וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור את הקריאות של בן שושן

עדי שמחוביץ'

1.6.2009 / 21:01

פרקליטות מחוז ירושלים פנתה למשטרה, בבקשה לפתוח בחקירת אירוע הקריאות הגזעניות. בן שושן: "טרמפיסטים רכבו על הסיפור"

פרקליטות מחוז ירושלים, על דעת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), פנתה לקצין אח"מ מחוז ירושלים בבקשה לפתוח בחקירה בגין האירוע שבו נראה שחקן בית"ר ירושלים עמית בן שושן קורא קריאות גזעניות בחגיגות גביע המדינה שנערכו באצטדיון טדי בשבוע שעבר.

משידור במהדורת החדשות של ערוץ 2 עולה כי שעה קלה לאחר סיום משחק גמר הגביע בכדורגל, התכנסו באצטדיון טדי שחקני הקבוצה ואוהדיה. במהלך ההתכנסות, בה נכחו אלפי אוהדים, צולם בן שושן כשהוא שר על הבמה שיר שכלל בין היתר את המילים: "אני שונא אותך סלים טועמה, אני שונא את כל הערבים".

בפנייתה למשטרה מציינת הפרקליטות כי בהתבטאותו של בן שושן יש לכאורה משום הסתה לגזענות, ולפיכך הדברים מגבשים חשד כי נעברה עבירה פלילית. הפרקליטות סבורה כי נסיבות האירוע מצדיקות חקירה פלילית נוכח העובדה כי מדובר בכדורגלן המשמיע אותה מעל במה לעיני אלפי אנשים ומצלמות טלוויזיה.

בהודעת הפרקליטות נאמר: "בשנים האחרונות פעלה הפרקליטות כנגד התופעה של השמעת קריאות גנאי והסתה על רקע גזעני באירועי ספורט, בעיקר במשחקי כדורגל. מדובר היה בתופעה רחבה של קריאות "מוות לערבים" כלפי שחקנים ערבים, או נהמות כלפי שחקנים ממוצא אפריקני. בתקופה זו הוגשו כתבי אישום בגין קריאות אלה".

"תופעה מגונה זו נתפסת בחומרה רבה. לעבריינים צפויים לא רק עונשים של הרחקה ממגרשי כדורגל, אלא גם הרשעה וענישה פלילית. נציין גם כי כחלק מהמלחמה בתופעה נחקק בשנת 2008 חוק איסור אלימות בספורט, התשס"ח - 2008, כשסעיף 15 לחוק קובע 'איסור התבטאות גזענית'".

בבית"ר פרסמו הערב (שני) הודעת תגובה: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הביע את התנצלותו על הדברים מיד לאחר פרסומם. כמו שכבר טענו, הדברים נאמרו תוך כדי חגיגות וללא מחשבה או כוונה לפגוע באף גורם. המועדון סבור שעניין זה יצא מפרופורציות, וכי אין מקום לחקירה משטרתית".

בן שושן: "אני חוזר על התנצלותי בפני כל מי שנפגע. בלהט השמחה, השמפניה ושכרון החושים, הייתה שירה שבה החל השיר המדובר, התחלתי לשיר את השיר מבלי לשים לב למילותיו. כשהתפרסם העניין בתקשורת מיד הצטערתי על כך, והתקשרתי לסלים טועמה, חברי לנבחרת, והתנצלתי בפניו. סלים כחבר טוב קיבל את התנצלותי והקל עלי. אני חוזר ואומר שאינני מזדהה עם מילות השיר. אני שחקן כדורגל וגם כאדם זה לא נושא שמעסיק אותי. אני לא שונא אנשים, ולא עמים, וכל הנושא הזה הזוי מבחינתי. כשחקן הופעתי רבות בבתי ספר כנגד הגזענות והאלימות, ובעד הסובלנות, ואמשיך לעשות כך ביתר שאת. במהלך הימים האחרונים היו טרמפיסטים אינטרסנטיים שרכבו על הסיפור הזה, אינני מרגיש צורך להתעמת עימם ולספק את רצונם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully