וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיאוס: "למדתי שאסור להתפשר עם שחקנים ישראלים"

דור בלך

29.5.2009 / 15:42

מאמן מכבי נתניה נפרד עם כתב אישום חמור והתייחס גם לשכטר: "אם הוא ימשיך ככה, הוא בחיים לא יוכל להתקדם. מקווה שהוא ילמד לעבוד"

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

לותר מתיאוס ערך היום (שישי) את האימון האחרון שלו כמאמן מכבי נתניה וכן את מסיבת העיתונאים האחרונה שלו בתפקיד. "קצת עצוב לי שזה האימון האחרון שלי בנתניה, אבל כולנו יודעים שהקבוצה הולכת לעבור שינויים וקיצוצים. ברגע שביקשו ממני לעזוב ושהבנתי מה יהיו השינויים, הסכמתי מיד", פתח המאמן את דבריו, "פרשנים חשבו שאני לא אחזיק פה חודש, אבל הנה, הגעתי לסיום העונה ואם זה היה תלוי בי הייתי נשאר פה גם בעונה הבאה".

לאחר מכן הגיש מתיאוס כתב אישום חמור נגד שחקניו, תוך שהוא לא חוסך ביקורת גם מעצמו: "אני חושב שבעוד שנה השחקנים ואני היינו מבינים יותר טוב את המנטליות אחד של השני והיינו יכולים להגיע להישגים, אבל בשנה אחת הם עדיין לא הבינו את המנטליות שלי בצורה מושלמת ואני לא הבנתי את שלהם.

"מה שלמדתי מישראל זה שעם שחקנים ישראלים אסור להתפשר. ברגע שאתה נותן להם אצבע, הם רוצים את כל היד וגם את היד השנייה. בהתחלה כשלא התפשרתי, הגענו לתוצאות טובות ורצנו בצמרת, אבל ברגע שהתחלתי לבוא לקראתם ולתת להם קצת יותר חופש, הם איבדו את הריכוז ובסיבוב השלישי פשוט נפלנו".

מתיאוס התייחס גם לאיתי שכטר, איתו הוא חווה "רומן" מתוקשר לאורך חודשים ארוכים: "יש פה הרבה שחקנים שלא אנקוב בשמם, שלא הצליחו לשחזר את היכולת שלהם מהשנה שעברה ולא הצליחו להתמודד עם מקצוענות. שחקנים כאלו לעולם לא יוכלו להגיע לאירופה.

"קחו לדוגמה את איתי שכטר, הוא באמת שחקן מאוד-מאוד כשרוני, עם המון פוטנציאל, אבל הוא לא עושה עם זה כלום. ברגע שהוא נותן גול, הוא רק מחמיץ בחמשת המחזורים הבאים. זה קורה כי הוא לא עובד ברצינות ולא מבין שזה מקצוע שצריך להתייחס אליו כמו לעבודה ושצריך לעבוד קשה. אם הוא ימשיך ככה, הוא בחיים לא יוכל לעזוב את ישראל או אפילו להתקדם מעבר לנתניה. זה חבל, אני מקווה בשבילו שיום אחד הוא יבין איך צריך לעבוד".

מתיאוס המשיך באותו קו כשאמר: "חבל בשביל מכבי נתניה שהיא לא זכתה השנה בתואר. לדעתי היינו יכולים אם השחקנים היו יודעים להתנהג כמו מקצוענים. הייתה הזדמנות גדולה ולאור הקיצוץ הגדול בשנה הבאה, לא בטוח שהיא תחזור. אבל נתניה צריכה לחשוב על עצמה ואני על עצמי.

"לא יודע אם גווארדיולה היה מצליח יותר ממני במכבי נתניה. כדי להצליח ברמות הגבוהות צריך שחקנים ברמה הגבוהה. אלו שחקנים שלא היו לי בנתניה, שחקנים שמעבר ליכולת על המגרש מבחינה מנטלית הם מקצוענים ויודעים לתת הכל באימונים".

המאמן נשאל על ההערכות לפיהן דניאל יאמר ינסה להחתים את אלמוג כהן, איתי שכטר ובוון פרנסמן בפורטונה דיסלדורף ואמר: "על שכטר כבר דיברתי. אלמוג כהן בהחלט מתאים לאירופה, הוא עשה קפיצת מדרגה אדירה השנה ויוכל להשתלב שם. פרנסמן בלם טוב מאוד שיכול לשחק באירופה בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully