וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוי, קנדה

אריאל גרייזס

29.5.2009 / 12:23

"עשר של שבוע": טורונטו מתקפלת מהר מדי, הקאבס נדלקים יותר מדי, הדודג'רס נראים חמים מדי ופרנקונה אומר לאורטיז "די"

1. רצף ההפסדים של הקאבס אמנם נעצר השבוע, אבל הדברים בריגלי הולכים, כמו שהאמריקאים אוהבים להגיד, מרע לרע יותר. אם לא מספיקה היכולת החלשה והפציעות של שחקני מפתח כמו הארדן ואראמיס רמירז, הרי שסימנים ראשונים של איבוד עשתונות נראים בצד הצפוני של שיקגו. מילטון בראדלי וקרלוס זמבראנו תמיד היו חמומי מוח, אבל היציאות האחרונות שלהם – בראדלי עם תלונות על השופטים שקוראים בכוונה יותר סטרייקס מולו וזמבראנו עם ההתפרצות שלו על השופט – בהחלט מראות שהעניינים מתחילים לצאת משליטה, ובכלל לא בטוח שלו פינלה – עוד אחד שלא בדיוק נודע בזכות קור רוחו – הוא האיש המתאים כדי להכניס קצת שקט במערכת הלחוצה.

2. מאי מתקרב לקיצו ויחד איתו גם הסיפור מחמם הלב על הבלו ג'ייז הצעירים, שיתנו פייט לרד סוקס וליאנקיז על ראשות ה-AL מזרח. כרגע עומדת טורונטו על רצף של תשעה הפסדים ששלח אותה חזרה למקום אליו היא רגילה – לתחרות על המקום השלישי עם טמפה ביי. קשה לומר שלא היה מדובר במשהו צפוי, אחרי הכל טורונטו היתה צריכה לשלם באיזה שהוא שלב את המחיר של המגישים הצעירים שלה, כשה-ERA שלה, עד לפני שבועיים הטוב בליגה, מתדרדר עד למקום ה-12. מה שכן, הניסיון שהצעירים הללו יצברו השנה נותן תקווה מסוימת שאולי בשנה הבאה הם יצליחו לתת קרב ראוי.

3. מי שלא מראה סימנים של האטה היא טקסס, שמחזיקה במפתיע במאזן הטוב ב-AL למרות שהיא לא נמצאת בטופ 5 לא בסטטיסטיקות ההתקפה (למעט הומראנס) ולא בהגשה. יכול להיות שאתבדה בעוד מספר שבועות, אבל יש וייב חיובי מאוד מסביב לריינג'רס של השנה, הרגשה שדברים אולי סוף סוף מתחברים. אולי זאת הכניסה של נולן ריאן האגדי לתפקיד נשיא הקבוצה, אולי זהו מייק מדוקס (אחיו של גרג) שלקח את תפקיד מאמן ההגשה והצליח לייצב אותה ואולי זאת סתם חולשת שאר הקבוצות בבית, אבל השנה יש לי הרגשה שהריינג'רס יהיו שם עד הסוף.

4. ודווקא כשההצלחה אולי סוף סוף מגיעה, הבעלים של הריינג'רס – טום היקס – מתחיל לנהל מגעים למכירת המועדון או לפחות זכויות השליטה בו. זה קורה, כמובן, בלי שום קשר ליכולת שלה, אלא תוצאה של המצב הכלכלי הנוכחי, אבל יש לקוות שהדיבורים מסביב לא יפריעו לביצועים של השחקנים על המגרש.

5. עוד קבוצה שפתאום התפוצצה בשבועות האחרונים היא סן דייגו, שצברה רצף נאה של עשרה ניצחונות והעפילה עד למקום השני בבית שלה. הריצה הזאת מרשימה מאוד, אבל לפאדרס היא עלולה להיות מתסכלת למדי, לאור העובדה שאחרי כל הניצחונות הללו הם עדיין צריכים משקפת כדי לראות את הדודג'רס הרחוקים מהם תשעה משחקים בראשות הבית.

להעיף ליציע זה לא לבזבז זמן

6. בכלל, הדודג'רס נראים כרגע כמו הקבוצה הטובה בליגה בלי תחרות, כשהם מציגים שורה סטטיסטית שכוללת את המיקום השני בליגה גם התקפית וגם הגנתית. אין ספק שבלוס אנג'לס נהנים מאחת החטיבות הקלות בליגה, כשהיריבות העיקריות שלהם בשנים האחרונות – אריזונה וקולורדו – נעלמו לתהום הנשיה, אבל זה הרבה יותר מאשר יריבות אלו או אחרות, כשג'ו טורה שוב מצליח לחולל קסמים בקבוצה שעל הנייר לא נראית מוכשרת כמו שהמאזן שלה מרמז.

7. ואת כל זה הם עושים, יש לזכור, בלי מני רמירז המושעה שיחזור רק בעוד יותר מחודש. מעניין כמה זמן זה ייקח עד שנשמע דיבורים על תאוריית יואינג בנוגע לרמירז (תאוריית יואינג, למי שלא מכיר, מדברת על קבוצה שמשתפרת דווקא כשהשחקן הטוב שלה נעדר).

8. לפני שבוע רוזנטל דיבר על בולטימור, שנדמה שעל כל מהלך טוב שלה היא מצליחה להפיק עשרה גרועים, ועל כן ממשיכה למצוא את עצמה בתחתית הליגה שנה אחרי שנה. לאוהדים של קבוצה מהסוג הזה כבר אין יותר מדי סיבות לעודד את הקבוצה שלהם במאי, למעט הציפיה לעתיד טוב יותר. אחד כזה בדיוק אמור להתחיל את הקריירה המקצוענית שלו הערב, כשמאט וויטרס, הקאצ'ר המדובר, יערוך את ההופעה הראשונה שלו במייג'ורס. על וויטרס מדברים כבר יותר משנה כעל אחד הפרוספקטים המדוברים בליגה, כולל שמות תואר מחמיאים כ"ג'ו מאוור עם כוח", נשאר רק לקוות שלא מדובר בעוד אחד מאותם מהלכים גרועים בהם התפרסמו האוריולס בשנים האחרונות.

9. אחד הדברים הקסומים בבייסבול לטעמי, היא העובדה שבניגוד לכמעט כל ספורט אחר, כשקבוצה מסוימת ביתרון גדול היא עדיין חייבת להוציא 27 אאוטים, מה שאומר שאין כזה דבר לבזבז זמן, ולכל קבוצה, בכל פיגור, יש הזדמנות לחזור למשחק. את התוצאה של היכולת הזאת ראינו בדיוק השבוע כשקליבלנד הצליחה לחזור מפיגור של 10 ראנס מול טמפה ביי כדי לנצח את המשחק למרות שהיו בפיגור 7 ראנס באינינג התשיעי. זה אמנם קורה פעם בעשור בערך, אבל כשזה קורה – אין מלהיב מזה.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

- יומיים אחרי שהיללתי את פרנקונה על האמון באורטיז, הוא הוריד אותו לחבוט שישי

- ושזה עדיין לא שינה כלום

- שרנדי ג'ונסון נמצא ניצחון אחד ממספר 300 המונומנטלי

- ושנקווה שזה ייקח לו פחות מאשר זה לקח לרוג'ר קלמנס בזמנו

- שמתי בפעם האחרונה ראינו את היאנקיז בראשות הבית?

- ועוד במאי?

- ושג'יימי מוייר בן ה-400 מגיש בליגה אבל פדרו מרטינז עדיין יושב בבית, והעולם שותק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully