וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגראפיט היה על הקיר

18.5.2009 / 12:30

בשבוע שבו הוכתרו אינטר, יונייטד וברצלונה, ענבל מנור מתמקד בנבחרת המחזור במאבקי התחתית והצמרת שעדיין חיים, ובמיוחד בחוד המשובח של וולפסבורג

אירופה הכתירה בסוף השבוע שלוש אלופות. אינטר חגגה עם ניצחון 0:3 על סיינה, בעוד מנצ'סטר יונייטד וברצלונה הורידו הילוך ופתחו שמפניות ללא ניצחון. מבין השלוש, רק שחקן אחד מצא את מקומו בנבחרת המחזור, אבל אל דאגה. מקומם של שחקני אלופות איטליה, אנגליה וספרד בנבחרת העונה מובטח. בינתיים, וואלה! ספורט מגישה את נבחרת מצטייני סוף השבוע, שכוללת שחקנים שנלחמים נגד הירידה, כאלה שרוצים את המקום בליגת האלופות ושני חלוצים שיחגגו בשבוע הבא זכייה באליפות הבונדסליגה. ובימים של אליפות, אין מנוס מלבחור באיש שהציל את העונה של סטנדרד ליאז' ככוכב האורח השבועי.

שוער

מתאו סרני – טורינו

תחתית הסריה A רותחת, כשחמש קבוצות נאבקות כדי לא לסיים בשלושת המקומות האחרונים. טורינו מצליחה בינתיים להחזיק את הראש מעל המים, לאחר שחזרה מנאפולי עם ניצחון 1:2. השוער הוותיק אחראי באופן בלעדי לנקודות עם משחק ענק ומספר הצלות מרהיבות. סרני בן ה-34 הוא אחד המנוסים באיטליה במאבקי תחתית. מי ששיחק בפיאצ'נזה, אמפולי, ברשיה וטרביזו יצטרך להמשיך להיות במיטבו בשני המשחקים הקשים מול גנואה ורומא כדי שגם בעונה הבאה יהיה לנו דרבי בטורינו.

הגנה

מגן ימני: גונזלו קסטרו – באייר לברקוזן

בשלבים מסוימים של העונה, נראה היה שלברקוזן יכולה להיות מתמודדת ראויה על התואר. ברונו לבאדיה (שלא ימשיך בעונה הבאה) העמיד קבוצה צעירה, התקפית ואטרקטיבית, שעוד צריכה להופיע בגמר הגביע הגרמני. בשבת, לברקוזן לא ריחמה על שכנתה, מנשנגלדבאך שנלחמת על חייה, והציגה את הארסנל ההתקפי בפעולה. קסטרו, קיצוני שהוסת לעמדת המגן, כבש שער אחד, הוסיף בישול, דייק ב-51 מתוך 61 מסירות וניצח בכל התיקולים. הילד בן ה-22 הוא אחד מהצעירים הנפלאים שהובילו את לברקוזן העונה ובשנה הבאה הם יצטרכו לעשות קפיצת מדרגה.

בלם: אלברו דומינגז – אתלטיקו מדריד

נמשיך עם הצעירים. במשחק הכי חשוב של הרוחיבלנקוס העונה, אבל רסינו לא חשש להמר על דומינגז, ילד שזה עתה מלאו לו 20, במרכז ההגנה. אתלטיקו גברה בקלדרון על ולנסיה 0:1 ותפסה את המקום הרביעי, המוביל למוקדמות ליגת האלופות. דומינגז, בהופעה שניה בלה ליגה, קצר מחמאות מכל עבר. "הוא היה רגוע, עירני ומוכן לכל תאקל", פרגן רסינו והוסיף: "יש לו עתיד גדול". רסינו יודע למה הוא מתלהב. אתלטיקו סבלה העונה מהגנה מגוחכת ובכלל, בשנים האחרונות כל בלם שדרך בקלדרון נתפס בקללה הידועה. עכשיו הוא צריך לשמור על הילד מכל משמר.

בלם: מייקל טרנר – האל סיטי

ניצחון אחד ב-20 משחקי ליגה הפכו את האל מהפתעת העונה בפרמיירליג למועמדת לירידה. בשבת, הגיעו הנמרים למשחק קריטי מבחינתם בריבוק סטדיום של בולטון ונזכרו להילחם. טרנר, הבלם בן ה-25, רשם הנהיג משחק הגנה שקט וזכה לציון 9 ב"סקיי". מן העבר השני, החלוצים התקשו להכניע את יוסי יוסקלאיינן והמשחק הסתיים ב-1:1. אלא שבהאל יכולים בהחלט להיות מרוצים. הנקודה הביאה את הקבוצה למצב בו היא תלויה רק בעצמה לקראת המחזור האחרון, אז תגיע מנצ'סטר יונייטד שיכורה מחגיגות ל-KC סטדיום. האם זו תהיה הקבוצה שתפסיד להאל?

מגן שמאלי: חואן קפדווילה – ויאריאל

בעוד שבועיים תסתיים העונה בספרד. כתבות סיכום העונה ישבחו ויפארו את ברצלונה, אבל משהו יישכח. 18 משחקים בהם השיגה ריאל מדריד 96 אחוזי הצלחה. רצף מדהים שהחזיר את הבלנקוס למירוץ, רק כדי להתרסק בקלאסיקו הביתי. אותה תבוסה של 6:2 שתיכנס להיסטוריה חירבה לחלוטין את העונה של חואנדה ראמוס וריאל, שספגו בשבת הפסד שלישי ברציפות, 3:2 במדריגאל ואפשרו לפפ גווארדיולה לחגוג אליפות ללא משחק. קפדבילה, המגן הוותיק בן ה-31, הסתדר מצוין בהגנה אריאן רובן ועשה כאב ראש לסרחיו ראמוס בקו הימני. היה זה רק סמלי שהמצטיין בשדה הוא זה שיכבוש את שער הניצחון בדקה ה-90, שער שאולי ישלח את הצוללת הצהובה לצ'מפיונס ואולי ישלח את ראמוס הביתה.

קישור

אסטבן קמביאסו – אינטר

ז'וזה מוריניו והנראזורי חגגו כבר בשבת. השחקנים רקדו במלון בו שהתה הקבוצה, האוהדים יצאו לרחובות ולואיס פיגו מיהר להודיע על פרישה כשבקבוק בירה בידו. למרות זאת, "המיוחד" ידע שחלה עליו האחריות לספק הנאה לקהל שמילא את סן סירו. הוא העלה הרכב חזק שלא התקשה להביס את סיינה 0:3 ולהפוך את אינטר ליחידה שחגגה השבוע בסטייל. כמו בכל העונה, המנוע הארגנטינאי של אינטר הגיע לעבודה. קמביאסו ניהל ביד רמה את המשחק, כבש שער נהדר והוא בהחלט היה אחד הטובים העונה בסקודטו ה-17 של הנראזורי.

מייקל אסיין – צ'לסי

אי אפשר לדעת בוודאות היכן הייתה נגמרת העונה של צ'לסי לולא הפציעה של אסיין, אבל ביכולת שלו ושל הבלוז תחת חוס הידינק, אפשר לפנטז על מקום גבוה יותר מהשלישי. הגנאי החמיץ חודשים ארוכים בגלל קרע ברצועה, וכשחזר, כבש שער מכריע מול יובנטוס בליגת האלופות ועוד אחד בליגה מול מנצ'סטר סיטי. יתרה מזאת, הוא חיבר את הקישור של צ'לסי ונתן את האיזון ההגנתי שכל כך היה חסר לה. ביום ראשון, אסיין שוב הבריק כשהבלוז נפרדו מהקהל הביתי עם 0:2 קליל על בלקבורן. בניגוד לריאל מדריד, צ'לסי רושמת סיום נפלא לעונה בינונית ובכך השיג הידינק את מטרתו – להכשיר את הקרקע למנג'ר הבא שמצידו יקווה שאסיין ימשיך להיות בריא.

יוהאן גורקוף – בורדו

24 שעות לפני המשחק המסקרן בין מארסיי לליון עבדה בורדו קשה מאוד מול לה מאן מהתחתית. אחרי פיגור מוקדם התעורר גורקוף, כבש שער חמישי בארבעת המשחקים האחרונים, וסחף את בורדו לניצחון סופר חשוב. עם 12 שערים, 10 בישולים ויכולת טכנית וירטואוזית שגוררת השוואות לגדולים באמת, גורקוף בן ה-23 חווה את העונה הטובה בקריירה. בורדו מתקרבת לאליפות ראשונה לאחר 10 שנים וגורקוף מתקרב לתואר שחקן העונה בצרפת. במילאן, מחזיקת הכרטיס, ממשיכים לעקוב בעניין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

התקפה

קרים בנזמה – ליון

24 שעות מאוחר יותר נשמעו היטב חגיגות השמחה מכל בית בבורדו. ליון, האלופה היוצאת, הגיעה לוולודרום לקלקל ועשתה את זה מצוין. המאמן קלוד פואל ייזכר כזה שקטע את רצף שבע האליפויות הרצופות, אבל עשוי להיות זה שהכריע את המירוץ בעונה הנוכחית. גם עבור בנזמה, העונה הזו לא תיזכר כאחת המוצלחות. יחד עם זאת, הצמד שכבש החלוץ העלה את מאזנו ל-16 כיבושים. היכולת הזכירה למה מדובר באחד השחקנים המבוקשים בעולם, שהולך לככב בכותרות עונת המלפפונים הבאה עלינו לטובה.

אדין דזקו – וולפסבורג

שלושער שני תוך שבועיים, תשעה שערים בחודש מאי, 25 בסך הכל. אדין דזקו, רק בן 23, בסך הכל בעונה השנייה בבונדסליגה, שובר העונה כל שיא אפשרי. הבוסני המדהים פשוט בלתי ניתן לעצירה ומפגין בכל שבוע מגוון של תכונות התקפיות: משחק ראש, בעיטה חדה, מהירות ופיזיות. כל זאת בהשקעה צנועה של ארבעה מיליון יורו שנשלחו תמורתו לטפליצ'ה הצ'כית בקיץ 2007. דזקו כבר חושב קדימה: "העזיבה של מגאת' שינתה את התמונה, אשקול את האופציות העומדות בפניי", אמר הבוסני ורמז על העתיד לבוא כבר בקיץ הקרוב.

גראפיט – וולפסבורג

דזקו וגראפיט כיכבו במדור זה לא פעם ולא פעמיים בשבועות האחרונים, אבל זו הפעם הראשונה שהם נכללים בהרכב ביחד. וולפסבורג לא הייתה מעוניינת להיזדקק לחסדים במחזור האחרון והצמד החם באירופה דאג לשפר את הפרש השערים. 0:5 בהאנובר בתוספת איבוד הנקודות של באיירן הביא את הזאבים למצב שתיקו ביתי מול ברמן במחזור הנעילה יספיק, ככל הנראה, לאליפות ראשונה. על הברזילאי הנפלא נשפכו כאן העונה כל הסופרלטיבים. הצמד שכבש בשבת העמיד אותו על 26 כיבושים. המחזור האחרון בבונדסליגה יהיה גם קרב פרטי בינו לבין דזקו על תואר מלך השערים.

כוכב אורח

סינאן בולאט – סטנדרד ליאז'

בליאז' יש גיבור חדש. שוער בלגי-טורקי, עוד לא בן 21, שהגיע רק בינואר האחרון ובכלל מבלה את רוב זמנו על הספסל. במשך כל העונה רדפו אנדרלכט וסטנדרד אחת אחרי השניה. כשהן צמודות בנקודות ובמספר הניצחונות, יצאו השתיים למשחקי חוץ וקיוו למעידה. אנדרלכט לא התקשתה וניצחה 0:2 בגנק. סטנדרד הוליכה 0:1 בגנט עד הדקה ה-90, אז נכנס לפעולה בולאט הצעיר. הוא לקח פינה והדף מצוין פנדל של בריאן רואיז ושלח את שחקני אנדרלכט לבכות על הדשא לפני המפגש הכפול והמכריע על האליפות. בולאט, שעדיין מחכה להופעת בכורה בנבחרת הבוגרת של טורקיה, קנה בינתיים את שמו כמלך החדש בליאז'.

שווים אזכור

מנואל נוייר (שאלקה 04) – סיים את החלום של הרטה ברלין.

דדה (בורוסיה דורטמונד) – הקבוצה של יורגן קלופ מתקרבת לאירופה.

פרנק ריברי (באיירן מינכן) – יסתפק בליגת האלופות.

מארק גונזאלס (בטיס) – שער ובישול שישאירו את בטיס בליגה.

גטאנו ד'אגוסטינו (אודינזה) – סיפור הסינדרלה של הסריה A.

סימונה פרוטה (רומא) – צמד ומשחק נפלא, מאוחר מדי עבור הג'אלורוסי.

סטיב סבידאן (קון) – כדי להישאר בליגה, יצטרך לכבוש גם מול ליון ובורדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully