וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין רגש להיגיון

אריאל גרייזס

5.6.2009 / 13:25

"עשר של שבוע": אטלנטה התאכזרה לגלאווין כדי לחסוך קצת כסף, פילדלפיה שומרת אמונים למוייר ופיטסבורג ממשיכה לעשות שטויות

1. רנדי ג'ונסון השיג הלילה את הניצחון ה-300 המיוחל, הגולגולת האחרונה כנראה על חגורה שכבר כוללת אליפות עולם, חמישה סיי יאנגס, פרפקט גיים ונו היטר, שני רק לנולאן ריאן בכמות הסטרייקאאוטס, ורזומה של אחד הפיצ'רים השמאליים הגדולים בהיסטוריה. מה שיפה בניצחון הלילה של הביג יוניט, זו העובדה שהוא הצליח להשיג אותו כבר בניסיון הראשון, ובכך מנע מאיתנו מעקב ארוך ומייגע של התקשורת, וגם את הניצחון הזה הוא השיג בצורה דומיננטית, עם שישה אינינגים חזקים שבהם הרשה רק שתי חבטות וריצה אחת.

2. את הניצחון הזה של ג'ונסון, אנו עשויים לזכור לעוד הרבה זמן, כי עם השימוש המתגבר בבולפן בשנים האחרונות, זו בהחלט עשויה להיות הפעם האחרונה בשנים הקרובות שבה נראה שחקן מגיע לאבן הדרך המרשימה הזאת, אם בכלל. לא מן הנמנע שבעוד כמה עשרות שנים, אנשים יסתכלו על המספר 300 כמו שאנחנו מסתכלים על מספרי הניצחונות של סיי יאנג – מעין חייזר ששייך לעידן אחר בבייסבול ומחוץ להישג ידם של פיצ'רים מודרניים.

3. פיצ'ר מבוגר אחר שהיה בכותרות השבוע, ולאו דווקא בנסיבות חיוביות, הוא טום גלאווין ששוחרר במפתיע על ידי האטלנטה ברייבס, במה שנראה כאחד האירועים היותר ביזארים של העונה עד כה. אם הברייבס לא התכוונו לתת לגלאווין את ההזדמנות להגיש ברוטציה שלהם, לא ברור בכלל בשביל מה מלכתחילה הוא הוחתם, דווקא אחרי שחזר מפציעה לא קלה ונראה לא רע בכלל במיינורס. וצריך לזכור - אנחנו לא מדברים פה על סתם שחקן, אנחנו מדברים על טום גלאווין, אחד שהמקום שלו בקופרסטאון כבר מובטח ושניצח יותר מ-300 משחקים בקריירה, וגם היה גם אחד הסמלים של הקבוצה במשך הריצה המדהימה שלה בשנות התשעים. יש גרסה שאומרת שהברייבס לא רצו לשלם לגלאווין בונוס של מיליון דולר שהגיעו לו אם יגיש במייג'ורס, במיוחד כשבמיינורס מחכה להם פרוספט לוהט בדמותו של טומי הנסון. ואולי הם פשוט לא ציפו שהוא יצליח להתאושש מהפציעה, אבל לא משנה מה הסיבה, זאת לא הדרך להפטר מאחד השחקנים הגדולים בתולדות הקבוצה שלך ומאוד לא הולם מועדון עם קלאס כמו אטלנטה, ובטח לא מאמן ותיק ומוערך כמו בובי קוקס.

4. ובעוד המסע המתוקשר של רנדי ג'ונסון ל-300 ניצחונות הגיע אתמול לסיומו המוצלח, בשקט בשקט השיג ג'יימי מוייר (חייבים להוסיף קשישא בסוף השם שלו, לא?) את הניצחון ה-250 שלו. בניגוד לביג יוניט, מוייר לא יהיה הול אוף פיימר, האיש מעולם לא צבר מספרים מדהימים, כנראה אף פעם לא זרק כדור מעל 90 מייל לשעה, ותמיד כשהוא מגיש אני תוהה מתי השופט יבקש מהגימלאי להתפנות מהמאונד. אבל אם בעבר מוייר הצליח להתגבר על כל הבעיות הללו ולתת לקבוצה שלו הזדמנות לנצח, הרי שהשנה המספרים שלו פשוט כבר לא מצדיקים מקום ברוטציה (ERA של 6.75). אבל לך תגיד לבחור החביב שהגיע זמנו, בטח כשהוא היה חלק חשוב בפאזל שזכה באליפות שנה שעברה, ועוד בן פילדלפיה עצמה.

5. בכלל, הרוטציה של אלופי העולם נראית כרגע רעועה מתמיד, כשהמלס עוד לא הוכיח שהוא בריא לחלוטין (טוב, עד הביצוע המבריק שלו הלילה, כמובן), ברט מאיירס פצוע לתקופה ארוכה ועל מוייר כבר דיברנו. מי שכרגע עושה חיל הוא ג'יי איי האפ הצעיר, שאחרי שבילה את תחילת העונה בבולפן, קודם סוף סוף לרוטציה על חשבונו של צ'אן הו פארק המזעזע. וקשה שלא לשאול שוב את השאלה - כמה קשה כבר יכול אימון בייסבול להיות, אם מאמן שרק עכשיו לקח אליפות עולם היה צריך חודשיים כדי להבין שכל דבר עדיף על צ'אן הו פארק בהרכב?

ספידי גונזאלס

6. כמובן, לא כל המאמנים הם אוברייטד, אחד מהפחות מוערכים שבהם הוא אפילו לא מאמן ראשי. כמו תמיד, סט. לואיס מצליחה להתמיד גם השנה בצמרת וכמו תמיד, המפתח שלהם להצלחה (אם מתעלמים לשניה מהתופעה העונה לשם אלברט פוחולס) הוא הפיצ'ינג. גם השנה הקרדינלס מוכיחים יכולת מרשימה עם ה-ERA הטוב בליגה והאחראי לתוצאות המדהימות הוא מאמן ההגשה הלא ממש מוכר של הקרדינלס, דייב דאנקן. דאנקן הוא מאמן הפיצ'רים היחיד בליגה שלא היה פיצ'ר בעצמו, אלא דווקא תופס, אבל זה לא מפריע לו לשדרג כמעט כל מגיש שעובר דרכו ולחולל קסמים כל שנה מחדש. על כריס קרפנטר אין כמובן צורך להרחיב את הדיבור, גם לא על אדם וויינרייט, אבל מה לגבי קייל לוהש ובריידן לופר – שני מגישים שמעולם לא היו מהעילית של הליגה, והפכו בשנה שעברה למספרי שלוש לגיטימיים? וזה לפני שאנחנו מדברים על ג'ף וויבר וג'ייסון מארקי, שניים שקשה לטעות בינם לבין יוהאן סנטנה, ועדיין הביאו אליפות לסט לואיס.

7. עוד מישהו שמצליח להשאר אנדרייטד, לא משנה כמה נדבר עליו, הוא אדריאן גונזלס, האיש שנדמה שתמיד יישאר אחד הסודות הכי כמוסים בליגה. גונזאלס מוביל את הליגה בהומראנס, עם 22 כאלו, והוא עושה את זה כשהוא משחק באיצטדיון הכי פחות ידידותי לחובטי הומראנס בליגה (פטקו פארק). אבל הנה הנתון הכי מדהים לגביו – הפאדרס, הקבוצה בה הוא משחק, "נאבקת" עם סן פרנסיסקו על תואר הקבוצה ההתקפית הכי גרועה במייג'ורס, מה שאומר שגונזאלס לא מקבל ולו שבריר הגנה בליינאפ – ועדיין הוא מוביל את הליגה בהומראנס. אם תשאלו כמה פעמים זה קרה בעבר, התשובה פשוטה – אף פעם.

8. בטרייד שעבר די בשקט, אולי בחסות השחרור של גלאווין, הועבר נייט מקלאות' מפיטסבורג לאטלנטה בתמורה למספר פרוספקטים. מקלאות' היה שנה שעברה אחת ההפתעות הנעימות של הליגה, מה שזיכה אותו בקיץ בשדרוג משמעותי בחוזה וכתוצאה מכך, במיטב המסורת של הפייראטס – מעבר מהיר מהקבוצה. הפייראטס לא זוכרים מתי בפעם האחרונה הם סיימו עונה עם מאזן חיובי ובדרך כלל יש לנו סימפטיה לקבוצות מהזן המפסיד הזה, אבל במקרה של פיטסבורג אנחנו לא מצליחים למצוא ולו טיפת אמפטיה, למעט לאוהדים המסכנים שלהם. מדובר במועדון שבאופן שיטתי מוכר את מיטב השחקנים שלו ברגע שהם מרוויחים קצת יותר משכר מינימום, כדי לקבל בתמורה פרוספקטים זולים, שכשיגיע זמנם יועברו שוב בטרייד לפני שיוכלו להצעיד את הקבוצה לתחרות אמיתית והכל כדי לחסוך כמה שיותר בהוצאות. נראה אתכם מרחמים על הבחור הכי קמצן בכיתה.

9. ואם דיברנו על עניני תקציב – שימו לב לסכום שהולך לדרוש סטיבן שטרסבורג, שצפוי להיות הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב – 50 מיליון דולר. כן, כן, 50 מיליון לשחקן שעוד לא סיים את המכללה שלו. ואם ניחשתם שהסוכן שלו הוא סקוט בוראס – לא טעיתם.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

- לאור הביצועים של ג'יי ג'יי פאץ, כנראה שלא משנה את מי המטס ישימו בבולפן, הוא יסריח.

- באמת מזל שסמי סוסה החליט להודיע על פרישה.

- אם יש מישהו שמסוגל לאיים על רצף החבטות של פיט רוז (דימאג'יו מחוץ לתמונה) זהו בלא ספק איצ'ירו (כרגע עם 27).

- כמה אידיוט צריך להיות ויסנטה פאדייה, כדי לפוצץ בכוונה את מארק טשיירה עם שני שחקנים על הבסיסים? מה שנקרא, יש מגעיל ויש ויני פאדייה.

- העברנו טור שלם בלי להגיד מילה על האמריקן ליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully