וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ': "חיפה צריכה לתת לחרזי להחליט"

3.6.2009 / 21:26

שחקן העבר לא הבין את ההחלטה למנות את חרזי לסקאוט. ברוך ממן: "זה קרה לי, לאייל ולראובן עטר - הם לא יודעים להיפרד משחקנים"

סימן שאלה ריחף מעל המשך הקריירה המפוארת של אלון חרזי, והיום (רביעי) התבהר עתידו של המגן הוותיק. הקפטן נפגש עם הנשיא יעקב שחר, ועל פי השיחה הוא יהיה בסגל הקבוצה למוקדמות ליגת האלופות, ועם פתיחת העונה הקרובה הוא יפרוש ממשחק ויעמוד בראש מחלקת הסקאוטינג של המועדון. "היום נפגשתי עם אלון חרזי והצעתי לו לבנות במשותף 'מחלקת סקאוטינג' במועדון שלנו, כפי שנהוג במועדונים גדולים באירופה ולעמוד בראשה כסקאוט ראשי", אמר שחר בהודעה הרשמית של המועדון. "לשמחתי הרבה, לאחר ששקל את ההצעה, הביע אלון את הסכמתו. המועדון שלנו נכנס השנה מוקדם מתמיד למעגל המשחקים במסגרת אופ"א וזמן ההכנות קצר. אנו זקוקים במיוחד לשחקן מנוסה כמו אלון ולכן ביקשתי ממנו, על דעתו של אלישע לוי, שיישאר בסגל השחקנים במסגרת המוקדמות ובסיומן יחל בתפקידו החדש".

"באחד ממשחקים אלה בכוונתנו להיפרד מאלון השחקן שתרם רבות והיה שותף להישגים רבים כולל שיא הופעות של שחקן בליגת העל", הוסיף שחר. "אלון חרזי יישאר במערכת שלנו ועל כך כולנו שמחים".

בעקבות הודעת המועדון, יצאו שחקנים בקבוצה נגד ההחלטה ואמרו: "מה שעשו לאלון חרזי זו עבודה בעיניים. לא יפה להיפרד כך משחקן שתרם כל כך הרבה". "אני בהלם", אמר אחד השחקנים, "מערך סקאוטינג? חושבים שאנחנו פראיירים או שנולדנו אתמול, כאילו אף אחד לא יודע שפיני זהבי הוא בעצם הסקאוט הראשי".

מקורבים לשחקן הזכירו כי בעבר חיפה לא ידעה להיפרד משחקנים גדולים כמו ברוך ממן ראובן עטר ואייל ברקוביץ'. ממן לא איחר להגיב: "זה לא מפתיע אותי. חשבתי שסוף סוף בקבוצה יפרדו ממישהו בצורה מכובדת. עצוב לי בשבילו, אבל הוא יכול להתנחם בכך שהגיע לגיל 38 ונשאר במכבי חיפה".

אייל ברקוביץ' אמר בתגובה: "חיפה היא זו שצריכה לתת לחרזי להחליט לגבי המשך הקריירה שלו". לגבי השאלה אם היא לא יודעת להיפרד משחקנים, השיב: "על זה אני מעדיף לא להגיב".

שמונה אליפויות בירוק

אלון חרזי הגיע למכבי חיפה בגיל 19 מהכח רמת גן, וכבר בעונתו הראשונה, בה גם זכה בדאבל, הפך לשחקן הכלבו האהוב על המאמן שלמה שרף, שלקח אותו עימו אחר כך גם לנבחרת ישראל. חרזי, שהחל בכלל כחלוץ, עבר במגוון תפקידים עד שהתייצב כבלם וכמגן ימני במדי הירוקים. חרזי קטף עם חיפה אליפות נוספת בעונת 1993/94, אז אימן גיורא שפיגל את אחת הקבוצות הגדולות שנראו בישראל, כשחרזי מככב במרכז ההגנה ושותף לעונה ללא הפסד ולהצלחה באירופה.

מלבד עונה אחת בה הושאל לבית"ר ירושלים וזכה עימה באליפות (1997/98), רשם חרזי בסך הכל 18 עונות במדי מכבי חיפה, כשאל שתי האליפויות של שנות ה-90 הוסיף שש נוספות במהלך העשור הנוכחי והפך לאחד משיאני ההופעות בנבחרת ישראל עם 89 משחקים בינלאומיים.

העונה שיחק חרזי לסירוגין, הפך לשחקן המבוגר ביותר שזוכה עם הירוקים בתואר האליפות (בן 38 ושלושה חודשים) והספיק לקבוע את שיא ההופעות בליגה הבכירה (524) בכל הזמנים. גם בגמר הגביע שבר שיא, כשציין את משחקו ה-64 והפך לשיאן ההופעות של חיפה במפעל. ברבות השנים מיצב חרזי את מעמדו כסמל במכבי חיפה, בעיני האוהדים נחשב לשחקן בית לכל דבר והוגדר בקרב חובבי הכדורגל הישראלי כאחד השחקנים המקצועניים וההגונים בליגה.

מחיר האבוקות: רדיוס על תנאי

מכבי חיפה נענשה הערב על ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל במשחק על תנאי ללא קהל ובקנס של 20 אלף שקלים, זאת בעקבות האבוקות שהדליקו אוהדיה במשחק האחרון של העונה מול בית"ר ירושלים (1:1).

בתוך כך, לאחר עזיבתו של מאמן הכושר יורם רוזנברג, החליטו במועדון להחזיר לתפקיד את רן גולדיג, ששימש בעבר כמאמן הכושר של הקבוצה בתקופת אברהם גרנט.

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, ממשיך בהכנות ומחפש בלם זר בעמדת הבלם הנוסף לצדו של דקל קינן, במקום ליאוניד קרופניק. מסר ברוח הזאת הועבר למספר סוכני שחקנים, בהם פיני זהבי, שבודק מספר אפשרויות בדרום אפריקה וניגריה.

ללוי כבר הועברו מספר קלטות של שחקנים, אבל אף אחד מהם, לפחות בשלב זה, עדיין לא זומן למבחנים. הבלם שי מימון לא מעוניין להיות בלם מחליף ובחיפה מעדיפים להשאילו עונה נוספת. במ.ס אשדוד מרוצים מאוד מהבלם וייתכן שהוא ימשיך שם בעונה הבאה. במקרה שקינן לא ימשיך, מה שנראה כסיכוי שהולך ופוחת בימים אלה, תומר בן יוסף הוא אחת האופציות שעלו. אך גם במקרה כזה, יגיע בלם זר וקרופניק יידחק לספסל.

עדכון ראשון: 12:40

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully