וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר. לא סופי

1.6.2009 / 10:03

הגרנד סלאם ה-14 של פדרר, או כוכב חדש בטניס העולמי? אחרי הדחתו המדהימה של רפאל נדאל מהרולאן גארוס, דני בורשבסקי עם ארבעת המועמדים שלו לרשת את הכתר הצרפתי

העולם עדיין בהלם, אבל צריך להמשיך קדימה. השעות שעברו מאז הדחתו המפתיעה של רפאל נדאל בשמינית גמר הרולאן גארוס, גרמו לנו לחשוב מי יהיה מלך החימר הבא - ותוך כדי להבין שבכל צורה שבה התסריט יתפתח, יהיה לנו סיום דרמטי בפריז.

זה יהיה תואר הגרנד סלאם ה-14 של פדרר, שיוכל להשתוות לפיט סמפראס - וגם הראשון שלו על חימר. ואולי בכלל זה יהיה תואר ראשון לשחקן חדש שיצדיק את מיקומו בעשיריה הראשונה בעולם, כמו אנדי מארי למשל? צריך לזכור, אם רפאל נדאל הוכיח לנו שהוא רק בן אדם, ושאחד מההפסדים הבודדים שלו על המשטח שהוא כל כך אוהב יכולים לקרות גם בטורניר החשוב ביותר, כל דבר יכול לקרות בשבוע הקרוב. נדאל, בניגוד לפדרר של סוף העונה שעברה ותחילת העונה הנוכחית, לא נראה כמי שנכנס לתקופה רעה או איבד את זה לגמרי. הוא אמנם הפסיד לפדרר בגמר טורניר מדריד שקדם לרולאן גארוס, אבל הצליח לשמור על היציבות שאיפיינה אותו עד לאותו משחק. גם בשלושת משחקיו הקודמים ברולאן גארוס הוא לא הראה סימנים של משבר, פשוט תפס יום רע במיוחד מול רובין סודרלינג, שככל הנראה ייעצר ברבע הגמר. וצריך לזכור, 32 ניצחונות רצופים לשור ממאיורקה ברולאן גארוס, זה לא הולך ברגל. ועכשיו - לאלוף הבא.

רוג'ר פדרר

מפתה להמר על השוויצרי, שיכול לעשות היסטוריה גדולה ביום ראשון הבא עם תואר הגרנד סלאם ה-14 במספר. מצד שני, לכו תדעו. יתכן ופדרר עשה הכנה מנטלית כל כך טובה לקראת ועד קרב דמים נגד נדאל, ובסופו של דבר הוא ישלם על זה ביוקר. על הנייר, מי שיוכל להתמודד נגדו בגמר הוא אנדי מארי, עוד טניסאי שצריך להקדיש לו הכנה מנטלית של שבועות, בעיקר אם אתה רוג'ר פדרר (פרטים נוספים בקטע על אנדי מארי).

עוד לפני נדאל, פדרר הוכיח שגם הוא בן אדם כבר בשנה שעברה עם שרשרת הפסדים מוזרים, והשנה עם אובדן התואר באליפות אוסטרליה הפתוחה. מצד שני, אנחנו גם מכירים את פדרר כווינר אמיתי, והוא לא יכל לבקש הזדמנות טובה יותר מזאת לזכות ברולאן גארוס.

אנדי מארי

זו אמנם הפעם הראשונה שהטניסאי הבריטי עבר את הסיבוב השלישי ברולאן גארוס, אבל נראה שלא צריך להתחשב בסטטיסטיקה הזאת. מארי ומקורביו מדברים עוד מתחילת העונה על ההכנה המיוחדת שעשה לעונת החימר - בסך הכל, הוא לא רצה להפוך לסוג של אנדי רודיק, ש"נופל" באביב שנה אחרי שנה לפני שמתחילה עונת הדשא, וצריך לזכור שבסך הכל מארי גם קיבל יסודות של משחק החימר באקדמיית הטניס שבה גדל. הוא הרשים מאוד בארבעת המשחקים בטורניר, בהם הפסיד רק מערכה אחת.

גמר הגרנד סלאם הראשון שלו, באליפות ארצות הברית הפתוחה בקיץ האחרון, השאיר אותו רעב במיוחד. הדרך שלו אל הגמר בפריז תמשיך במשחק נגד פרננדו גונזאלס ברבע הגמר, כאשר היריב בחצי יהיה דוידנקו או סודרלינג - תסריט מושלם לגמר קלאסי מלו רוג'ר פדרר, שאולי חושש ממנו יותר מכולם. צריך לזכור פרט חשוב, מארי מוביל על פדרר 2:6 במאזן הפנימי ביניהם, והוא ניצח אותו בארבעת המפגשים האחרונים כולל פעמיים השנה. עם זאת, השניים מעולם לא התמודדו על חימר.

גאל מונפיס

הצרפתי השלישי בטופ 10 העולמי אחרי ז'יל סימון וג'ו ווילפריד צונגה, ראוי יותר מחבריו לטריקולור להביא את הפיניש הדרמטי ביותר בעיר הרומנטית בעולם. מונפיס לא נראה טוב לקראת הטורניר הזה, והחלים מפציעה. אבל ברולאן גארוס הוא מפגין כושר משחק מדהים עד עכשיו, ואין ספק שהחבטות העוצמתיות והמומחיות שלו במשחק איטי, הולמות את החימר הפריזאי.

הבעיה - במידה ומונפיס ינצח את אנדי רודיק בשמינית הגמר, יחכה לו בשלב הבא ככל הנראה רוג'ר פדרר. אם מונפיס יהיה אחראי על הדחתו של הפייבוריט הראשי לזכייה בטורניר, נראה ששום דבר לא יעצור אותו מלהפוך לצרפתי הראשון שזוכה ברולאן גארוס מאז יאניק נואה ב-1983.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ומה עם סודרלינג?

אי אפשר שלא לתת את הכבוד לשבדי שאחראי לאחת הסנסציות הגדולות של הטניס העולמי בשנים האחרונות. אבל צריך לזכור שהאיש שהדיח את נדאל, עלה גם בפעם הראשונה בקריירה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם - למעשה, ההופעה שלו מול נדאל הייתה הראשונה שלו בשלב שמינית הגמר. הרולאן גארוס זה לא ווימבלדון, וכאן יש פחות מקום להפתעות. עם כל הכבוד, קשה להאמין שסודרלינג יעבור את הסיבוב הקרוב נגד ניקולאי דוידנקו הרוסי, שנראה כמו טניסאי הצמרת הפתיע ביותר באליפות עד עכשיו.

ומה עם דוידנקו? נראה שהוא בדרך לחצי הגמר, אבל שם יחכה לו ככל הנראה אנדי מארי (או פרננדו גונזאלס). זה לא יהיה מומחה חימר, אבל נראה שמומחי החימר מפנים השנה את המשבצת לטניסאים המבריקים שמשתדלים מאוד על המשטח הזה. בשורה התחתונה, אנחנו עם אנדי מארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully