וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהנה מהביתיות

14.6.2009 / 14:43

שחר צוברי פתח בסערה את אליפות אירופה בגלשני רוח בת"א אחרי שסיים את שני השיוטים הראשונים ראשון. דוידוביץ' ראשונה בנשים

אליפות אירופה בגלשני רוח המתקיימת בישראל נפתחה היום (ראשון) במרינה בתל אביב כשאת כל המחמאות סוחט המדאליסט האולימפי, שחר צוברי, שסיים את שני שיוטי היום במקומות הראשונים, מה שמציב אותו ראשון בטבלה הכללית עם שתי נקודות שליליות בלבד. אלא שנראה שהולך להיות לצוברי פייט ממושך עד השיוט האחרון עם שני יריביו, ביירון קוקלאניס היווני וז'וליאן בונטמפ הצרפתי.

צוברי, שזכה בבייג'ינג במדליית הארד כמו גם באליפות העולם בניו זילנד, התחרה כאמור עם קוקלאניס היווני בפתיחת השיוט הראשון, כשלאחר המצוף הראשון הוא היה רחוק מיריבו עשר שניות, אך בהמשך הוא קיזז את הפער ממנו עד שהשניים החליפו מיקומים לאחר השיוט השלישי, ומשם הישראלי נטל את ההובלה עד הסיום. למקום השני הגיע סגן האלוף האולימפי, הצרפתי ז'וליאן בונטמפ, ויריבו היווני של צוברי סיים רק שלישי.

את השיוט השני פתח צוברי גם כן טוב ולאחר המצוף הראשון הוא שמר על הפסגה עד הסיום, כשהקרב בשיוט הזה היה על המקום השני, אליו הגיע היווני, שהקדים בשתי שניות את הצרפתי. לאחר היום הראשון נמצא הצרפתי במקום השני עם חמש נקודות שליליות ואילו היווני שלישי עם שש נקודות שליליות. ז'ואאו רודריגז הפורטוגלי נמצא רק במקום הרביעי עם תשע נקודות שליליות.

ומה לגבי שאר הישראלים? אפשר לומר שעבר עליהם יום סולידי. עומרי חצור סיים את היום הראשון במקום ה-11 אחרי שאת השיוט הראשון הוא סיים במקום ה-11 ואת השני במקום ה-14. רון אסולין המפתיע סיים את השיוט השני במקום החמישי, ואת הראשון במקום ה-26, מה שמציב אותו במקום ה-15 הכללי. נמרוד משיח, שחולם על מדליה, נמצא רק במקום ה-20 אחרי שני שיוטים לא טובים (18 ו-23).

אצל הנשים אפשר להיות שבעי רצון מהיום הראשון בתחרות של מעיין דוידוביץ', שחולמת לסיים את האליפות עם מדליה. השייטת הישראלית סיימה ראשונה את השיוט הראשון שהחל באיחור של כמעט שלוש שעות ואת השיוט השני היא סיימה שלישית, מה שמציב אותה עם ארבע נקודות שליליות במקום הראשון.

בשיוט הראשון דוידוביץ' עצרה את השעון על 26:46 דקות אחרי שהוליכה לכל אורכו והקדימה בהרבה את אגאטה בריגולה הפולניה שסיימה שנייה ואת בריוני שואו הבריטית השלישית. בשיוט השני, בו סיימה הישראלית שלישית, דוידוביץ' עברה את המצוף השני רביעית ולאחר מכן הגיעה למקום השלישי, אך לא הצליחה לעקוף את צמד הספרדיות, בלאנקה מנקון (ראשונה) ומרינה אלבאו (שנייה), שהקדימו אותה.

דוידוביץ' כאמור מסיימת ראשונה את היום הראשון ויש לה שתי נקודות שליליות פחות ממנקון ומאלבאו שאוחזות במקומות השני והשלישי. עומר שחר, שסיימה את השיוט הראשון עשירית והשני במקום ה-20, התברגה במקום ה-14. ליאור שמעוני (15, 16) במקום ה-15. שיר אבני (12, 22) במקום ה-17 ואופיר הלוי (22, 15) במקום ה-19.

צוברי: "פתיחה יותר טובה אי אפשר לקבל"

שחר צוברי אמר בסיום ההיום:"פתיחה יותר טובה אי אפשר לקבל. היו לי שני שיוטים מצויינים וזו היתה המטרה. לפחות להתחיל טוב. מקווה שזה ימשיך ככה. בינתיים התנאים משחקים לטובתי ככה שהכל פתוח. זה לא יהיה קל כמו שזה נראה. צריך להמשיך להיות דרוכים".

על היריבים שלו אמר צוברי: "ג'וליאן בצמרת קוקלניס עושה אחלה תחרות, אבל אנחנו רק אחרי שני שיוטים מתוך 11. אני צריך להשאיר את היום הזה מאחור בדיוק כמו אם זה היה יום רע ולהמשיך הלאה".

מעין דוידוביץ' הייתה מרוצה אף היא: "יום מוצלח מאוד. התחלתי ברגל ימין. אני שמחה שניצחתי את הקרב נגד האנגלייה בשיוט הראשון כי הגענו צמודות לפיניש. כל נקודה כאן היא חשובה ולוקחים אותן בשיניים. אני מקווה שהתנאים ימשיכו. יש תחזית שהגלים יעלו ככה שזה רק בשבילי וזה הופך את התחזית לורודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully