וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנדיי, מאנדיי: כדור שלג מהרי הרוקיז

15.6.2009 / 13:05

סיכום השבוע בבייסבול: האם הריצה של קולורדו מרמזת על העתיד, מה מכין ג'ון לסטר ומי יהיה פעיל בקרוב בשוק הטריידים?

עם כל הכבוד לסדרה השנתית בין היאנקיז לרד סוקס או לסאבוויי סירייס, הסיפור הגדול (או לפחות זה שהיה צריך להיות הגדול) של השבוע שעבר הם הרוקיז מקולורדו. יכול להיות שזו החלפת המאמנים ואולי תחילתו של מימוש הפוטנציאל הגלום בקבוצה הזו, אולי תהיה לזה המשכיות ואולי לא, בכל מקרה קשה להתעלם מההישג של הרוקיז, עם ארבעה ניצחונות בסט. לואיס ושלושה במילווקי, סוויפ על סיאטל ו-11 ניצחונות רצופים.

המבחן של ג'ים טרייסי יהיה להשאיר את הראש מעל למים, כדי להתמודד על הויילד קארד, אם לא על ראשות הבית. בריצה של 2007 סגרו הרוקיז פער עצום בחודשיים האחרונים של העונה, ומבחינתם המירוץ כבר החל. עם איאן סטיוארט (סטריקי אבל כוח), טרוי טולוויצקי, גארט אטקינס, בראד הופ, טוד הלטון, בעונה שמזכירה את הימים היפים, והגשה סולידית, אפשר לפנטז על פלייאוף שני בשלוש שנים.

מצד שני, עוד חזון למועד. גם לסן דייגו הייתה במאי ריצה יפה שנעצרה, ובכלל, נדמה שמלבד הדודג'רס, כל קבוצה ב-NL מערב מסתפקת באיזושהי תקופונת נחמדה של רצפי ניצחונות וחוזרת למימדיה הטבעיים מהר מאוד. לאור הניסיון, יכול מאוד להיות שכבר בשבוע הבא כולם יחזרו לדבר על פוטבול בקולורדו.

אס בדרך אליך?

הנה השורה הסטטיסטית של ג'ון לסטר מבוסטון בשלושת משחקיו האחרונים: נגד טורונטו - שישה אינינגים, 12 סטרייקאאוטים. נגד טקסס - תשעה אינינגים, 11 סטרייקאאוטים. בפילדלפיה - שבעה אינינגים, 11 סטרייקאאוטים (ובמשחק הזה הוא לא ניצח).

אחרי הפלייאוף של השנה שעברה, סומן לסטר כמגיש מספר 2 אחרי ג'וש בקט ואולי אפילו לפניו. אבל אז הגיעה פתיחת עונה קטסטרופלית. רוצים לדעת כמה? בואו נגיד שאחרי שלוש הפנינות שציינו, ה-ERA שלו עומד על 4.76 (הוא נכנס ליוני עם ERA של 5.65).

ועדיין, יש מקום לשיפור. לסטר חייב להראות יציבות ושלושה משחקים הם מגמה מסוימת אבל לא כיוון ברור. אם מסיבות בריאותיות (בעיקר הסרטן בבלוטות הלימפה שעצר את ההתקדמות שלו) ואם ממקצועיות, הקריירה של לסטר עד כה ידעה עליות וירידות. הוא לא חייב לרשום מספרים כאלה מפלצתיים, אלא פשוט צריך להיות סולידי בכל פתיחה, כמו כל מגיש בטופ 15 של הליגה. אם זה יקרה, הפאנץ' בקט-לסטר יביא את הרד סוקס לפלייאוף גם השנה.

חותמים ויתור

עונת הטריידים מתקרבת, וזה הזמן לעשות ניתוח ראשוני מי תיתן כוכבים ותצהיר שהוא מוותרת כבר בשלב הזה של העונה.

ב-AL מזרח נראה שבולטימור הרימה ידיים, אבל ארבע הקבוצות האחרות בבית חזק במאבק, כשהיאנקיז ינסו לשים יד על מגיש בולפן ואולי עוד חובט או שניים. בבית המרכז נראית קליבלנד כזו שאמורה (שוב) לעשות את הטרייד שיחליש אותה בהווה למען בניית העתיד, אבל היא רחוקה רק שבעה משחקים מהמקום הראשון, פער קטן בשלב זה של העונה. במערב, אוקלנד האחרונה תמיד מועדת לפורענות, הכל תלוי במצב הרוח של בילי בין ובשאלה אם ירגיש שיש לו קבוצה ראויה להתמודדות. סיאטל מתנדנדת, לוס אנג'לס וטקסס לא אמורות לעשות משהו דרסטי.

ב-NL מזרח נראית וושינגטון, בקצב של 50 ניצחונות לעונה, כמועמדת ודאית לשלוח שחקנים לתפוצות (או יותר נכון ל"קבוצת האם" שלה, המטס), וגם פלורידה חזק בתמונה. במערב בנתה סן דייגו על טרייד של ג'ייק פיבי, אבל הפציעה שלו דפקה לה חזק את התוכניות. אריזונה, אם לא תתעורר מיידית, עשויה גם היא לשלוח שחקן מוכח תמורת פרוספקטים. הרוקיז היו די שקטים, לכאן או לכאן, בשנים האחרונות, וכרגע נראה שלא יעשו יותר מדי.

מה שמשאיר אותנו עם בית המרכז, שהוא מהבחינה הזו המעניין ביותר. הבית הזה צמוד אבל אניגמטי בעונה מידה. בעוד פיטסבורג בטח תשלח תותח תמורת שחקן דמוי חוליו לוגו או קוקו קריספ, מילווקי, הקאבס והקרדינלס לא יוותרו על המאבק ונשארנו עם סינסינטי ויוסטון. הרדס מנצחים, בינתיים, אבל השאלה היא אם הם מאמינים שאפשר ללכת בבית הקשה הזה עד הסוף, ושבועיים לא טובים אולי יטו את הכף לטובת טרייד. האסטרוס מתעוררים באופן מסורתי בחצי השני של העונה, ולמרות הפתיחה הגרועה הם בסך הכל שישה משחקים מהמקום הראשון. למרות זאת, יש דיבור חזק על מעבר של מיגל טחאדה (שמסיים חוזה השנה), כשהקבוצה הכי צמאה לשורטסטופ בליגה היא בוסטון. עכשיו הספקולציות, בקרוב התשובות.

בשורה אחת

- עכשיו שהסטילרס והפנגווינס זכו באליפות, שנתחיל לשים את הז'יטונים על הפייראטס כפייבוריטים לקחת את הוורלד סירייס?

- כמה רע תיראה סן דייגו בלי ג'ייק פיבי?

- יהיה שבוע שהמטס יעבירו בלי לגרום לנו לצחוק עליהם?

- יהיה שבוע שהקאבס יעבירו בלי... עזבו, לא משנה, התייאשנו.

- אנדרה אית'ייר, נשבע שרציתי לכתוב עליך השבוע, אבל סגרת אותו חלש מדי.

- ג'רד וויבר, נמשיך ונאמר זאת - אתה אליל.

- פינת הפנטזי: טים לינסקאם, הרי אתה מקודש לי כדת משה וישראל. בחיי, עד שהמוות יפריד בינינו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מצעד המנצחים

הומראנס:

1. אדריאן גונזאלס (סן דייגו), ראול איבנייז (פילדלפיה), אלברט פוחולס (סט. לואיס) - 22
4. קרלוס פניה (טמפה ביי), מארק טשיירה (ניו יורק יאנקיז) - 20

אחוזי חבטה:

1. דייויד רייט (ניו יורק מטס) - 36.4
2. איצ'ירו סוזוקי (סיאטל מארינרס) - 36.0
3. מיגל טחאדה (יוסטון), קרלוס בלטראן (ניו יורק מטס) - 34.4
5. חואן פייר (לוס אנג'לס דודג'רס) - 34.3

ניצחונות מגישים:

1. רוי האלאדיי (טורונטו) - 10
2. צ'אד בילינגסלי (לוס אנג'לס דודג'רס), מאט קיין (סן פרנסיסקו), קווין סלואי (מינסוטה) - 9

ERA:

1. זאק גריינקי (קנזס סיטי) - 1.72
2. ג'רד וויבר (לוס אנג'לס איינג'לס) - 2.08
3. ג'וני קואטו (סינסינטי) - 2.17
4. דני הארן (אריזונה) - 2.20
5. אדווין ג'קסון (דטרויט) - 2.24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully