וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים הישנים שלי

25.5.2009 / 15:17

ל-11 של המחזור באירופה נכנסו בעיקר השחקנים הותיקים, שהצעידו את קבוצתם לאליפות או סתם עזרו לה לסיים עונה עם טעם טוב

הדרמות ברוב הליגות הבכירות באירופה כבר מאחורינו. גרמניה חגגה אליפות בסטייל עם וולפסבורג, אנגליה בכתה עם אלן שירר וניוקאסל וצרפת מתכוננת להכתרתה של בורדו במחזור הנעילה. וכשהדרמה על הדשא נגמרת, סוף חודש מאי מביא איתו את שלב הסיכומים. בשבוע הבא, נבחר כאן את מצטייני העונה. ובינתיים, 11 המצטיינים של מחזורי סוף השבוע באנגליה, איטליה, גרמניה ספרד וצרפת התקבצו לנבחרת המחזור האחרונה לעונה זו, שעושה תיקון ונותנת כבוד ומקום בהרכב למלך השערים של הליגה הצרפתית. הכוכב האורח מגיע אלינו משוויץ, שם במחווה של קבוצות העיר, סידרה גראסהופרס אליפות לפ.צ ציריך.

שוער

אולריך ראמה – בורדו

אם הזכייה של וולפסבורג בבונדסליגה מסמלת את ניצחון הכדורגל הפתוח וההתקפי, הרי שזו הצפויה של בורדו תהיה אליפות של כדורגל מאורגן. 10 ניצחונות רצופים יש לקבוצה של לורן בלאן. 10 משחקים שעזרו לה לבוא מאחור ולעקוף את ליון, מארסיי ואפילו סן ז'רמן. כעת, היא זקוקה לנקודה במשחק החוץ בקון במחזור האחרון. בשבת, מונאקו הקשתה מאוד את החיים על האלופה שבדרך, אבל בלאן נהנה מיום ענק של ראמה. השוער בן ה-37, שהיה שם גם באליפות הקודמת ב-99', הביא את כל הניסיון ורשם הצלות נדירות, שזיכו אותו בציון 8 בל'אקיפ. אגב, למרות היכולת הנפלאה של ראמה העונה, במועדון כבר החלו לחפש שוער ראשון לעונה הבאה.

הגנה

מגן ימני: חאבי ונטה – ויאריאל

נמשיך לתת כבוד לוותיקים. הצוללת הצהובה מסרבת להרים ידיים וממשיכה להילחם על המקום הרביעי והכרטיס למוקדמות הצ'מפיונס. ולנסיה, שמתפוררת לאיטה בשבועות האחרונים, לא היוותה יריב במדריגאל ונוצחה 3:1. הלוס צ'ה סבלו במיוחד מנחת זרועו של המגן הימני בן ה-34. שתי פריצות של האסטורי הוותיק הסתיימו בבישולים לחוסבה יורנטה הנפלא. ונטה נפצע, הוחלף בדקה ה-60 ולא ישחק עם ויאריאל במשחק החוץ מול מאיורקה הלוהטת. משחק בו תנסה סגנית האלופה לתת פיניש טוב לעונה בינונית ולהגיע שוב למפעל הבכיר ביבשת.

בלם: ג'ורג'יו קייליני – יובנטוס

שבוע סוער במיוחד עבר על הגברת הזקנה. מחשש לאובדן המקום הרביעי והכרטיס הישיר לשלב הבתים בצ'מפיונס, פוטר קלאודיו ראניירי והוחלף בצ'ירו פרארה, שהתייצב למשחק החוץ בסיינה וקטע רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון – הגרוע בתולדות הביאנקונרי מאז 1993. אולי בהשראתו של פרארה, שחקן הגנה אגדי בעברו, החוליה האחורית של יובה נראתה מצוין. קייליני רשם משחק נטול טעויות, היה ראשון לכל כדור גובה וביצע תיקולים נקיים. מן העבר השני לנסיך חזר החיוך לפנים, הגברת ניצחה 0:3 ועכשיו יכולה לפנטז גם על המקום השני.

בלם: סזאר קרוצ'אגה – אוסאסונה

בשבועות האחרונים ברצלונה עושה הכל חוץ מלהתרכז בליגה המקומית. גם מול אוסאסונה שנלחמת על חייה, גווארדיולה שמר כוחות לרומא והעלה הרכב צעיר מחוזק בסמואל אטו. הקמרוני עדיין נלחם על תואר הפיצ'יצ'י וצריך להחזיר לעצמו את הביטחון לאחר בצורת ארוכה. אלא שפפ לא לקח בחשבון את יצר ההישרדות של אוסאסונה ובלמה בן ה-35. קרוצ'אגה נטרל לחלוטין את אטו, הוציא אותו מהמשחק והנהיג את הגנת קבוצתו, שחזרה מקאמפ נואו עם 0:1 ענק. הניצחון לא העלה את אוסאסונה מעל הקו האדום, אבל השאיר אותה חזק בחיים לקראת המחזור האחרון בלה ליגה – מול ריאל מדריד.

מגן שמאלי: מרסל שייפר – וולפסבורג

כשמדברים על וולפסבורג חושבים על אדין דזקו, גראפית וזבזדאן מיסימוביץ' והרבה פחות (ולא בצדק) על מרסל שייפר. המגן בן ה-24 נבחר על ידי רוב כלי התקשורת בגרמניה כמגן השמאלי הטוב העונה בבונדסליגה. הפריצות שלו לאורך הקו, יכולת ההגבהה (סיים עם 6 בישולים) ושיתוף הפעולה המצוין עם כריסטיאן גנטנר הוסיפו עוד נדבך באטרקטיביות של הזאבים, שגם סיימו עם ההגנה השלישית בטיבה בבונדסליגה. גם בשבת, וולפסבורג חגגה כמו שהיא יודעת והצמד שייפר את גנטנר עשו שמות באגף השמאלי ובנו שני שערים. אחרי עונה בינונית מינוס של פיליפ להאם, אל תתפלאו אם שייפר, בסך הכל בעונתו השנייה בבונדסליגה, ישתלט בקרוב גם על העמדה בנבחרת של יוגי לאו.

קישור

צ'אבי אלונסו – ליברפול

אצל רפא בניטז אף פעם אי אפשר לדעת מה תביא איתה עונת המלפפונים. המנג'ר הספרדי ידוע בחיבתו לשחרור והחלפת שחקנים. בקיץ שעבר, הוא היה מוכן לוותר על צ'אבי אלונסו, אבל ארסנל ויובנטוס התקפלו ברגע האחרון. ערב המחזור האחרון בפרמיירליג שוב נקשר שמו של אלונסו ליציאה מאנפילד, כשהפעם המעוניינת העיקרית היא ריאל מדריד. אולי בהשראת הדיבורים, אלונסו רשם משחק יוצא מן הכלל ב-1:3 על טוטנהאם. "המאסטרו הראה את יכולת המסירה שלו וניהל את ההצגה", נכתב ב"סקיי". בכלל, ברוח של סיכום העונה אפשר להצביע בוודאות על הספרדי כאחד הבולטים בליברפול העונה. אלונסו הוא אחד הקשרים האחוריים המודרנים הטובים בעולם, שמציג ארסנל הגנתי והתקפי ומשחרר את שחקני הקישור ההתקפיים ממשימות טקטיות. בניטז חייב לשקול בשנית.

פרנק ריברי – באיירן מינכן

באליאנץ ארנה התחבקו והביעו שביעות רצון בשבת. למרות אובדן האליפות, בבאיירן מאושרים מתפיסת המקום השני שמבטיח את הכרטיס הישיר לליגת האלופות. בשיטת ההגרלה החדשה של פלאטיני, הדרך לצ'מפיונס הופכת קשה ומסובכת עבור קבוצות לא אלופות. רומיניגה, הנס ובקנבאואר הבינו את זה ולכן גם החליטו על פיטורי קלינסמן. לואיס ואן חאל כבר יצטרך לספק את האליפות. מי שכנראה לא יזכה לשחק תחת ההולנדי הוא ריברי. הצרפתי פתח את העונה מאוחר זכר לפציעה ביורו, וסבל מפציעות גם במהלך העונה. ובכל זאת, הוא היה האיש המרכזי של באיירן העונה וחתום באופן ישיר ובלעדי על המקום השני. שער נפלא שלו בשבת הרגיע את המערכת וכנראה יאפשר לו לעזוב בראש שקט. החברות עם זינדין זידאן עשויה להפוך את ריאל מדריד לביתו הבא.

אנדראה קוסו – קליארי

התופעה של קבוצות שמאבדות עניין בליגה ומפסיקות לשחק לא קיימת רק בישראל. גם אינטר, שחגגה בשבוע שעבר זכייה בסקודטו, לא ממש קרעה את עצמה במשחק החוץ בסרדיניה והפסידה 2:1 לקליארי של מסימיליאנו אלגרי (אחד המועמדים לאימון מילאן). האיש של המשחק היה קוסו, קשר איטלקי ממוצא ניגרי בן 24. בעונה שעברה שיחק קוסו בוירטוס לנצ'אנו מהליגה השלישית. אלגרי נתן לו את ההזדמנות והוא החזיר לו עם תשעה בישולים ושער בכורה מול אינטר. קוסו רשם את משחק חייו מול הנראזורי כשמלבד השער, הייתה לו הופעה מלאת אנרגיות עם איומים בלתי פוסקים על השער. קליארי היא אחת ההפתעות הגדולות בסריה A, ונהנתה מעונה נטולת דרמות בתחתית. קוסו יכול בהחלט להיכנס למשבצת הסידנרלה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

אנדרה פייר ג'יניאק – טולוז

נבחרת המחזור האחרונה לעונה זו היא הזדמנות מצוינת לתת מקום למלך השערים של צרפת. ג'יניאק, רק בן 23, נמצא בעונה חלומית. 24 שערים (צמד בשבת בניצחון 0:2 על ניס) וזימון לסגל הטריקולור, אבל במדור הזה הוא לא זכה למלוא קרדיט הראוי. לפני שנתיים היה מעורב ג'יניאק בשערורייה כשסיכם במקביל בטולוז ובליל. אולי בגלל זה, הוא כבש רק שני שערי ליגה אשתקד. השיפור העונה הוא מדהים. ג'יניאק משגע את צרפת, לא מפסיק לכבוש וקבוצות הפרמיירליג עומדות בתור על מנת לזכות בשירותיו. "טוב לי בטולוז", אמר לאחרונה, אבל אל תתפלאו אם תתקלו בשם הזה לא פעם בעונת המלפפונים.

דייגו פורלאן – אתלטיקו מדריד

לעומת ג'יניאק, פורלאן הפך בשבועות האחרונים לחבר קבע בהתקפת הנבחרת. שימו לב לנתון הבא: האורוגוואי בן ה-30 כבש 11 שערים בשבעת המשחקים האחרונים, בהם השיגה אתלטי שישה ניצחונות. הקולצ'ונרוס קרובים לחזרה למוקדמות הצ'מפיונס בסיום מדהים לעונה שהייתה מרובת ציפיות ואכזבות. פורלאן מכוון לתואר אישי – הפיצ'יצ'י. אטו סובל ממשבר כיבושים? פורלאן חגג שלושער ב-1:4 בבילבאו ועלה לראש טבלת מלך השערים עם 31 שערים ב-32 משחקים. פתאום, 21 מילון היורו ששולמו תמורתו לויאריאל לפני שנתיים נראים כהשקעה משתלמת ונבונה.

גראפית – וולפסבורג

אין מה להכביר מילים על הברזילאי של הזאבים. עוד צמד שערים במשחק ההכתרה בשבת סגר לו 28 כיבושים, תואר מלכות השערים ואפילו שבירת שיא היעילות (כיבושים ביחס לדקות) שהחזיק גרד מולר האגדי. ניפגש בנבחרת העונה?

כוכב אורח

אלכסנדר אלפונס – פ.צ ציריך

מי אמר שבין שתי קבוצות מאותה עיר לא יכולה להיות אחווה? הנה, קחו דוגמא מהשוויצרים. מחזור אחד לפני סיום העונה, הכתירה גראסהפורס את יריבתה העירונית פ.צ ציריך כאלופה. אלפונס, החלוץ הצרפתי בן ה-27, כבש את שער הניצחון לציריך במשחק החוץ מול בלינזונה. מנגד, הגיעו בשורות טובות מהחרגולים. גראסהופרס הפכה פיגור 1:0 לניצחון ביתי 1:4 על פ.צ באזל. הפער גדל לארבע נקודות ובציריך חגגו אליפות 12 בתולדות המועדון. ציריך אגב, מחזיקה בדירוג אופ"א נמוך משל מכבי חיפה והשתיים עוד עשויות להיפגש בשלב מוקדמות ליגת האלופות.

שווים אזכור

איבן קווייאר (ספורטינג חיחון) – הופעה ששווה הישארות בליגה.

אדריאנו (סביליה) – הבריק ובישל בעמדת המגן הימני.

חואן ארנגו (מאיורקה) – סיבוב שני של אליפות.

ז'וניניו (ליון) – מעט מדי, מאוחר מדי.

רובין ואן פרסי (ארסנל) – מחמם מנועים לקראת העונה הבאה.

דייגו מיליטו (גנואה) – כבר מוכן לעונה הבאה באינטר.

אלסנדרו דל פיירו (יובנטוס) – ראניירי הלך, החיוך חזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully