וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על גזענות

27.5.2009 / 13:33

לו שמעון פרס היה ממלא את תפקידו כנשיא, הוא היה נוטש את איצטדיון רמת גן כמחאה על גזענותם של אוהדי בית"ר. בעצם, שכחנו לרגע - זה עדיין שמעון פרס

רבבות ירושלמים פקקו את כביש מספר 1 המתפתל עם צעיפים מתנופפים וגופות עירומים מציצים מהחלון. החגיגות החלו כבר בגינות סחרוב, עברו מתחת הגשר הלבן והמכוער בכניסה לעיר והמשיכו עד גן סאקר. אייל גולן הטריף את ההמונים. בית"ר ירושלים היא מחזיקת גביע המדינה 2009.

שעה או שעתיים לפני כן, ברמת גן, הגיע חתן פרס נובל לשלום, נשיא המדינה שמעון פרס, ובטקס רב רושם העניק לירושלמים את הגביע המוזהב. פרס, נביא השקר של המזרח התיכון החדש, ודאי לא מכיר את ההיסטוריה היהודית והמפוארת של בית"ר ירושלים – שהרי מדוע שיידע כי האוהדים הללו לא מוכנים לקבל שחקנים ממוצא ערבי ואת ההסכמה שבקריצה של ראשי המועדון להדרה הגזעית הזו? ברור כי לו היה מדובר באיזו קבוצה איזוטרית מליגת המשנה של מיקרונזיה שלא מקבלת שחקנים יהודים לשורותיה, פרס היה ראשון המתרעמים. אבל כשמדובר בערבים, אפשר לתת גביע.

אך לא את ההיסטוריה אנחנו מצפים מכבוד הנשיא להכיר. נשיא שמתעמק בפרויקטים מהפכניים כמו "תעלת הימים", לא חייב להכיר את אופי הקבוצה לה הוא מעניק גביע. הרי האיש שטען כי יש ללחוץ ידיים גם לרב המרצחים הגדול ביותר, לא צריך להתפלפל על חוקי גזע כאלו ואחרים. למרות זאת, הציפייה מנשיא המדינה היהודית והדמוקרטית היא להקשיב. להקשיב לקולות שעולים בתרועה רמה מהיציעים שצבועים בצהוב שחור. "פה זה ארץ ישראל, טועמה", פונים אוהדי בית"ר לסלים טועמה, ערבי נוצרי יליד לוד, שחקן סטנדרד ליאז' הבלגית וככל הנראה סמל בית"רי לערביות,. “כאן זו מדינת היהודים", מצהירים בגאון אנשי ההוד וההדר הז'בוטינסקאים. “אני שונא אותך, סלים טועמה", ממשיכים נעימי זמירות ישראל, להקת פרחי ירושלים, “אני שונא את כל הערבים!”.

לו היה מדובר בקבוצה קטנה ושולית של אוהדים שמגיעה למגרשים על מנת לתת במה לדעותיה הגזעניות, מילא. אך כשמדובר בשיר שמרעיד את אצטדיון רמת גן, האצטדיון הלאומי של מדינת ישראל, בביצוע של עשרות אלפי אוהדים - שם צריך לשים לזה סוף. במקרה זה מצופה מחתן פרס נובל לשלום להישאר באוטו המשוריין, להגיד למאבטחים שיפנו את הדרך החוצה, להרים טלפון ליושב ראש ההתאחדות לכדורגל ולומר לו כי גזענות היא מחוץ לתחום. לגזענים לא מעניקים גביע.

למרבה הצער מדובר בשמעון פרס. האיש שהמיט על ישראל את אסון ההתנחלויות, האיש שהטביע את המזרח התיכון במרוץ חימוש גרעיני, האיש שתרגילים מסריחים וחתרנות בלתי נלאית דבוקים במורשתו כמו דבשת לגמל. לא הוא האיש שיעשה את המעשה האמיץ והמתבקש כנגד הגזענות, לא הוא זה שיוביל את המאבק לשוויון זכויות במדינת ישראל. כך פועל נשיא המדינה, כך נראית המדינה. יאללה בית"ר!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully