וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה לא מלאה רק בכתמים

דור בלך

23.5.2009 / 11:00

לאלו שנגעלו מבית"ר בקרית שמונה וזוכרים מה הפועל ת"א עשתה מול כפ"ס אשתקד, דור בלך מביא דוגמאות שמוכיחות שאפשר גם אחרת

הפועל כפר סבא 1975/6

אם מכבי חיפה נשארה באותה עונה ליגה בצורה מסריחה, הרי שאת תואר אבירת הספורטיביות של העונה תיקח הפועל כפר סבא, שבאותו מחזור אחרון דרמטי ניצחה את הפועל פ"ת. היחסים החמים בין שתי קבוצות ההסתדרות הביאו את פ"ת בשאננות יתר למשחק, כשבחדר ההלבשה השחקנים שתו קפה בתדריך ועלו לחימום עם כפכפים. גם מודיעין אזרחי הריחו משהו מסריח וזימנו את מלך שערי הפועל כפר סבא בכל הזמנים ישראל פוגל לחקירה כמה ימים לפני המשחק.

"התכוננו לכך שהם יבואו לטייל, שננצח בהליכה והם לא יתאמצו, אבל זה היה הפוך", נזכר מושיק שוויצר שלושים שנה לאחר מכן בראיון ל"שם המשחק". אלא שפוגל בעצמו הזהיר את שחקני בפ"ת לפני המשחק. "תשמרו עלי חזק, תמשכו לי בחולצה כי כל כדור בטווח של 30 מטרים אני מתכוון לבעוט, אין לי ברירה בגלל החקירה". אלא ששחקני פ"ת לא הקשיבו יותר מדי ופוגל מצא את עצמו שוב ושוב מול ויסוקר. בסופו של דבר, בדקה ה-65, מצא את עצמו פוגל לבד מול שער ריק ובעט פנימה. "אנחנו ספורטאים! אנחנו ספורטאים!", הוא רץ בחגיגות אל הקהל הפתח תקוואי שלא סולח עד היום. "הוא הפיל אותנו ליגה", נזכר שוויצר, "היה מחדל רציני, חשבנו ש-90 דקות והולכים לים".

הפועל ת"א 1979/80

הפועל ת"א אמנם סיימה כסגניתה של נתניה, אך הסיפור הוכרע הרבה לפני מחזור הסיום והפער בסוף העונה עמד על 10 נקודות. בסיום העונה אירחה בית"ר תל אביב את הפועל תל אביב חסרת העניין לדרבי שהיה אמור להבטיח את הישארותה. הבית"רים, שהיו ביחסים חמים עם הפועל בעקבות ההצגות הכפולות בבלומפילד באותה עונה, ונהגו לצאת ולבלות איתם לעיתים קרובות, היו בטוחים שהניצחון אותו היו חייבים בכיס. בשלב מסוים במשחק הם כבר הוליכו 1:3 והתחננו בפני חבריהם "די עזבו את הכדור, תוותרו", אך ללא הואיל. לקראת סיום הם צפו באדומים כובשים צמד ומורידים אותם לליגת המשנה.

"זה לא שהיה לנו איזה חשבון פתוח עם בית"ר תל אביב או משהו כזה. פשוט ככה חינכו אותנו", נזכר ג'ימי טורק בראיון כ-30 שנה לאחר מכן. "הם צריכים לעשות את החשבון של עצמם למה הם ירדו ליגה, לא אני צריך לעשות בשבילם את החשבון הזה. אני מבחינתי באתי להילחם עד הסוף ולא לוותר להם כי הם חברים שלי או משהו כזה".

אלון מזרחי 1999/2000

הליגה מצטמצמת ל-12 קבוצות בסיום עונת הדאבל של הפועל ת"א, מה שאומר ששלוש קבוצות נפרדו מליגת העל במחזור האחרון. בעוד הפועל ירושלים ומכבי הרצליה הבטיחו את מקומן בליגה הלאומית לשנה הבאה, הפועל כפר סבא ובני יהודה נלחמו עד למחזור האחרון. הפועל פ"ת הגיעה עם יומרות להבטיח את המקום השני לשכונת התקווה, אך נכנעה לצמד של חזי שירזי, שמירר בבכי כי היה בטוח שזה לא יספיק. כפר סבא הייתה עם מספר נקודות זהה ויחס שערים עדיף בהרבה, ועוד במחצית הראשונה הוא שמע את אחד האוהדים בבכי קורע לב "כפר סבא מובילים". אלא שבאותה דקה בדיוק קבע אלון יפת פנדל מפוקפק לזכות בית"ר. הירושלמים לא בדיוק נלחמו באותו משחק, אך אלון מזרחי זכר היכן הוא גדל, התעקש לקחת את הפנדל בעצמו ושלח את הכדור פנימה ואת כפר סבא ללאומית. שעה לאחר מכן הוא כבר היה בחגיגות בשכונת התקווה והכריז בכל מקום "אני כורדי גאה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מחזור ההגינות של 2005/6

בעונה שנראתה גמורה מבחינת יורדות עוד בחצייה, כשבני סכנין והפועל כפר סבא היו בפער משמעותי מהמקום ה-10, חלה תפנית מעניינת לקראת סופו. אלי אוחנה חתם בכפר סבא והצהיר כי הוא הגיע על מנת להכין את המועדון לעליית ליגה בשנה הבאה, אך רצף ניצחונות חסר הגיון הביא אותו למחזור האחרון עם אותן נקודות כמו נצרת עילית, שעונה קודם לכן סיימה בצמרת וגם את העונה הזו פתחה טוב, אך רצף הפסדים חסר היגיון דרדר אותה למאבק ההישרדות. טענות רבות לאי ספורטיביות נשמעו במחזורים האחרונים כשגם נצרת עילית וגם הפועל כפר סבא מנצחות בקלות מחשידה את בית"ר בטדי, כשכפר סבא גם עושה את זה להפועל ת"א בבלומפילד.

במחזור הסיום השתיים היו חייבות ניצחון, אך בני יהודה מנצחת את נצרת עילית בנצרת עילית, ונתניה מנצחת את כפר סבא בקופסא והסטטוס קוו נשמר – כפר סבא חוגגת הישארות הודות להפרש השערים העדיף.

הפועל פ"ת 2004/5

אחרי שראינו שבמילניום החדש הספורטיביות מפותחת הרבה יותר מבעבר, מי אם לא דרור קשטן הוא זה שראוי לייצגה. במחזור ה-31 הייתה הפועל פ"ת נטולת כל מטרות, כשהפועל חיפה נאבקה בהרואיות על הישרדותה בליגת העל. ניר לוין שאימן את הפועל חיפה, האמין שבמגרשו הביתי הוא יצליח לנצח ולהמשיך את המומנטום לאחר שלושה ניצחונות רצופים וחמישה משחקים ללא הפסד. האדומים לא היו רחוקים מזה, כששוער פ"ת קובי שאלו שמט כדור לרגליו של שלומי אדרי בדקה ה-29, אך זה החמיץ. רבע שעה מאוחר יותר כדור של ג'ף טוטואנה פגש את המשקוף. בדקה ה-80 יצאה פ"ת למתפרצת, ומסירה לאחור של עמאר יוקאן מצאה את עומר בוקסנבוים שהגיע לסף הרחבה ובנגיעה שלח טיל אל הרשת, שהעיף את הפועל חיפה לליגה השנייה. גם השישייה שדפקה להפועל ב"ש והשלישייה למכבי ת"א בשני המחזורים הנותרים לא הואילו.

"עברנו תקופה לא קלה ואף פעם לא נעים להיות בצד המפסיד, כך שאני שמח שחזרנו לדרך המלך", סיכם קשטן תוך התעלמות מהפועל חיפה, כשאדורם קייסי הוסיף "החזרנו את הכבוד שלנו, לא מעניין אותנו מצבן של קבוצות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully