וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איידסון: "מכבי זה מקום חלומי עבורי"

26.5.2009 / 23:22

אחרי שנתיים בריטאס וילנה, צ'אק איידסון לא יכול לחכות לעונה הבאה במכבי תל אביב ומבטיח: "זו תהיה קבוצה שכיף לצפות בה"

בימים הקרובים תודיע מכבי תל אביב על החתמתו של צ'אק איידסון (28, 2.02) לשנתיים, עם אופציה להארכת החוזה בעונה נוספת. רק פרטים טכניים מפרידים כעת בין שני הצדדים. איידסון, שימריא מחר (רביעי) לביתו שבארצות הברית לאחר עונה גדולה במדי ריטאס וילנה, כבר מכין את עצמו לקראת המפגש עם פיני גרשון.

"היו לי הרבה הצעות, אבל העדפתי להגיע למכבי בגלל המאמן שלה", מגלה איידסון בשיחה עם וואלה! ספורט. "פיני הוא אגדה. אם אתה משחק עבור אחת הקבוצות הגדולות באירופה, אתה גם רוצה לשחק עבור אחד המאמנים הגדולים. פיני עשה דברים יפים בקריירה שלו. אני מאוד רוצה לשחק תחת מאמן מהסוג הזה".

אם כי לתל אביב, זאת יודע גם איידסון, יש להציע הרבה מעבר למאמן כזה או אחר. "כששיחקתי עם ריטאס נגד מכבי, אני זוכר שהמשחק היה סיפור גדול עבור האנשים בישראל. כולם במדינה אוהבים כדורסל, וזה חשוב לי לשחק בעיר שכזאת. שיחקתי בצרפת עם אפיק נסים, והוא תמיד דיבר איתי על מכבי. כולם מתעניינים במה שהקבוצה הזו עושה. ומכל זה אתה מבין שמדובר בעסק גדול מאוד. כשאתה נמצא באירופה, יש שניים-שלושה מועדונים שכל הזמן שומעים עליהם. מכבי זה אחד מהמועדונים הללו.

"בכלל, תל אביב היא מקום נפלא", ממשיך איידסון בדברי השבח. "יצא לי לראות את העיר עצמה, ליהנות ממזג האוויר. אתה יודע, כשהתייעצתי בעבר עם אנשים לגבי מעבר לקבוצה זו או אחרת, תמיד אמרו לי עליה דברים חיוביים לצד דברים שליליים. על מכבי לא שמעתי שאמרו אפילו מילה אחת רעה. זאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שלא שמעתי על קבוצה שום דבר שלילי".

– כשמדובר במועדון שהציפייה הקבועה ממנו היא דאבל מקומי ופיינל פור ביורוליג, גם האתגר הוא בוודאי שונה מאלו שחווית עד כה בקריירה.

"אני משחק כדורסל בשביל אתגרים. זה מרגש להיות חלק מקבוצה שהציפיות ממנה גבוהות. יהיו לנו הרבה שחקנים טובים, ואני בטוח שיקימו קבוצה מצוינת. יביאו שחקנים מגוונים שיכולים לעשות הרבה דברים. כאן, בריטאס, הייתי צריך לקלוע בכל ערב 20 נקודות כדי שבכלל נוכל להגיע לסיטואציה שבה אנחנו מנצחים משחק. במכבי אני אוכל להתרכז בדברים אחרים שאני אוהב לעשות – אסיסטים, ריבאונדים. ואני יודע שאנשים יעריכו את זה. באמת, עבורי מכבי זה מקום חלומי וסיטואציה נהדרת".

– בקו האחורי תשתף פעולה עם אנדרו וישנייבסקי ואלן אנדרסון.

"את אנדרו אני מכיר מגרמניה. הוא בחור נהדר ושחקן כדורסל גדול. הוא שחקן מהסוג שלי – הוא גם יכול לשתף את השחקנים סביבו, ואם צריך הוא גם יכול לסדר לעצמו מצבי קליעה. הוא יעשה מה שהמאמן יבקש ממנו. את אנדרסון ראיתי משחק בקולג', וקצת בציבונה. הוא שחקן נפלא. יהיה כיף גדול לשחק עם שחקנים כל כך מוכשרים".

"יהיה נחמד להראות לכולם איזה כדורסל יש לי"

באוקטובר הקרוב ימלאו לאיידסון 29. בחמש העונות האחרונות הוא משחק באירופה – הוא עבר בגיסן הגרמנית (2005-2006), בשטרסבורג הצרפתית (2007) ובשנתיים האחרונות בריטאס וילנה. כאשר נשאל האם ייתכן שמדובר בלייט-בלומר, איידסון צוחק.

"יכול להיות", הוא משיב. "כשיצאתי מהקולג' אנשים לא ידעו עלי הרבה דברים. הייתי צריך לפלס את הדרך שלי למעלה בעבודה קשה. עכשיו, עם החוזה החדש במכבי, העבודה הקשה משתלמת. אבל זה לא שאני מגיע משום מקום; שיחקתי ביורוליג, הייתי ביול"ב קאפ, העונה נבחרתי ל-MVP היורוקאפ. אני מכיר מצוין את הכדורסל האירופאי. ההבדל הגדול יהיה שבעונה הבאה יהיו לידי חבר'ה שמסוגלים לעשות הרבה דברים, ולא הכל ייפול עלי. זה חידוש מרענן".

אגב, על שחזור של פרשיות המנדי'ס מהעונה החולפת – לפחות ככל שזה נוגע לאיידסון – אין על מה לדבר. "מחוץ לפרקט אני בחור רגיש. אוהב לבלות עם הילדות הקטנות שלי, אוהב את המשפחה. על המגרש דברים משתנים. אני עושה את ההתאמות. אחרי העונה החולפת קיבלתי את כל הביטחון שאני מסוגל לעשות דברים ברמה הכי גבוהה, ויהיה נחמד להראות לכולם, מהבמה הכי גדולה, איזה כדורסל יש לי".

– בהתחשב בגיל ובניסיון שלך, מן הסתם תסומן כאחד המנהיגים של הקבוצה. אתה מוכן לכך?

"אני לא שחקן שאוהב לדבר הרבה או לשמוע את עצמו מדבר. עבורי, להנהיג זה להופיע בכל ערב ולעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר".

לקראת סיום, יש לאיידסון מסר מיוחד להעביר לאוהדים. "מאוד נהניתי בביקור האחרון שלי בתל אביב. אחד השחקנים שלנו התגרה אז בקהל, וזאת הייתה הזדמנות לראות כמה גדולה התשוקה של האוהדים למשחק. האוהדים של מכבי מבינים כדורסל, זה בטוח. תהיה לנו קבוצה טובה מאוד. אני יודע שהמטרות במכבי תמיד גבוהות, אבל אני לא מפחד מזה. חסרות לנו עוד כמה חתיכות בפאזל, אבל אני מבטיח שמכבי של העונה הבאה תהיה קבוצה שיהיה כיף לצפות בה, שתשחק כדורסל התקפי ושמח, אבל שתדע גם לשמור בהגנה. בעיקר, זו תהיה קבוצה שליריבות יהיה קשה מאוד לנצח".

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully