וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאדו לחרזי: "לפני שבועיים הייתם מסתפקים באליפות"

קפטן בית"ר ירושלים התלוצץ עם עמיתו במסע"ת לקראת גמר הגביע (ג', 19:00, ערוץ 1). אלישע לוי: ”לא בכל יום יש למכבי חיפה הזדמנות לדאבל”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

היום (שני) נערכה במשרדי ההתאחדות לכדורגל מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת גמר גביע המדינה בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה, למשחק המסקרן שייערך מחר בערב באיצטדיון רמת גן (19:00, ערוץ 1). הכרטיסים אזלו כבר לפני זמן רב למפגש בין האלופה הנכנסת לדאבליסטית היוצאת, והאיצטדיון יהיה גדוש ב-40 אלף צופים למאבק הקלאסי בין שתיים מהגדולות של הכדורגל הישראלי. עתה, אחרי שהכל נראה מוכן, כל שנותר לקוות הוא שהמשחק יעמוד בציפיות הגבוהות ממנו, ושהקהל בבית יזכה ובאיצטדיון יזכה לכדורגל טוב ואיכותי.

מלבד אוהדי שתי הקבוצות שיגיעו בהמוניהם לאיצטדיון הלאומי, יצפו במשחק גם סקאוטים מאייאקס, ומקבוצות מספרד, גרמניה ובלגיה, שיעקבו בין היתר אחרי אבירם ברוכיאן וברק יצחקי מבית"ר ירושלים ודקל קינן ובירם כיאל ממכבי חיפה.

מכבי חיפה, אלופת ישראל הטרייה, כבר זכתה בעבר בדאבל עם שלמה שרף כמאמן בעונת 1990/91, אך במשך השנים כשלה לא פעם בניסיון להשיג תואר כפול, כשפעמיים הייתה זו בית"ר ירושלים בכבודה ובעצמה שמנעה ממנה את התענוג. אלה היו שני המפגשים היחידים בין שתי הקבוצות במעמד הגמר, ובשניהם, כאמור, יצאו הצהובים מהבירה כשידם על העליונה. הירוקים זכו בחמישה גביעים במהלך ההיסטוריה - האחרון מביניהם לפני 11 שנה, עם ניצחון בגמר 0:2 בהארכה על ירושלמית אחרת, הפועל.

בית"ר, מנגד, מגיעה לגמר כמחזיקת הגביע המכהנת, לאחר שבעונה שעברה גברה בפנדלים על הפועל תל אביב בדרך לדאבל. לירושלמים יש שש זכיות בגביע המדינה ורק שלושה הפסדים במעמד הגמר, לעומת שבעה של הירוקים. בבית"ר קונים את התסריט של לפני 20 שנה, אז האליפות עשתה דרכה לכרמל והגביע לבירה.

"יש לנו גמר קלאסי"

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, פתח ואמר: "אנחנו בהחלט מסוגלים לנצח. יש לנו גמר קלאסי בין שתי טובות וחזקות. במשחק אחד נעשה הכל כדי לזכות, אבל גם בית"ר. הכי חשוב שנראה כדורגל טוב. זה שזכינו באליפות צריך לתת לנו שקט וביטחון. אני לא חושב שלבית"ר יהיה יתרון פיזי כי גם לה היה משחק נגד סכנין בשבת. לא בכל שנה יש הזדמנות כזו לזכות בדאבל, ונעשה הכל כדי לזכות".

"שתי הקבוצות טובות, מצוינות, נמצאות בכושר טוב", יודע מאמן הירוקים, "בסוג כזה של משחק הכל יכול לקרות".

מאמן בית"ר ירושלים, ראובן עטר, נשמע גם הוא אופטימי: "אני יכול להגיד שאנחנו קבוצה רעבה. לא נפלנו מהרגליים למרות שכל הזמן קרו הרבה דברים במועדון, נעמדנו יציב והתמודדנו. בליגה איבדנו נקודות תוך כדי הדרך, אבל לא ויתרנו בשביל להגיע לרגע הזה. בליגה הפסדנו, אבל הגענו לגמר הגביע ואנחנו רעבים".

אלון חרזי נשאל אם מכבי חיפה תסתפק באליפות, ואמר: "יושב לידי אריק בנאדו, שרק בשנה שעברה זכה בדאבל. תשאלו אותו אם אפשר להסתפק באליפות". בתגובה אמר בנאדו לחרזי: "לפני שבועיים גם אתם הייתם מסתפקים באליפות. לא ככה?".

באימון המסכם, אייל גולסה הצעיר תורגל בהרכב ונראה כי גוסטבו בוקולי שכבר התאושש מפציעה לא יפתח. גם אלון חרזי יפתח, כמגן ימני. אייל משומר ימתין להזדמנות מהספסל. לפי האימון היום לא נראה שצפויים שינויים בהשוואה להרכב שניצח את מכבי נתניה.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, דקל קינן, ליאוניד קרופניק, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, בירם כיאל, אייל גולסה, ליאור רפאלוב, יניב קטן; ת'מבינקוסי פאנטני.

"יהיה משחק בלתי נשכח"

ראובן עטר העלה את הציפיות לקראת הגמר, והזכיר מפגש קלאסיים בין הקבוצות במעמד הזה: "יש גמרים בלתי נשכחים, שאוהדים לא שוכחים שום מהלך במשך שנים. אני חושב שזה יהיה משחק כזה. זה רגע משמח להגיע לכאן, רגע מרגש ואני מקווה שגם הקהל ייהנה מהמשחק".

אריק בנאדו: "אנחנו נחושים מאוד. לא בכל יום מגיעים לגמר גביע. זה חשוב לנו יותר מהכל גם בגלל שהפסדנו את האליפות, וגם בגלל כל מה שעברנו השנה. יש כאלו שאומרים גם שאם נזכה בגביע אולי יהיה קל יותר למצוא משקיע. לפעמים שמחה של גביע גדולה יותר משמחה של אליפות".

עטר סירב להתייחס לגל השמועות וההערכות סביב בית"ר לאחרונה: "כל הדברים עוברים לידנו. השחקנים לא צריכים להתעסק במה שקורה מסביב. חוסר הוודאות קיים לא מהיום, זה באוויר כבר כמה חודשים. הגמר בין בית"ר ירושלים לחיפה לפני 20 לא נשכח וכך יהיה גם המשחק הזה. בזה צריך להתעסק".

אריק בנאדו התייחס לעוד מפגש עם האקסית: "תמיד מוזר לשחק נגד מכבי חיפה, אבל היו לי כבר לא מעט משחקים נגדם. אבל אני שנה שלישית בבית"ר ואני הקפטן ביחד עם דוד אמסלם ואני אעשה הכל בשביל לנצח".

לאחר מסיבת העיתונאים המשיכו ראובן עטר ואריק בנאדו לאימון הקבוצה ברמת גן. לרשות ראובן עטר יעמוד סגל מלא והוא צפוי לפתוח בהרכב החזק ביותר שלו, לאחר שנתן מנוחה למספר שחקנים נגד בני סכנין בשבת.

הרכב משוער: טברטקו קאלה, כריסטיאן אלברז, שמעון גרשון, אריק בנאדו, אלירן דנין, דריו פרננדס, עידן טל, אבירם ברוכיאן, עידן ורד, עמית בן שושן, ברק יצחקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully