וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיאל: "הצגנו כדורגל של אלופים. משחק מושלם"

19.5.2009 / 9:28

בירם כיאל בראיון: "כל שחקן שלנו רצה יותר משחקן של הפועל". שחקנים: "גוטמן התקשה לשנות סגנון". חלוץ רומני בן 19 יגיע להיבחן

איתי חסיד

וידאו תגובות מהמשחק: איתי חסיד

יניב קטן נבחר אתמול (שני) לאיש המשחק של מכבי חיפה ואולי של הכדורגל הישראלי העונה, אחרי ההצגה שלו בניצחון הגדול של הירוקים על הפועל תל אביב במשחק העונה (0:1), אבל בחיפה זקפו לו גם תואר אחר: מנהיג שהביא את חבריו ליכולת מקסימלית, לאחר שקטן עודד לאורך כל המשחק את בירם כיאל, שהיה אחד השחקנים הטובים אתמול על משטח הדשא, ואת יתר הצעירים, בניהם אייל גולסה, שעלה כמחליף בדקה ה-23.

בחיפה מרוצים מאוד מההתקדמות של כיאל העונה ואתמול הוא סחט לא מעט מחמאות מהצוות המקצועי. גם היכולת שהציג המגן פיטר מסיללה זכתה לביקורת חיובית ובקבוצה סיפרו כי מזמן הם לא זוכרים משחק שבו כל מערכי הקבוצה עבדו. בקבוצה טענו כי מדובר במשחק הטוב ביותר של מכבי חיפה העונה.

בניגוד להערכות שונות, בקבוצה לא מתכוונים להוציא הודעה מסודרת ביממה הקרובה לגבי המשך דרכו של אלישע לוי, אלא רק לאחר שהקבוצה תבטיח את האליפות באופן רשמי. כפי שכבר נכתב אתמול עוד לפני המשחק, בחיפה החליטו להאריך את חוזהו של לוי בלי קשר לתוצאה במשחק. "שחר עדיין לא מתעסק עם נושא המאמן. בסוף העונה תצא הודעה", אמרו בקבוצה.

לוי זכה אתמול למחמאות מהבעלים יעקב שחר. בחיפה כינו את לוי "גיבור", על כך שערך חילופים התקפיים ורצה לנצח. "הניצחון של חיפה אתמול היה ניצחון לכדורגל הישראלי. הוכח שמשחק עונה יכול להיות מרתק ואטרקטיבי. ככה זה כשקבוצה באה עם רמת מוכנות מקסימלית", אמרו אתמול שחקנים בקבוצה.

בחיפה אמרו אתמול כי הם גאים בקבוצה, גם משום שהפכה לקבוצה בעלת מספר ההבקעות הגבוה ביותר וגם לקבוצה בעלת מספר הספיגות הנמוך ביותר. "מה שניצח את המשחק הזה היה דווקא המערך של גוטמן", הסבירו שחקנים בקבוצה. "כל השבוע התרענו שהנקודה הכי משמעותית היא שהפועל תשנה את סגנון המשחק שלה. גוטמן לא יכול לשנות סגנון ודרך. הם פתחו את המשחק וידענו לקחת אותו".

בעקבות האפשרות שחיפה תזכה באליפות בשבת, ישודר משחקה מול מכבי נתניה בערוץ 10.

כיאל: "כל שחקן התעלה על עצמו"

"אני שמח שניצחנו ועשינו צעד ענק לקראת האליפות", אמר הבוקר בירם כיאל לוואלה! ספורט. "זה היה משחק ענק, הצגנו בו כדורגל של אלופים ועוד בטיימינג הכי טוב שיכול להיות, שיחקנו כדורגל יפה. אתמול כל שחקן התעלה על עצמו ונתן את ה'אקסטרה' בשביל הקבוצה ואת הנשמה על המגרש".

כיאל התייחס ליניב קטן שהציג יכולת מצוינת והוכיח שהוא מסוגל להתעלות גם ברגעי ההכרעה. "יניב הוא הסמל, הקפטן, המנהיג של מכבי חיפה. ביקרו אותו המון בתקופה האחרונה אבל מעבר לתכונות האלה הוא רצה מאוד לעזור לכולם. אני מאוד שמח בשבילו ובשביל הקבוצה, שהוא זה שכבש את השער הניצחון. הוא הוכיח לכולם שהוא חזר בגדול העונה. זה היה המשחק הכי טוב שלו בשנים האחרונות, פשוט מושלם".

הקשר התייחס גם למאמנו, אלישע לוי. "בתחילת העונה כשהוא הגיע לקבוצה הוא נתן לנו שקט, המערכת עבדה משבוע לשבוע ופתאום הרגשנו שאנחנו כן יכולים להביא אליפות", מספר כיאל. "יצאנו בהצהרות, אבל גם דיברנו וגם עשינו. כל הכבוד לו, הוא ידע מה הוא עושה בקבוצה מהרגע הראשון, כל מהלך היה מחושב. אני שמח שהקבוצה מצליחה עם השילוב הזה, של צעירים וותיקים. מצד שני, אי אפשר לומר שהקבוצה מבוססת רק על צעירים, משום שהאליפות הזאת מבוססת גם על היכולת של הוותיקים. העונה מכבי חיפה בנתה בסיס טוב להמשך הדרך, את השילוב הזה. עכשיו אני מקווה שנביא דאבל".

על היכולת של קבוצתו אתמול אמר: "ההבדל בין מכבי חיפה להפועל תל אביב היה הרצון לנצח. כל שחקן של חיפה רצה יותר משחקן של הפועל. בדרך למגרש חשבנו איך להראות לאוהדים שאנחנו מסוגלים והם החזירו לנו עם העידוד מסביב. הרבה שנים לא ראיתי תצוגה כזאת".

"אני חושב שראוי לשבח את יענקל'ה שחר", המשיך הקשר. "שוכחים מה הוא עשה בשבילנו. לפני המשחק הוא אמר לנו שהוא אוהב את הלחימה שלנו, אבל הוא רוצה לראות גם כדורגל אטרקטיבי. במשחק הזה הכל התחבר לנו, הכל הלך מושלם. הגשמנו ליענקל'ה את מה שביקש, המאמן היה מרוצה, הקהל היה עשר". אגב, בחיפה ניסו אתמול לדחות את מועד הגעתו של כיאל לנבחרת הצעירה שתתכנס היום, אך ללא הצלחה.

מנסים לרדת לקרקע לפני נתניה

בקבוצה היו מרוצים גם כשקיבלו את נתוני הסטטיסטיקה לידיהם שהציגו נתונים מעודדים: חיפה בעטה 21 פעמים לשער לעומת שש בעיטות של הפועל, מהן רק שתיים למסגרת. הקבוצה זכתה גם ב-12 קרנות, לעומת אפס של האדומים. למרות הניצחון, חלה אכזבה מסוימת מהחלוץ ת'מבינקוסי פנטאני עליו אמרו אתמול: "עם חלוץ גדול היינו מביסים אתמול".

שחר שזיהה חגיגות מוקדמות בחדר ההלבשה ביקש מהשחקנים להיות מפוקסים לקראת גמר גביע המדינה בשבוע הבא ולקראת המשחק מול מכבי נתניה. בחיפה חוששים מאוד מהמשחק הזה וטוענים כי הפסד בו עשוי לשבש את התוכניות. החגיגות של האוהדים אתמול מחוץ לכתלי האצטדיון, וכמו כן הדלקת האבוקות והזיקוקים, הטרידו מעט את נחת הבעלים. לוי עצמו נכנס אתמול חדר ההלבשה ובחר לא לדבר על המשחק. הוא עבר בין השחקנים וחיבק אותם. לחלק מהם אמר: "אני אוהב אותך", ולחלק "מעריך את מה שעשית".

השחקן היחיד שבספק למשחק בנתניה הוא הקשר גוסטבו בוקולי. בחיפה אמרו אתמול שיעדיפו לא לסכן אותו במקרה שיהיה בספק. רק מחר יתקבלו המסקנות הסופיות של הצוות הרפואי.

עדכון ראשון: 9:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully