וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ועכשיו מחכה לנו ליטא

שחר מור

20.5.2009 / 11:37

ישראל רוצה להמשיך במסע ההצלחות שלה, והפעם תפגוש את ליטא החזקה (שבת, 17:00, ספורט 5). המשימה לא קלה, אבל מותר להאמין

אחרי הניצחון הנהדר על סלובניה בסיבוב הקודם של מוקדמות גביע העולם 2011, ישראל מתכוננת לקרב של דוד מול גוליית בשבת ב-17:00 במכון וינגייט (שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ב-16:50). הנבחרת, שהציגה משחק מצוין מול הסלובנים, תצטרך שוב להגיע למשחק עם הרבה האמונה עצמית והמון אגרסיביות כדי לעבור עוד שלב בדרך לניו זילנד. השידור ההיסטורי של המשחק נגד סלובניה והניצחון המרשים עוררו הדים בכל העולם. אפילו באתר האיגוד העולמי התפרסמו מספר כותרות בקשר למשחק ומאמן הנבחרת רענן פן התראיין לתוכנית הרדיו של האיגוד.

בתפקיד גוליית מגיעים לארץ הליטאים. הם נמצאים בשיאו של רצף ניצחונות מרשים, שנמשך כבר מאוקטובר 2006 וכולל 12 ניצחונות רצופים. ליטא נחשבת לאחת הנבחרות המשתפרות של השנים האחרונות, בשנה שעברה היא טיפסה מהמקום ה-55 עד למקום ה-42 בדירוג העולמי. הזינוק בדירוג העניק לליטאים את התואר הקבוצה המשתפרת של שנת 2008.

ליטא פגשה את ישראל שלוש פעמים בעבר וניצחה בכולן, בפעמיים האחרונות בהפרש גבוה מאד. הליטאים הגיעו לפני כשנה לכותרות ברחבי העולם אחרי שהביסו את נבחרת אוסטריה. האוסטרים הביעו את אכזבתם בצורה מקורית ופתחו במופע סטריפטיז ספונטאני באמצע הלילה מחוץ לבאר ליטאי. לרוע מזלם של האוסטרים, טלפונים סלולאריים כוללי מצלמה יש גם בליטא, לא עבר זמן רב עד שסרטון הופיע ברשת והאיגוד האוסטרי מצא את עצמו במבוכה.

בתפקיד דוד מחכים שחקני הנבחרת שלנו. גם ישראל נמצאת ברצף ניצחונות מרשים ביותר, הרצף שלנו כולל שמונה משחקים רצופים ונמשך כבר יותר משנה. בבית הרקורד של ישראל מרשים אף יותר, אנחנו לא מנוצחים על אדמתנו כבר יותר משנתיים ובשלוש השנים האחרונות הפסידה הנבחרת בבית רק פעם אחת. איזו נבחרת ישראלית אחרת יכולה להתגאות ברקורד כזה?

גם ישראל היא מהנבחרות המשתפרות בזמן האחרון, ואם הנבחרת תצליח לשמור על המומנטום, כנראה שתצליח לשפר את הדרוג במהלך 2009 לפחות כמו שליטא הצליחה ב-2008. בשנה האחרונה התקדמה הנבחרת מהמקום ה-93 עד למקום ה-79 בדירוג העולמי, והיא המועמדת המובילה לנצח את הבית שלנו באליפות אירופה. חשוב לציין שההפסד האחרון לליטא היה בשנת 2004, ומאז, כאמור, הנבחרת התקדמה מאד.

ליטא היא נבחרת גדולה ואתלטית, שתנסה לממש את היתרון הפיזי שלה במשחק דינאמי ומהיר. ישראל, לעומת זאת, תנסה ליישם את אותה תוכנית משחק שעבדה מצוין מול סלובניה - שליטה בכדור בעזרת חוליית החלוצים החזקה. וניצול הזדמנויות של שחקני הקו האחורי המהירים. והכי חשוב, כמו שאפשר היה להרגיש במשחק נגד סלובניה השחקן ה-23 - הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully