וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדות במבחן, המציאות

דור בלך

11.6.2009 / 21:56

כשהשוק קשה ואין כסף פונים לסחורה המוכרת, שחקנים שכבר מכירים את הליגה שלנו, יעלו מעט ויתנו הרבה. דור בלך עם עשר המציאות הגדולות של עונת המלפפונים

לפי שעה, צפוי התקציב הגבוה ביותר בליגת העל, זה של מכבי חיפה, לעמוד בעונה הקרובה על 35 מיליון שקלים. גאידמק מחוץ למשחק, וקבוצות ששילמו מאות אלפי דולרים על שחקנים ייאלצו לחפש יותר ולהמר פחות. עבור אותן קבוצות, הפיתרון הנוח ביותר יהיה לצרף ישראלים מנוסים או זרים שכבר טעמו מהליגה שלנו והראו פוטנציאל.

אומרים שהשחקנים פה לא יקרים מדי, לא טובים או שעבר זמנם. אבל יש לא מעט כאלה שיכולים לתרום מבלי לעלות יותר מדי כסף. הנה רשימה של עשרה כאלה שקפצו לנו לראש, ואם אתם מכירים מישהו שמסתובב בחוץ ומעניין אתכם - במת הטוקבקים כולה שלכם.

עמנואל בנאיני

החלוץ הגנאי של הפועל פתח תקוה הוא לא רק המציאה של העונה, אלא גם ככל הנראה המלפפון החם של הקיץ. לפתח תקוה הוא הגיע פצוע, ולמרות שפתח רק בשלושה משחקים ולא השלים תשעים דקות באף אחד מהם, האוהדים התלהבו. אלא שמחפוד וזלצר חשבו שזה לא מספיק והעדיפו להשאיר את פטי נימבה ולשלוח את בנאיני לחצי שנת התחשלות ברמת השרון. זה נגמר עם 16 שערים ב-13 משחקים והישרדות שחתומה על שמו. נכון שזה קרה רק בלאומית, אבל עם הקישור הדל של רמת השרון הוא הספיק לכבוש מול הפועל חיפה, אחי נצרת, הפועל רעננה, הפועל עכו ופעמיים מול הפועל באר שבע והפועל רמת גן- כולן בליגת העל בשנה הבאה.

השידוך המתבקש: הביקוש לחלוצים, כמו ששר פעם שלמה ארצי, לא מסתיים אף פעם. הפועל תל אביב משחררת את סמואל יבואה ותשמח לסקורר אפריקאי אחר, כשגם מכבי תל אביב תקועה כבר שנים בלי חלוץ אמיתי, ומ.ס אשדוד זקוקה למחליף למקרייב והולצמן.

נאור פסר

בליגה שבה אפילו גיז'רמו ישראלביץ ערך היכרות עם עמדת המגן השמאלי, קשה להיות בררנים כשמחפשים שחקן לעמדה, בטח שישראלי. פסר הוכיח במדי הנבחרת הצעירה מה הוא שווה, וקשה להבין את ההחלטה של הלוזונים לשחרר אותו בחינם. בקבוצה עם אווירה רגועה יותר ובלי קובי גנון, הוא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו ואפילו לחזור לנבחרת, הפעם הבוגרת. ובואו נודה בזה, דדי בן דיין לא ישחק לנצח.

השידוך המתבקש: הקבוצה שהמציאה את הטריק של ישראלביץ' כמגן שמאלי, מכבי תל אביב, תוכל להיעזר בשירותיו, וכך גם כל אחת מהעולות החדשות. גם היריבה העירונית, שהסיטה את אבי ריקן לעמדה, לא תתנגד לקלוט אותו.

רביד גזל

הקשר הנתנייתי תמיד סומן כדבר הגדול הבא, כמנהיג הבא וכאלברט הבא, והשנה הוא סוף סוף השתחרר מצל הפוטנציאל והאב וסיפק קבלות לאורך זמן. הוא הנהיג את הקישור של נתניה מעמדת הקשר האחורי וסיפק את הסחורה גם כשמתיאוס הציב אותו באגפים. עם הקיצוץ החד בנתניה שהגיע גם אל גזל, אפשר יהיה להביא אותו, ולו במחיר עמידה בחוזהו.

השידוך המתבקש: הפועל חיפה תשמח למנהיג במרכז השדה וכך גם הפועל באר שבע, שכבר גילתה עניין. אפילו גוטמן יכול להפיק תועלת רבה מגזל במידה שהמשא ומתן עם אבוטבול לא ייצא לפועל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סטיבן אופיי

הבלם הגנאי היה אחד מהזרים היותר טובים ויציבים העונה, כשהעובדה ששמו לא מוכר לרבים נובעת משתי עובדות - הראשונה, כי הוא עושה בעיקר עבודה שחורה, והשנייה, משום שצמד המאמנים שהעדיף את נימבה על בנאיני, העדיף את גל ואיציק כהן על פניו בשלבים מסוימים. כשמדובר בקבוצה שחשבה ששי הס יהיה יותר טוב מאיציק קורנפיין ושחיכתה אחרי יורו 1996 כדי להחתים את באבל ושמיצר, זה אומר דרשני. תסמכו עלינו, הם גם ישחררו אותו בזול.

השידוך המתבקש: במקום או בנוסף לגל כהן, אשדוד יכולה להביא את החוליה החזקה באמת מהגנת הפועל פתח תקוה. גם היריבה העירונית, שאיבדה את גרנצ'רוב, יכולה לראות בו תחליף ראוי בתקציב שפוי.

שלו מנשה

הקיצוץ בנתניה הופך את הקשר השמאלי למטרה מבוקשת וזולה למדי. מנשה סיים כמלך השערים והבישולים בעונה הכי גדולה של מכבי נתניה מאז סוף שנות השמונים, והוכיח כי כשהוא משחק בקבוצה טובה הוא מספק את הסחורה. בנתניה מחפשים לחסוך כל גרוש, מנשה לא רוצה לחזור לשחק בקבוצת תחתית, והעונה הטובה שנתן רק פתחה לו את התיאבון. בהשקעה לא גדולה אפשר להביא שחקן שיכול לעשות את ההבדל בין עונה טובה למצוינת.

השידוך המתבקש: הפועל באר שבע, מכבי פתח תקוה ובני יהודה, כולן מעוניינות לפרוץ משיפולי הצמרת אל מאבק אמיתי על התואר. מנשה יכול להיות הזרז למשימה הזו.

תמיר כחלון

הקשר הצעיר עוד לא בן 22, אבל קנה לעצמו מקום בהרכב של גיא לוזון והיה אחד הפקטורים להצלחה של בני יהודה. הטכניות, הזריזות והטאץ' הקסום שבו את הקהל הכתום וגם את קברניטי המועדון, שיעשו הכל כדי להשאיר אותו עוד עונה. הוא בכלל שייך למכבי תל אביב, ממנה הוא מנסה להשתחרר בהליך בוררות שבסופו תוכל כל קבוצה לקנות אותו בסכום נמוך יחסית.

השידוך המתבקש: הפועל חיפה, הפועל תל אביב ומכבי פתח תקוה יכולות להרוויח הרבה מהברק שיוסיף כחלון לקישור.

רודי חדד

היהודי-צרפתי לא הוכיח את עצמו יותר מדי במכבי תל אביב, אבל מי כן הצליח שם העונה? ראינו למה חדד מסוגל כשהוא מתופקד מתחת לחלוץ במקום באגפים. מכבי תל אביב תנסה להיפטר ממנו כשישוב מההשאלה לפתיחת האימונים, ולמרות התחושה שמדובר בשחקן גמור, הוא בן 24 בסך הכל והוא מחפש קבוצה שבה יוכל להציג את הכישרון שלו בלי לחץ מצד הקהל. בשאטורו הוא פתח בכל המשחקים ושיחק תשעים דקות, בקבוצה ישראלית עם יומרות לצמרת הוא יכול לתרום הרבה. הבעיה היחידה היא הרצון של צה"ל לראות אותו בשורותיו, מה שאם יקרה יהפוך אותו למציאה גדולה עוד יותר, משום שהוא ייאלץ להסתפק במשכורת חייל.

השידוך המתבקש: אווירת הריביירה, הצרפתים הרבים בעיר ואורות מהנמל שמזכיר את מארסיי. מ.ס אשדוד תתאים לחדד כמו בארט לראש ובגט לשקית הנייר.

גיא צרפתי

הקשר שהיה הסממן הכי בולט להצלחת הפרויקט של איזי שירצקי ינטוש את הספינה הטובעת ככל הנראה ויחפש, בפעם האחרונה בקריירה, בית חם. הגיל והניסיון עשו לקשר היצירתי רק טוב, והפכו אותו למנהיג שקט שיודע לכוון את כל הקבוצה, שלמד מעבר ליכולות ההתקפיות גם להעביר את כובד המשחק מצד לצד ולהרגיע את המשחק כשיש צורך לשמור על התוצאה בדקות הסיום. כשמרבית הקבוצות בשיפולי הצמרת זקוקות נואשות לקישור תומך יותר ולמנהיג, צרפתי הוא האיש הנכון בזמן הנכון.

השידוך המתבקש: הפועל פתח תקוה, בית"ר ירושלים ומכבי נתניה יוכלו להרוויח מנהיג ומחנך במחיר מציאה, אם יצליחו לגרד את הסכום הדרוש. אם לא, ייתכן איחוד עם אשר אלון ברעננה או שיתוף פעולה עם ערן לוי בהפועל חיפה, שיכול להניב שערים רבים.

אביב חדד

עצם העובדה שהבלם הצעיר הצליח להתבלט לטובה בקבוצה שירדה ליגה והייתה השנייה בטבלת הסופגות, רק מראה כמה הוא יכול לתרום בקבוצה שמתגוננת פחות ועם שחקנים טובים יותר לידו. האחיין של איציק זוהר מזכיר יותר את אביבי בשקט וברוגע, תכונות חיוניות לבלם, והיה בין היחידים שהצליחו לשמור על מקומם בהרכב של דהאן מדי שבוע. עכשיו כשהוא שחקן חופשי, אין סיבה שקבוצה גדולה יותר לא תהנה ממנו.

השידוך המתבקש: כשהיא נשארת למעשה ללא אף בלם מהעונה שעברה, מכבי נתניה תוכל ליהנות מבלם מוכשר ועם ניסיון בליגת העל כמו חדד. למעשה, כמעט כל קבוצה בליגת העל מחוץ לארבע הגדולות תוכל למצוא בהחתמתו תועלת.

אוהד לויטה

השוער הצעיר של כפר סבא ועד לא מזמן של הנבחרת הצעירה סיים חוזה בקבוצה מהשרון, וכשכל קבוצה שנייה בליגה מחפשת שוער, האופציה הישראלית והמבטיחה תהפוך למבוקשת עוד יותר. גם כשירד ליגה לפני שנתיים עם כפר סבא, הראה לויטה יכולת טובה ושמר על יציבות, כשהשנה הפגין יכולת מרשימה ואיבד את מקומו בהרכב מדי פעם רק משום שלא הסכים להאריך את חוזהו בקבוצה. בליגה רחבה של 16 קבוצות הוא יוכל לצבור את הביטחון בקבוצת אמצע טבלה , בלי לחשוש שכל טעות תוריד אותה ליגה, ולעבור את הליטושים האחרונים שיהפכו אותו ליורש לגיטימי של אפודת הנבחרת.

השידוך המתבקש: הרבה קבוצות בליגה מחפשות שוער, אך לויטה חייב קבוצה רגועה, בה יתנו לו ללמוד מהטעויות וללא סכנה לירידת ליגה שנייה כבר בתחילת הקריירה. כל זה מותיר את הפועל חיפה כאופציה הטובה ביותר.

יש מישהו ששכחנו? דברו אלינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully