגודים ולקבוצות הספורט. החלוקה על פי אמות המידה החדשות תיכנס לתוקפה החל ב- 2010. כזכור, ועדת בורוביץ' המליצה שהכדורגל יקבל פחות כסף החל מהשנה הבאה, בעוד הכדורסל יוכל ליהנות מסכום כפול מאשר הוא מקבל כעת.

אמות המידה החדשות מבוססות על חמישה פרמטרים ראשיים: הישגיות בינלאומית, רמת הפופולריות, כמות הספורטאים, עלויות המתקנים והציוד והרמה המקצועית של צוותי הניהול, המאמנים והמדריכים. מדי שנה מקציבה טוטו- WINNER בממוצע כ-200 מיליון שקלים לפי אמות מידה אלה, שמהווים את החמצן הכלכלי של הספורט הישראלי.

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, הדגישה בהתייחסותה לדו"ח :"חברי ועדת בורוביץ' עשו עבודה יסודית והוציאו מתחת ידם מסמך מקיף, שכלולים בו שינויים רבים. אמותהמידה יוצרות סדר בהקצבות ומקדמות את הספורט תוך העדפה תקציבית ברורה להקמת קבוצות נוער, ספורט הנשים, חיזוק הפריפריה ועידוד כספי להישגיות. אין ספק כי זוהי מדרגה נוספת בחיזוק הספורט בישראל".

חברי הדירקטוריון, בתיאום עם ועדת בורוביץ', ערכו שינויים מסוימים באמות המידה כדי ליצור איזון בין האיגודים השונים. השינוי המשמעותי ביותר בהקצבות יחול בשני הענפים הפופולריים ביותר, כדורגל וכדורסל. שני ענפים אלה נהנו עד-כה מהכנסה על בסיס אחוז קבוע מכלל ההקצבות, ולראשונה הם נבחנים, כיתר הענפים, על בסיס אמות המידה.

בהתאחדות הגיבו ואמרו כי "למרות שהכותרות מדברות על קיצוץ של חמישה מיליון שקלים, הרי שבפועל מדובר בקיצוץ של מיליון בלבד מענף הכדורגל, כשארבעה מיליון שקלים נוספים נשארים למעשה בתוך הענף ומועברים להשקעה בקבוצות הכדורגל ובמחלקות הנוער שלהן, מהלך בו תמכה ההתאחדות ותמך יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון".

"הפופוליסטים שמנסים לפגוע בענף הכדורגל, שהוא הפופולרי בישראל וזה שמביא את מירב ההכנסות לטוטו, עלולים לפגוע בסופו של דבר בספורט הישראלי כולו, ורק כדי לקבל כותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully