וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין החזיר את הניצחון הטכני לבני לוד

דור בלך

24.5.2009 / 16:30

בעקבות פרשת שיתופו של גליל בן שנן המוצהב, בית הדין הפך בשלישית את ההחלטה והעניק ניצחון טכני ללוד. ברמת השרון זועמים

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הפך היום (ראשון) את ההחלטה בעניין משחק הליגה בין הפועל חיפה ובני לוד והעניק לאחרונה ניצחון טכני. תזכורת: הפועל חיפה שיתפה במשחק את השוער, גליל בן שנן, למרות שהיה אמור לרצות עונש הרחקה בגין צבירת חמישה צהובים. לוד זכתה בניצחון טכני של 0:3, אך ערכאת הערעור הפכה את ההחלטה, השאירה את תוצאת המשחק המקורית (0:3 לחיפה) על כנה והפחיתה נקודה לחיפה.

בלוד נלחמו בהחלטה ובקשתם לערוך דיון נוסף בהרכב של חמישה דיינים התקבלה. היום כאמור, התהפכה שוב ההחלטה ולוד זכתה בניצחון טכני. ההחלטה דרמטית וקריטית עבור מאבקי התחתית בליגה הלאומית. בית הדין דן בסוגיית מתן עונש של הפסד טכני במקרים דומים בעתיד וקבע כי יש להתחשב בספר מרכיבים בהם: השפעת ההחלטה על צדדים שלישיים ותום לב של הנאשמת. יחד עם זאת, לקיחה בחשבון של השפעה על קבוצות נוספות תיעשה בדרך של חריג ולא ככלל ולכן, בין היתר, הוחלט לפסוק ניצחון טכני לזכותה של בני לוד.

בעקבות הנקודות שקיבלה לוד, עלתה הקבוצה למקום התשיעי עם 34 נקודות, אחת יותר מרמת השרון, שירדה למקום ה-11. גם הפועל ירושלים ומכבי הרצליה, שכבר סברו שגמרו את העונה, חזרו כעת למאבקי התחתית. כזכור, הקבוצה שתסיים במקום ה-11 בתום המחזור האחרון בסוף השבוע תתמודד מול מכבי כפר קנא במבחנים נגד הירידה לליגה א'.

יו"ר עירוני רמת השרון, רפי יצחק, הגיב בזעם על החלטת בית הדין: "זו החלטה שערורייתית של ההתאחדות לכדורגל. מצידי להשבית את הליגה. כנראה שמי שטוב והולך לפי הדין והחוק לא מתקדם בחיים. רמת השרון לא תלך למבחנים בגלל החלטה שערורייתית שכזו".

יוסי סאסי, הבעלים של הפועל ירושלים, היה רגוע יותר: "אני לא מכיר את הנושא לעומק ולא יודע אם הניצחון הטכני מוצדק. אנחנו נבדוק אם אפשר לערער על זה, אבל כמו שנראה כרגע, זה לא יקרה. בכל מקרה אנחנו עדיין תלויים בעצמנו, ואם לא ננצח את קרית אתא כנראה שמגיע לנו להיות במבחנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully