וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: קורנפיין מוותר על פירוק

דור בלך

17.6.2009 / 8:23

החליט לצאת מהמצב ללא פנייה לבית משפט, אך ידרוש קיצוץ. האם בקופה יש עודף של 8 מיליון שקלים? בית"ר: "אין לכך ביסוס"

יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, החליט כי נכון לעכשיו הקבוצה לא תפתח בהליך פירוק. בפני המועדון עומדות מספיק דרכים לצאת מהמצב אליו נקלע גם ללא פנייה לבית המשפט ובקשה להגנה מפני נושים. קורנפיין, כזכור, נפגש בשבועות האחרונים עם מספר אנשי עסקים שפנו אליו במטרה לקבל פרטים ראשוניים על אופציית רכישת הקבוצה או השקעה בה. עם זאת, גם אם בית"ר לא תירכש, במועדון מבינים כי הבחירה בהליך הבראה עצמי תדרוש קיצוץ משמעותי בשכר השחקנים הבכירים, ולא מודיעים עדיין על החלטתם כדי להרוויח זמן לפני הפנייה לשחקנים בבקשת הקיצוץ.

"אם נימנע מפירוק העונה זה הרבה יותר מלדחות את הקץ בעוד שנה", מסביר גורם בכיר בהנהלת הקבוצה. "המועדון נמצא בתהליכי הבראה ועובר לניהול שפוי, כך שבשנה הבאה גם אם גאידמק יתעקש לא למכור ולא להשקיע, ואפילו אם לא נקבל תרומות מאנשי עסקים, נהיה במצב שנוכל להמשיך להתקיים שנים רבות רק על בסיס ההכנסות. אולי יהיו כמה שנים קשות, אבל בסופן נצא מועדון בריא שיכול להגיע להישגים על בסיס עצמו וללא תלות בבעלי הון".

"זה לא תהליך של יום או יומיים, יהיו מתנגדים ויהיה בלאגן", הסבירו שם. "קיצוץ רוחבי של 30% בשכר השחקנים אולי היה מתקבל בקלות יחסית על ידי רוב השחקנים, אבל כשמדובר על יותר מ-50% לחלקם, זה יהיה מסובך יותר". גורמים במועדון, וגם השחקנים עצמם, תמהים מדוע קורנפיין עדיין לא החל במשא הקיצוצים, כשאפילו קיצוץ ראשוני של 30% משכר השחקנים היה חוסך לקבוצה כ-12 מיליון שקלים - הסכום אותו הבטיח גומא אגייאר לתרום למועדון.

בינתיים, בבית"ר סיכמו את העונה מבחינה כלכלית, ולאחר ששילמו אתמול לשחקנים את משכורתם האחרונה לעונה ואת מענקי הזכייה בגביע המדינה, כשלאחר שלא נאלצו לשלם מענקי אליפות, מכרו את דרק בואטנג ויואב זיו ושחררו את משה אוחיון בינואר, נשארו בקופת המועדון כ-8 מיליון שקלים מהתקציב שהופקד בתחילת העונה. הסכום צפוי לעבור לתקציב העונה הבאה, כשיחד עם הכנסות משוערות של מעט פחות מ-20 מיליון שקלים, מעמידים את בית"ר עם כ-28 מיליון שקלים עוד בטרם קיבלו עזרה כספית מגאידמק, אגייאר, או כל אדם אחר.

בית"ר אמנם מחוייבת בהוצאות של כ-60 מיליון שקלים, אך לאחר קיצוץ בחוזים ומכירת מספר שחקנים יכולה להוריד את סכום ההתחייבות לפחות מ-40 מיליון שקלים. אם אגייאר אכן יעביר 3 מיליון דולרים, הרי שבית"ר תגיע לאיזון כלכלי בעונה הבאה.

בבית"ר ירושלים הגיבו: "הנתון על פיו אנו נמצאים בעודף של 8 מיליון שקלים רחוק מאוד מהמציאות. חבל שהכתב זורק מספרים ללא ביסוס".

עדכון אחרון: 17.6,09, 9:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully