וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגעגעתם לליגת האלופות?

23.5.2009 / 22:18

העונה אמנם מתחילה ב-16 ביולי, אבל מעמדה של חיפה באירופה מסדר לה סיכוי לא רע להצליח בליגת האלופות או בליגה האירופית

הנה נתון שיעקב שחר ודאי יודע היטב: זכייה באליפות העונה בליגת העל שווה הרבה יותר מהתהילה והיוקרה. בקיץ, יהיה הרבה יותר פשוט לקבוצה כמו מכבי חיפה, לה דירוג קבוצתי גבוה באופ"א, להגיע לליגת האלופות. זאת, הודות לשינוי שיטת ההגרלה שהגה מישל פלאטיני. בחזונו, ראה הצרפתי עוד באטה בוריסוב ואנורתוזיס פמגוסטה בשלב הבתים. הוא ראה שם גם את הנציגה הישראלית. אם תרצו, סוג של רובין הוד מודרני או לחילופין אבי לוזון האירופאי.

הבשורות הרעות הן שהעונה האירופית של חיפה תתחיל כבר ב-16 ביולי, תאריך בו בדרך כלל קבוצות ישראליות רק יוצאות למחנה האימונים. המשמעות מבחינת הירוקים היא כמובן קיצור החופשה והקדמת ההכנות. הבשורות הטובות הן שהדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות תהיה רצופה בקבוצות לא מדורגות ונוחות על הנייר.

ותודה לברצלונה ומנצ'סטר יונייטד

השיטה של פלאטיני פשוטה. שלב המוקדמות מתחלק לשני מסלולים - מסלול לקבוצות אלופות (Champions path) ומסלול לקבוצות לא אלופות (Best place path). המשמעות היא שאלופת ישראל לא יכולה להיתקל ביריבה שאינה אלופה במדינה שלה. הקבוצות מ-12 הליגות הבכירות של אירופה מקבלות כרטיס אוטומטי לשלב הבתים, כשבעקבות העובדה שמנצ'סטר יונייטד וברצלונה הגיעו לגמר המפעל, גם אלופת בלגיה קיבלה כרטיס חופשי לשלב הבתים. הנתון הזה הופך את האופציות של חיפה לנוחות יחסית.

לחיפה, כמו גם להפועל תל אביב אגב, יש היסטוריה מוצלחת בגביעי אירופה. הקמפיינים המוצלחים בגביע אופ"א בשנים האחרונות סידרו לחיפה ניקוד קבוצתי של 17.050, שהופך אותה למדורגת בסיבוב המוקדמות השני, השלישי וייתכן שגם בסיבוב הרביעי והמכריע לפני שלב הבתים.

חיפה תפתח את השתתפותה בסיבוב המוקדמות השני והיריבה תהיה חלשה על הנייר. האפשרויות הן: אלופות אירלנד, בוסניה, גיאורגיה, מקדוניה, מולדובה, מקדוניה, אזרבייג'אן, אסטוניה, אלבניה, הונגריה, קזחסטאן, ארמניה, וויילס, צפון אירלנד, איי פארו, לוקסמבורג, וכן שתי המנצחות הסיבוב הראשון בו ישתתפו אלופות מונטנגרו, אנדורה, סן מרינו ומלטה.

בהנחה שחיפה לא תתקשה להעפיל לסיבוב השלישי, כאן העניינים מתחילים להסתבך. האלופה הישראלית תהיה מדורגת בוודאות, אך צפויה להיתקל ביריבה קשה יותר. האפשרויות הקשות יותר הן אפועל ניקוסיה, אלופת קפריסין, קלמאר אלופת שבדיה וסטאבק אלופת נורבגיה. אופציות קלות יותר יהיו אלופות סלובקיה, לטביה, סלובניה, איסלנד, פינלנד וליטא. כולן אגב, צריכות לעבור את הסיבוב השני.

לפחות נושרים לליגה האירופית

עתידה של חיפה בסיבוב הרביעי והמכריע, שיכלול עשר קבוצות, מתוכן יעפילו חמש לשלב הבתים, תלוי בגורל האליפות בשלוש מדינות: שוויץ, בולגריה ודנמרק. פ.צ באזל, לבסקי סופיה ופ.צ קופנהאגן מחזיקות בניקוד גבוה משל חיפה. אליפות של שלושתן תהפוך את חיפה ללא מדורגת בסיבוב המכריע. המצב בליגות צמוד מאוד. נכון ל-23 במאי: באזל מפגרת בנקודה אחרי פ.צ ציריך שני מחזורים לסיום. בבולגריה, מוליכה לבסקי בשתי נקודות על פני צסק"א סופיה שלושה שבועות לתום הליגה. לקופנהאגן יתרון שתי נקודות על פני ברונדבי כאשר נותרו עוד שני מחזורים לתום העונה.

בואו נסבך את התמונה. אם חיפה לא תהיה מדורגת, היא עשויה להיתקל באימפריות כמו אולימפיאקוס או לחלופין סלביה פראג ופרטיזן בלגרד. אם תצליח להשתחל לקבוצות המדורגות, היא תיתקל באותן אלופות שהוזכרו, כמו גם בקבוצות כמו באטה בוריסוב, דינמו זאגרב, אלופת פולין (מאבק אימתני בין ויסלה קרקוב, לך פוזנן ולגיה וארשה) ושאר העולות מהסיבובים הקודמים. ביריבות כאלה, כפי שתעיד בית"ר ירושלים, אסור בשום אופן לזלזל, אבל הן לא ליברפול או אפילו צסק"א מוסקבה.

השיטה החדשה מבטיחה לחיפה להישאר באירופה גם אם לא תעפיל לשלב הבתים. המודחות של הסיבוב המוקדם השלישי ישחקו בסיבוב המוקדם הרביעי של הליגה האירופית. מודחות הסיבוב הרביעי יעפילו ישירות לשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו ביבשת. תכנון נכון, עבודה מהירה בקיץ ובעיקר, התייחסות רצינית, יאפשרו לחיפה עונה אירופאית גדושה במשחקים ובעיקר, הכנסה נאה לבעלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully