וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענן כץ: "השפילו אותי מול כל עם ישראל"

רענן כץ, מבעלי מכבי תל אביב, מסביר לראשונה מדוע החליט להחרים את משחקי הפיינל פור: "מצטטים אותי לא נכון ואף אחד אפילו לא מנסה לעזור לי. פוגעים בי בכוונה, מנסים לשים לי רגליים. אני כבר לא נהנה. בשביל הבריאות שלי העדפתי להישאר בארה"ב"

רענן כץ כואב. כעוס. אבל הוא בעיקר מאוכזב. "אני כל כך פגוע ממה שקרה, שכבר שבועיים אני לא יכול להסתכל לאף אחד בעיניים", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ספורט. "הלכתי לישון עם זה בלילה וקמתי עם זה בבוקר. איך אפשר לעשות לי דברים כאלו? לי, בנאדם שמשקיע כספים בספורט רק כדי לשמח את האוהדים שלנו ואת המדינה? לקרוא לי 'עוכר ישראל'? זה מה שמגיע לי?".

כץ מכוון לדברים שפורסמו בשמו לפני שבועיים, במהלך סדרת רבע גמר הפלייאוף מול אליצור אשקלון, כאשר צוטט אומר כי "אני לא יודע איך יכול להיות שאשקלון נמצאים בכושר יותר טוב מאיתנו, הרי אימון הכושר היחיד שהם עושים הוא לברוח מקסאמים". "אמרתי בצחוק משהו על קסאמים, גם ככה אמרתי את זה אחרת לגמרי ובסוף השיחה, כחלק מבדיחה, ופתאום הפכו את זה לכותרת ראשית", מגיב כץ לראשונה. "השפילו אותי מול כל המדינה, מול כל עם ישראל".

– ולכן החלטת להחרים את הפיינל פור?

"זה לא היה זה. פשוט הבנתי שאם הייתי מגיע לארץ, אז או שהייתי אומר למישהו איזה דבר שהייתי מצטער עליו אחר כך, או שהייתי יכול לתת למישהו בוקס בין העיניים. עד כדי כך פגעו בי. לכן, בשביל הבריאות שלי העדפתי להישאר בארה"ב. אם אני לא נהנה, אני לא מגיע. הנה, עכשיו אני נמצא בוועידה של אנשי עסקים שמתעסקים במרכזי קניות, שזה הביזנס שלי, וכאן כולם מכבדים אותי ומתנהגים אלי כמו שצריך. במקום כזה אני נהנה".

כאמור, לא רק הראיון ההוא הוציא את כץ מכליו. בעיקר התאכזב כץ מכך שבעלי הערוץ בו התפרסמו הדברים – שי רקנאטי, המחזיק גם ב-16.6% ממניות מכבי תל אביב – לא בא לעזרתו באותו אינסידנט. "המטרה בכל הסיפור הזה הייתה כנראה להעליב אותי, ולכן מה שעוד יותר העליב אותי היה שהוא (רקנאטי, א.ג.) לא עזר לי. אני חושב שאדם שהוא השותף שלי היה צריך לעצור פרסומים כאלו. זה לא קרה. אני חושב שמותר לי להיות פגוע".

"החלטתי להקריב את עצמי, כדי שלא יהיו תירוצים"

– לא עדכנת אף אחד בהחלטה שלך להישאר בארה"ב. מדוע?

"זה נכון. אפילו אחותי ואחי לא ידעו. החלטתי להפתיע את כולם. תראה, בעניין הזה אני יכול להגיד לך משהו שלקוח מעולם העסקים: תמיד ידעתי מתי לעשות דיל ומתי לא, ולפעמים העסקה הכי טובה שאתה עושה היא עסקה שהחלטת לא להיכנס אליה, כי אם כן היית עושה אותה, אולי היית נכשל בגדול. בשביל הקבוצה היה עדיף לי להישאר בבית. בשנה שעברה הפסדנו אליפות וגם היו בעיות. היו כאלו שהאשימו אותי במה שקרה אז, ולא רציתי שיהיו תירוצים העונה. כל מה שאני רוצה זה שמכבי תזכה באליפות, ולכן החלטתי להקריב את עצמי. אתה חושב שלא הייתי רוצה להיות עם הקבוצה ברגעים הללו? בטח שהייתי רוצה. אבל לטובתה, היה עדיף שאשאר בארה"ב. זה מחיר לא פשוט שאני צריך לשלם".

– איך קורה שתמיד אתה מסתבך בפרשיות האלה?

לטענו של כץ, ייתכן כי מדובר בבעיה של תקשורת. "יכול להיות שאנשים לא מבינים את הכוונות שלי. יכול להיות שיש אנשים שמכוונים אותם לעשות לי דווקא. אני לא יודע. יש אנשים שמנסים לשים לי רגליים. אבל מה שאני כן יודע הוא שלא אשבר. מי שחושב שאני נשבר בקלות, טועה. מי שחושב שאני פראייר, טועה מאוד. עשיתי מספיק בחיים שלי כדי שכולם ידעו שפראייר – אני לא. ואני יודע איך לטפל בבעיות האלה".

ביום שישי הקרוב תתכנס הנהלת מכבי לישיבה, בה תסוכם העונה החולפת ויתקבלו החלטות ראשונות לקראת עונת המשחקים 2009/10. כץ אומנם לא יהיה נוכח בה, אבל יעודכן דרך הטלפון. והוא מכין הפתעות. "קודם כל, אני רוצה לנקות את המערכת. מבחינה משמעתית צריך להיות תקנון משמעת קפדני, כפי שקיים ב-NBA, כי היום ההתנהגות של חלק מהאנשים היא בושה. ואנחנו גם צריכים לחשוב טוב על השכר שאנחנו משלמים לשחקנים.

"תמיד אני אומר שהבעיה היא לא כמות השחקנים שיש לנו, אלא המחיר שלהם", מוסיף כץ. "שחקן שחותם על חוזה גבוה, אי-אפשר אחר כך להשתחרר ממנו. אנחנו משלמים פי חמישה לחלק מהשחקנים מהשווי הריאלי שלהם. צריך להפסיק עם כל השטויות. אם רוצים לעשות שטויות, אז אוקיי, בואו נוריד את התקציב לרמה של הפועל ירושלים וזהו. השקעתי מכיסי הון תועפות העונה כדי לשלם על טעויות שעשינו. אני אעבוד קשה כדי שזה לא יקרה שוב, ובעיקר כדי שבעונה הבאה תהיה לאוהדים שלנו קבוצה שהם יוכלו להתגאות בה".

  • עוד באותו נושא:
  • רענן כץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully