וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשאר רק לאכול מהצלחת

עו"ד אורי שלף

22.5.2009 / 10:25

הפספוס של גלבוע/גליל, יתרון הביתיות, מדיניות השופטים והיכולת של שארפ ובורשטיין. אורי שלף מונה את הסיבות לזכייה של מכבי

גליל

הגעתי אתמול (חמישי) לגמר הפיינל פור בתחושה שהזוכה באליפות המדינה הוכרעה כבר בחצי הגמר הראשון בין מכבי תל אביב לגלבוע/גליל. מצפיה ממושכת בערוץ הנשיונל ג'אוגרפיק למדתי דבר חשוב מאוד: גם לגדולה שבחיות הטבע ניתנת לרוב הזדמנות אחת להכריע את הטרף, עקיצה אחת, פספסת אותה ואתה בצרות. גלבוע/גליל, ביום לא טוב שלה, קיבלה ביום שלישי הזדמנות להכריע את קורבנה. הזדמנות כזאת - תצוגה כדורסל כל כך חלשה של מכבי ולמרבה ההפתעה גם חוסר ברעב שכל כך אפיין אותה בעבר - לא באה כל יום. ברגע שגליל פספסה, היא חרצה למעשה גם את גורלה של חיפה, מישהו האמין שכל זה יכול לקרות פעמיים ביומיים?

השיטה

ההפסד של ירושלים בחצי הגמר השפיע גם הוא על אופי המשחק אתמול. אם ירושלים היו מגיעים אתמול לגמר, חצי מהאולם אתמול היה צבוע באדום, עם חיפה בגמר זה היה יד אליהו צהוב.

בהזדמנות זו אני רוצה להצטרף לרשימת המקטרים על שיטת הפיינל-פור: השיטה לא הוגנת! חייבים לערוך את הארוע באולם נייטרלי ולא באולמה הביתי של אחת מהקבוצות המשתתפות, כמו בפיינל פור באירופה, למה שם לא מקטרים?

השופטים

כבר הרבה זמן שאני מנסה "לדחוף" משפט שתפס חזק בקרב המאמנים בארץ, אז הנה זה בא: "אני מנוע מלדבר על השיפוט...". אבל השופטים הגיעו אתמול למשחק במטרה שלא הם יהיו אלו שיכריעו אותו. לדאבונם, הם עשו זאת כבר ברבע הראשון. הם ניסו ליצור אחידות בשיפוט בכך ששרקו עבירות בכל מצב בו היה ספק למגע קטן, ולזכותם יאמר שהם עשו זו בצורה שווה לשתי הקבוצות. אבל לצערם ולצערה של חיפה, אחידות אינה נמדדת במשחק אחד, אחרי הכל, ההגנה האגרסיבית של חיפה היא זו שהביאה אותה אל המשחק האחד הזה, הגנה שהתגבשה במשך עונה שלמה בה השופטים לא שרקו ללא הפסקה כמו אתמול.

שארפ- בורשטיין

למרות כל האמור לעיל, במהלך הרבע השני הובילה חיפה 32 :20, מה שגרם למאמן בכיר שישב מעליי לפלוט שאוטוטו וזה כבר 20. עוד לא הספקתי להתעשת מהידיעה המרעישה, ושארפ כבר דפק שתי שלשות והחזיר את מכבי למשחק, כן עוד פעם שארפ. אומרים שהוא בקושי הולך, מסתבר שהוא לא התאמן כבר שלושה חודשים. מסתבר שלא כולם צריכים להתאמן.

בשבוע שעבר כתבתי כאן שבשביל לקחת אליפות מכבי תצטרך את טל בורשטיין, הוא השתלט על המשחק האליפות לפני שנתיים והוא לא היה באובדן האליפות בעונה שעברה. אתמול בתחילת הרבע הרביעי הוא היה עם אפס נקודות, תוך שלוש דקות הוא כבר היה אחרי שתי שלשות שחרצו את גורל המשחק. אני לא יודע אם טל בורשטיין ישחק במכבי בעונה הבאה, אבל את האליפות הבאה תקח הקבוצה שבה הוא כן ישחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully