וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה זה כאן

11.6.2009 / 22:25

אליפות אירופה בגלשני רוח יוצאת לדרך ביום ראשון בתל אביב. דני בורשבסקי עם כל הניתוחים, התחזיות והיריבים של צוברי ודוידוביץ'

מזל שיש לנו את השייט הזה. לא רק שהוא הביא לנו עד עכשיו שלוש מדליות אולימפיות, הוא גם מביא אלינו לכאן שוב את אליפות אירופה, הפעם בגלשני רוח מדגם ניל פרייד. באמצע שנות התשעים זה קרה בחיפה, הפעם זה יקרה במרינה של תל אביב, שהתמרקה לכבוד אירוע ספורט בקנה מידה בינלאומי, בואו נקווה שהחגיגה הישראלית תהיה שלמה עד הסוף, ושגם נזכה לשמוע את ההמנון הלאומי על הפודיום שיוקם בסמוך לחוף הילטון, ביום שבת ה-20 ליוני.

50 גולשים ו-30 גולשות יעטרו מדי יום את חופי תל אביב הצפוניים, החל מיום ראשון הקרוב. העובדה כי מדובר בשנה פוסט אולימפית השאירה חלק מה"תותחים" בבית, והנציגים הישראלים רק יוכלו ליהנות מזה. מצד שני, מארגני התחרות בונים על רמה גבוהה ועל הרבה תהפוכות, הודות לתנאי הרוחות המשתנים בחופי תל אביב. את מוקד תשומת הלב יתפוס מן הסתם המדליסט האולימפי, שחר צוברי. מדליית ארד אולימפית כבר יש לו, כמו גם מדליית ארד באליפות העולם. באליפות אירופה הוא מעולם לא עמד על הפודיום, ואין זמן יותר מתאים מהשבוע הקרוב.

גברים: הכל תלוי במצב הרוח

את זה ששחר צוברי חזק ברוחות חלשות כולם כבר יודעים. השאלה הגדולה היא עד כמה הוא יוכל להוציא מעצמו כשהרוחות יתחזקו לאיזור ה-12 קשר ומעלה. דוגמא קטנה לעניין הזה ראינו באליפות ישראל הפתוחה בשבוע שעבר, שהייתה מעין חזרה גנרלית לאליפות אירופה. צוברי נהנה ביומיים הראשונים מרוחות אידיאליות בשבילו, אך כשהרוח התחזקה ביום השלישי והאחרון הוא איבד נקודות לטובת יריבו הישראלי נמרוד משיח, וכמעט ואיבד את התואר, אותו השיג רק בזכות שובר שוויון. נמרוד משיח הוא היריב העיקרי של צוברי במאבק על המשבצת הישראלית למשחקי לונדון 2012. הם גדלו יחד באילת, והצטיינו באליפויות אירופה והעולם בגיל נוער. כיום, הם לא הכי מחבבים אחד את השני, וגם לא חולקים אימונים. מאמנו של משיח הוא גל פרידמן, אותו צוברי ניצח בצורה משכנעת במאבק על הכרטיס הישראלי לבייג'ינג 2008. בניגוד לפרידמן, צוברי נהנה ממעבר חלק מדגם המיסטרל לדגם הניל פרייד בשנת 2005, ודווקא משיח לא רשם עד עכשיו תוצאות מיוחדות בדגם הזה בזירה הבינלאומית. מצד שני, משיח הוא גולש מצויין ברוחות חזקות, בדיוק ההיפך מצוברי, כך שלמזג האוויר יהיה משקל רב ביריבות בין השניים.

עם כל הכבוד לנמרוד משיח, יש לשחר צוברי כמה יריבים יותר מנוסים ומעוטרים על התואר באליפות אירופה. היריב העיקרי הוא ג'וליאן בונטם הצרפתי, מדליסט הכסף האולימפי מ-2008. בונטם הוא גולש ותיק יחסית, ומלבד ההישג במשחקים האולימפיים הוא היה פעמיים אלוף עולם ופעמיים אלוף אירופה. הגולש הוותיק ביותר שיקרא תיגר על שחר צוברי, או בעצם ההיפך, הוא אלוף אירופה הנוכחי ז'ואו רודריגז מפורטוגל. רודריגז, מהנדס בן 37, הקדים את צוברי באליפות העולם האחרונה בה זכה במדליית הכסף. עם זאת, הוא מעולם לא עלה על הפודיום במשחקים האולימפיים, למרות שהשתתף בהם חמש פעמים. רודריגז זכה בעבר שלוש פעמים באליפות אירופה ועוד פעם אחת באליפות העולם – אולי כיום הכושר שלו פחות טוב, אבל אף אחד לא יוכל לקחת ממנו נסיון עשיר של יותר מעשרים שנים.

הגולש המעניין ביותר שיגיע לאליפות יהיה צעיר בן 20 מהולנד העונה לשם דוריאן ואן ריסלברגה. עד השנה הוא לא היה הכי מוכר בזירה הבינלאומית, אבל שלוש זכיות בתחרויות מסבב גביע העולם (מיאמי, פלמה והולנד) הפכו אותו לשם הם ביותר כיום בדגם הניל פרייד. ואן ריסלברגה הוא חניכו של גולש העבר הניו זילנדי ארון מקינטוש, והוא מצטיין בעיקר ברוחות חזקות. התחרות היחידה בסבב גביע העולם שבה הפסיד השנה הייתה בהייר שבצרפת, ומי שנהנה שם מרוחות חלשות יותר וניצח אותו היה שחר צוברי. מועמדים נוספים לתואר הם איבן פסטור מספרד, פיוטר מישקה הפולני, פביאן היידגר האיטלקי ומקסים אוברמקו האוקראיני. מלבדם, תמיד צריך לשים לב לחברי המשלחת הצרפתית האחרים, שלא הגיעו בשמונה השנים האחרונות למשחקים האולימפיים בגלל שליטתו של בונטם. מדובר בגולשים מצויינים כמו אלכסנדר גוויאדה ניקולה הוגה וניקולה לה גל. מי שייעדרו מהאליפות הם ניק דמפסי הבריטי, שהפסיד לשחר צוברי את מדליית הארד במשחקים האולימפיים, ואגדת הגלישה היוונית ניקוס קקלמנאקיס.

נשים: סנסיני לא כאן, זמן לסנסציה

לי קורזיץ זכתה בעבר באליפות העולם בדגם הניל פרייד לנשים, אבל היא כבר לא פעילה והגולשת הישראלית הבכירה היא מעיין דוידוביץ', שהפתיעה כשנכנסה לשיוט הגמר במשחקים האולימפיים בסין וסיימה עשירית. לדוידוביץ' פוטנציאל אדיר להתמקם בצמרת הבינלאומית, אבל היא לא מגיעה לתחרות בתנאים הכי אידיאליים, בגלל פציעה שעברה בתחילת העונה, מה שהיקשה על ההכנה שלה. דוידוביץ' תנסה ליצור את האיזון ולהשתמש ביתרון הביתיות, שכן בניגוד לצוברי שבילה רק את החודשיים האחרונים בתל אביב כהכנה לאלילפות, דוידוביץ' מתאמנת שם כל השנה.

אלסנדרה סנסיני האיטלקיה, שהיא ללא ספק גולשת הרוח הטובה בכל הזמנים, תיעדר מהאליפות. זה הופך את בת ארצה, פלאביה טרטאליני, שהיא גם בת זוגו של שחר צוברי, למועמדת ראוייה למדליה בעקבות ההכנה הטובה שעשתה עם חברה בתל אביב. גולשת איטלקיה מסוכנת נוספת היא לורה לינארס, אלופת העולם לנערות. המועמדת העיקרית לתואר היא מרינה אלבאו הספרדיה, סגנית אלופת העולם לשעבר ואלופת אירופה פעמיים. בנוסף, יהיה מעניין לעקוב אחרי בריוני שואו, שהפכה בקיץ האחרון למדליסטית האולימפית הבריטית הראשונה בגלשני רוח, אחרי שזכתה בארד בצ'ינגדאו. מדליסטית אולימפית נוספת שתתחרה כאן היא אמלי לוקס הגרמניה, שזכתה במדליית הכסף בסידני 2000. בכל מקרה, היעדרותה של סנסיני מהתחרות פותחת לחלוטין את הקרב על המקום הראשון והפודיום, ואולי דווקא כאן נזכה בסופו של דבר לראות את הדגל הישראלי מונף גבוה במוצאי שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully