וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לזהב? לא אצל כולם

13.6.2009 / 18:06

פרס של מיליון דולר אולי לא מסנוור את יוסאין בולט שמתכונן לאליפות העולם, אבל הסבב הנוצץ של האתלטיקה יסתפק בכוכבים אחרים

אליפות העולם באתלטיקה קלה תמיד פוגעת בגולדן ליג. ככה זה, כשהעונה כל כך קצרה ורוויה בתחרויות, מלכת הספורט לא יכולה לצפות מכל הכוכבים שלה להתייצב בארמונה בכל שבוע. סבב הגולדן ליג, הסבב הנוצץ שכולל שש תחרויות בקיץ, יוצא לדרך ביום ראשון הקרוב באצטדיון האולימפי בברלין, אותו מקום שייארח את אליפות העולם החל מה-15 לאוגוסט. ישנם אתלטים מספיק עשירים כמו יוסאין בולט, שיכולים להשות לעצמם לוותר על התענוג ולשמור את עצמם למטרות אחרות. בולט בכלל חושב על אליפותך העולם, וכדי להכניס עוד כמה מזומנים הוא תמיד יכול להתייצב לאחת התחרויות הגדולות באירופה, כמו זו שתתקיים השבוע באוסטרבה שבצ'כיה, ולגרוף צ'ק מכובד עוד לפני שיעלה על המסלול. וחוץ מבולט, יש את האתלטים האמריקאים, שלחוצים לקראת המבחנים לאליפות העולם ורובם מתקשים להתחייב ללוח הזמנים הצפוף של הסבב.

וגם בלי כל אלה, יהיו לנו סיבות מספיק טובות לשבת על הכורסא בחודשים הזוהרים של הספורט האולימפי ולצפות, בתקווה לחזות בהיסטוריה בשידור חי וגם אם לא - בעוד תחרות אתלטיקה ברמה גבוהה. אגב, התחרויות ישודרו בספורט 5 (הראשונה ביום ראשון ב-16:00 שעון ישראל).

אז איך זה עובד? שש תחרויות שמתחילות ב-14 ליוני בברלין ומסתיימות ב-4 לספטמבר בבריסל. חמישה מקצועות לגברים ועוד חמישה לנשים שנקבעו מראש, הם המקצועות שבהם מתחרים כדי לזכות בג'קפוט. הג'קפוט הוא פרס של מיליון דולר, שיחולק בין מי שינצח בכל שש התחרויות. ספורטאית אחת בלבד, פמלה ג'לימו הקנייתי, עשתה את זה בקיץ שעבר ונהנתה לבדה מהפרס המכובד.

המקצועות שבהם יתחרו השנה:


גברים: 100 מטר, 400 מטר, 3000/5000 מטר, 110 משוכות, הטלת כידון

נשים: 100 מטר, 400 מטר, 100 משוכות, קפיצה לגובה, קפיצה במוט

ריצות

בהיעדרו של יוסאין בולט (לפחות בחלק מהתחרויות) וגם הספרינטרים האמריקאים הבכירים, ישנם רק שלושה רצי 100 מטרים שירדן מ-10 שניות ומתכוונים להיאבק על הג'קפוט. מדובר במארק ברנס הטרינידדי, סמואל ג'ונסון שמייצג את קטאר, ודניאל ביילי מאנטיגווה - אחד הספרינטרים המבטיחים של השנה. בריצה המקבילה לנשים, אפשר לסמן פייבוריטית בדמותה של קרון סטיוארט הג'מייקנית, השם החם ביותר כיום בספרינטרים לנשים ומועמדת לתואר גם באליפות העולם. מי שתנסה לסכן אותה היא לברן ג'ונס מאיי הבתולה האמריקאיים, שפתחה מצויין את עונת התחרויות.

כמו הריצה הקצרה, גם ריצת ה-400 מטרים תחסר את האמריקאים הבולטים כמו ג'רמי וורינר ולשון מריט - מה שישאיר את הבמה לרצים ממדינות שבדרך כלל לא זוכות במדליות בתחרויות הגדולות בריצה הזאת. לעומת זאת, סאניה ריצ'ארדס האמריקאית, שכבר זכתה בג'קפוט פעמיים בקריירה, מסתערת על המשימה הזאת גם השנה בריצה לנשים. יוליה גושצ'ינה וטטיאנה פרובה הרוסיות ינסו להרוס לה. במידה וריצ'ארדס תצליח במשימה, היא תהיה האשה השניה בתולדות האתלטיקה שזוכה בג'קפוט שלוש פעמים.

אחד המועמדים הגדולים לניצחון חלק בסבב הוא קנניסה בקלה האתיופי, האלוף האולימפי בריצות ל-5,000 ו-10,000 מטרים. בקלה יתחרה העונה בגולדן ליג בריצות 3,000 ו-5,000 מטרים לסירוגין, כאשר במרחק השני הוא בלתי מנוצח כבר שלוש שנים. למעשה, ההפסד האחרון שלו בריצה מנע ממנו לזכות בג'קפוט בעונת 2006, אז הוא ניצח בחמש משש התחרויות. יהיה מעניין לעקוב אחרי בקלה, מכייון שאת העונה הנוכחית הוא פתח פצוע, והחמיץ אץ התחרויות באולמות. בתחרות הקאמבק שלו בהנגלו שבהולנד הוא פרש באמצע ריצת ה-1,500 מטרים.

בנוסף, יתקיימו ריצות משוכות לגברים ולנשים. ריצת ה-100 לנשים היא פתוחה לחלוטין, וקשה לסמן שם פייבוריטית. אצל הגברים, יבלטו בהיעדרם האלוף האולימפי דיירון רובלס ושיאנג ליו הסיני, שלא יתחרה העונה בגלל פציעה. הם ישאירו את הבמה לדייויד פיין האמריקאי, סן האלוף האולימפי מבייג'ינג.

מקצועות השדה

ילנה איסינבאייבה הרוסיה היא האתלטית היחידה שאפשר לסמן אותה כמנצחת כמעט בטוחה שתעשיר את חשבון הבנק שלה בספטמבר. שתי מדליות אולימפיות, שתי מדליות באליפויות עולם ו-26 שיאי עולם מדברים בעד עצמם. הקופצת הרוסיה שהיא למעשה הגרסה הנשית לסרגיי בובקה תתחרה רק נגד עצמה, ורק פציעה או אירוע בלתי צפוי ימנעו ממנה לחגוג גם השנה. מאיסינבאייבה מצפים רק לעשות את זה בקלאסה, ולשבור בדרך גם את שיאה העולמי שעומד כיום על 5.05 מ'.

הקרב המעניין באמת, לפחות מבחינתם של הגרמנים שמארחים את התחרות הראשונה, יהיה על מזרן הקפיצה לגובה לנשים. בלנקה ולאסיץ' הקרואטית ניצחה בשנה שעברה ב-22 מתוך 24 תחרויות. הבעיה היא ששני ההפסדים שלה היו כואבים במיוחד - במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, ובתחרות האחרונה של הגולדן ליג, מה שמנע ממנה להתחלק במיליון דולר עם פמלה ג'לימו. מי שניצחה את ולאסיץ' באותה תחרות גולדן ליג היא אריאנה פרידריך הגרמניה, שתתפוס את מוקד תשומת לבם של 65 אלף צופים באצטדיון בברלין. שתי הקופצות כבר ניתרו השנה ל-2.05 מ', והרמה צפוייה להיות גבוהה, תרתי משמע.

עוד דו קרב מרתק במיוחד והאחרון לצורך העניין בסבב יהיה בתחרות הטלת הכידון לגברים. אנדראס תורקילדסן הנורבגי וטרו פיטקמאקי הפיני הם השמות החמים של המקצוע הזה בשנים האחרונות. הנורבגי הוא האלוף האולימפי, הפיני אלוף העולם, והשניים נפגשו עד היום 41 פעמים, כאשר תורקילדסן מוביל 19:22 במאזן הפנימי. את השניים ינסו לסכן שני מטילים נהדרים מלטביה: ואדימס ואסילייבסקיס שהטיל ליותר מ-90 מטרים בחודש שעבר והוא איינרס קובאלס, שהוא סגן האלוף האולימפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully