וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו לב גם אליי

6.6.2009 / 18:34

אחרי שההבטחה הגדולה לא מומשה בגלל פציעות מעיקות והחלטות שגויות, רובין סודרלינג מצא כנראה דרך אחרת כדי שיזכרו אותו - פרובוקציות מכוערות. האם זה גם מה שיזכרו ממנו אחרי גמר הרולאן גארוס?

לרוג'ר פדרר יהיה כנראה אוהד בלתי צפוי בגמר הרולאן גארוס מול רובין סודרלינג - רפאל נדאל. על פניו, למרות הכבוד ההדדי, לנדאל יש את כל הסיבות לקוות שפדרר לא יחגוג תואר גרנד סלאם 14 וישווה את שיא הזכיות של פיט סמפראס דווקא בפאריז. אחרי כל מה שהוא הטביע בהיסטוריה של החימר הפריזאי, אירוע כזה עוד עלול קצת להשכיח את ההישגים העצומים של השור ממאיורקה. אירוע כזה מחייב אותו לקחת צד אחר בגמר של 2009, אבל לא כשמדובר ברובין סודרלינג.

פדרר לא צריך תומכים בגמר הרביעי הרצוף שלו. אין כמעט חובב טניס שלא יחזיק אצבעות לשוויצרי, שיכול לעשות היסטוריה דווקא על המגרש שאף אחד לא ציפה שזה יקרה. אבל תהיו בטוחים שיהיו עוד כמה אנשים שיחזיקו אצבעות לפדרר רק בגלל סודרלינג. נדאל שונא אותו, ולא בגלל ההפסד בשמינית הגמר ברולאן גארוס. הקפטן השבדי מאטס וילאנדר כועס עליו, ואפשר היה להרגיש את זה בתכניתו ב"יורוספורט". האיש שאחראי על ההפתעה הגדולה של הטניס בשנים האחרונות, נראה אמנם נחמד ברוב ראיונות הטלוויזיה וגם כשהוא עולה על המגרש, אבל מדובר כנראה באחד הטניסאים בעלי האישיות הנוראית ביותר בסבב.

התחתונים של נדאל

בתור מי שזכה בנעוריו בטורניר האוראנג' בול היוקרתי בארצות הברית, רובין סודרלינג (24) נחשב מאז ומתמיד לטניסאי מוכשר ומבטיח. בצעירותו הוא נראה בדרך הנכונה לטופ 10 בדירוג העולמי, אלא שסדרת פציעות ממנה החל לסבול כבר בגיל 21 בנוסף לכמה החלטות מקצועיות לא נכונות, גרמו לו להישאר תמיד בשוליים - אולי זו גם הסיבה שהוא החליט לפרוץ לתודעה בדרכים אחרות.

סודרלינג הוא שחקן מוכשר שבנוי מצויין, 1.93 מ' על 87 קילוגרמים. יש לו ארסנל חבטות מאוד מגוון, סטייל רוג'ר פדרר, ובדרך כלל גם אין לו בעיה עם סוגי משטחים. כמובן שהוא העדיף את הקשים עד היום, אבל עדיין מגוון בתחום הזה. הוא אולי לא השחקן הכי מהיר בעולם, אבל מה שעצר אותו עד היום מעבר לגוף שלו היה הראש. במקרים רבים סודרלינג פשוט מאבד את זה, והבחור החביב והחייכני הזה הופך בן רגע לילד המעצבן של מגרש הכדורגל בשכונה. לא המלוכלך שבא לדפוק, אלא המעצבן שבא להטריף.

הדוגמה הטובה ביותר הייתה במשחק בינו לבין רפאל נדאל בסיבוב השלישי בווימבלדון לפני שנתיים. זה היה משחק בן חמש מערכות עם אמוציות רבות, וכאילו שזה לא הספיק, השבדי לא ספר את המעמד של יריבו והתחיל לעשות שטויות. בזמן שנדאל כידרר את הכדור לפני ההגשה, הוא מצא פתאום את סודרלינג על ספסל המנוחה, מחפש מחבט להחלפה. סודרלינג המחוייך חזר למגרש כשהוא מבקש סליחה בציניות, נדאל הגיב בזריקת הכדור באוויר ללא חבטה, וסודרלינג הפסיק את המשחק שוב, כשהפעם הוא מחקה את מנהגו של נדאל לסדר את תחתוניו.

נדאל נפגע מאוד מהאקט הזה, ולא מעט טניסאים סימנו את סודרלינג בעקבות התנהגותו במשחק הזה. במשחק אחר נגד נדאל, לפני קצת יותר מחודש ברומא, סודרלינג התפרץ על השופט הראשי בויכוח שהגיע אפילו לקללות, למרות שהיה בפיגור משמעותי והפסיד 6:1, 6:0.

סודרלינג הצליח לעלות גם לשבדים עצמם את העצבים. תשאלו את קפטן נבחרת הדייויס, מאטס וילאנדר, שהוא גם הפרשן של יורוספורט לרולאן גארוס. וילאנדר יודע שאם לסודרלינג היה קצת יותר איכפת מהמדינה שלו ולא רק מעצמו, הוא היה משרת אותה במפגש הדייויס האחרון נגד ישראל. סודרלינג כבר התחמק משני מפגשי הדייויס נגד הנבחרת הישראלית בשנתיים האחרונות, כשבפעם האחרונה הוא מחלים שבוע אחר כך וחוזר לשחק באורח פלא.

הרף של פדרר

רובין סודרלינג עשה גם הרבה דברים יפים בקריירה מקצוענית שהחלה בשנת 2003, אבל הוא מעולם לא ניצח את רוג'ר פדרר. השניים נפגשו עד היום 9 פעמים בסבב על כל משטח אפשרי, כולל החימר, אבל פדרר היה עדיף ברוב המשחקים, כאשר רק פעם אחת השבדי הצליח לסחוט ממנו מערכה. סודרלינג אמר בעבר באחד הראיונות שלו כי פדרר זו רמה אחרת, כך שהוא אפילו לא מוכן לדבר עליו כעל אחד מהיריבים הקשים שלו בסבב.

סודרלינג הפך למקצוען לפני שש וחצי שנים, וכבר בשנתו הראשונה בסבב הגיע לסיבוב השלישי בווימבלדון ולגמר טורניר שטוקהולם. ב-2004 הוא רשם תואר ראשון כשזכה בטורניר ליון, מה שהכניס אותו לטופ 40 בדירוג העולמי. ב-2005 הוא חווה את הפציעה הראשונה שלו, ונאלץ לעבור ניתוח בברך. כשהחלים חזר לסבב בגדול עם זכייה בטורניר מילאנו.

אלא שכבר באותה שנה עבר ניתוח גם בכתף. ב-2006 הוא פיצה על ההיעדרויות שלו, וצבר מספיק נקודות כדי להיכנס לטופ 25. את השנתיים הבאות הוא העביר בלא מעט מנוחות, כשבאמצע הוא עבר להתאמן עם מגנוס נורמן, שדורג בשיאו 2 בעולם. השיפור אצלו בא לידי ביטוי עם תואר שלישי בקריירה שהושג בליון ודירוג שיא בסבב, מקום 17 בעולם.

גם העונה הנוכחית, 2009, הייתה מאוד לא יציבה עבור סודרלינג, ואחרי שהודח בסיבוב השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה, הוא החליט לקחת עוד מנוחה לצורך שיקום. הוא חזר לעצמו בטורנירי החימר לקראת הרולאן גארוס, אבל נעצר פעמיים בסיבוב השלישי, על ידי נדאל ברומא ועל ידי פדרר במדריד.

אבל מי זוכר את כל זה אחרי תחילת יוני 2009, אז סודרלינג הפך לטניסאי היחיד אי פעם שניצח את רפאל נדאל על החימר הפריזאי, ולזה שקטע לו רצף של 31 ניצחונות ברולאן גארוס. עד לאן הטירוף השבדי יגיע? בראשון בערב נגלה. אם סודרלינג יעשה את הבלתי יאמן וינצח במשחק הזה, הוא יעלה למקום השביעי בדירוג העולמי. בכל מקרה, הוא כבר הבטיח לעצמו דירוג שיא בקריירה, המקום ה-12 בעולם. האם הוא מסוגל ליותר?

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully