וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'ל השקט

יניב בינו

17.5.2009 / 17:20

חלק חשבו שהוא הטוב בעולם, אחרים סברו שהוא שחצן ובברצלונה הוא סתם בוגד. אחרי עוד אליפות עם אינטר, לואיס פיגו אומר שלום

בסוף השבוע האחרון התקיים טורניר 'פוטסל' בעיר הפורטוגלית, סטובאל. בטורניר השתתפו ילדים והוא נערך כחלק מפעילויות "האחווה והחיים" שעושה הקרן שייסד לואיס פיגו. כ-60 ילדים בני 13-14 מבתי ספר שונים ברחבי העיר לקחו חלק בטורניר, והם אף קיבלו כדורים חתומים על ידי הכוכב, נשיא הקרן.

"היעד המרכזי של הקרן הוא לקדם ולתמוך בפרויקטים עבור ילדים ומתבגרים", אמר סרה סאטורו, מנהל הקרן של פיגו. "ספורט הוא אחד מארבעת התחומים המרכזיים של הקרן שמפעיל פיגו, כאשר המטרה המרכזית שלה היא לעזור לילדים ולנסות למנוע נשירה מוקדמת מבתי הספר".

הקרן של פיגו תמשיך בפעולותיה כנראה עוד הרבה שנים, אבל בסוף השבוע האחרון קרה עוד משהו. לואיס פיגו הודיע על פרישה מהמשחק. לא כל יום פורש סופרסטאר מהכדורגל העולמי, שחקן שהניף אי אילו תארים עם אי אילו קבוצות, שזכה בתואר שחקן השנה באירופה בשנת המילניום ושחקן השנה בעולם שנה אחר כך.

יש כאלה שלא ממש התרשמו מפיגו ופעולותיו במהלך השנים, יש כאלה שיאמרו שהוא שחקן טוב אולי טוב מאוד, אך לא מעבר לכך. ובכל זאת עם רשימת תארים ענפה ומוכחת ראוי לעשות כבוד לאחד השחקנים המוכרים ביותר בכדורגל העולמי בעשור האחרון.

בכל זאת נשאר חלון קטן

בסוף השנה שעברה, לאחר שלוש עונות ושלוש אליפויות עם אינטר, פיגו תיכנן לפרוש, לאחר עזיבתו של המאמן רוברטו מאנצ'יני. השחקן בן ה-35 משך עונה ועוד עונה, וכבר חשב שהמאמן הבא של הנראזורי לא ממש ייתן לו דקות משחק. אלא שז'וזה מוריניו הגיע ופיגו החליט להישאר עוד עונה בקבוצה.

כמו בעונת 2007/8 פיגו כבר לא שיחק הרבה, כמו בשנתיים שקודם לכן, אבל הוא תרם את חלקו לקבוצה עם 16 הופעות וזכה להניף תואר אליפות נוסף. "זו הפעם הראשונה שאני זוכה באליפות בלי לשחק", אמר אמש לאחר הזכייה הרביעית ברציפות של הקבוצה. "זו הדרך הכי טובה מבחינתי לסיים את הקריירה", והוסיף: "באיטליה, לזכות בתואר זה תמיד קשה מאוד, אבל כאשר גם יובנטוס ומילאן נמצאות במירוץ, כפי שלא קרה בשנים הקודמות, זה היה עוד יותר קשה".

ב-2007 היה פיגו קרוב מאוד לעבור לקבוצת אל איתיאחד מערב הסעודית, אבל אחרי שכבר היה קרוב אליה מאוד, חזר בו מהחלטתו והחליט להישאר עדיין ברמות הגבוהות יותר של הכדורגל העולמי. בזמן האחרון נפוצו שמועות, כמו לגבי כוכבים רבים אחרים על מעבר אפשרי לליגת ה-MLS האמריקאית, אלא שלא נראה כי פיגו יפנה לשם. "אני לא אשחק יותר וכנראה שלא אקבל אף הצעה". בכל זאת, הכוכב השאיר לעצמו צוהר קטן לחזרה, אם בכלל: "רק אם משהו מיוחד במינו יקרה ואם זה יהיה מחוץ לאירופה אחזור, אך סביר להניח שלא".

על המסלול לנשיאות

לואיס פיגו החל את הקריירה המפוארת שלו בספורטינג ליסבון ולאר שש שנים בקבוצה בה זכה בגביע אחד, עשה ב-1995/6 קפיצת מדרגה גדולה לברצלונה. הוא נתן חמש עונות מצוינות בקבוצה הקטלאנית וזכה עימה בשני דאבלים בספרד (1998 ו-1999) וכן בגביע למחזיקות גביע (1997), מפעל שכבר פס מן העולם.

דווקא לאחר העונה הכי טובה מבחינה אישית שלו בברצלונה, ב-1999/2000 עשה פיגו את המעבר הבלתי אפשרי לריאל מדריד. בכל פעם שהגיע לקאמפ נואו, קיבל שריקות בוז צורמות, שטרות כסף ובקבוקים נזרקו לעברו, אבל השיא היה כאשר ראש של חזיר הושלך לעברו. אחרי חמש שנים באימפריה הלבנה עם שתי אליפויות ספרד (2001 ו-2003) ליגת אלופות אחת (2002) ותארים אחרים עבר לאינטר. במדי פורטוגל ערך פיגו 127 הופעות, כאשר ב-2004 הוא הוביל אותה עד לגמר טורניר היורו שנערך במדינה, אז נחלה הנבחרת אכזבה קשה בהפסד ליוון 1:0.

"הוא באמת היה שחקן יוצא מן הכלל", כתב עליו פרשן העיתון הפורטוגלי, 'רקורד', לואיס הזלונטס. "העונה האחרונה שלו תחת מוריניו לא הייתה מאוד משמעותית, הוא רק היה עוד חלק בחוליה, אבל זה לא שציפו ממנו ליותר".

"אחרי שפרש, פיגו יוכל להיות משמעותי במספר אזורים. הוא יוכל ללכת לנהל את ספורטינג ליסבון, או אפילו להיות נשיא", הוסיף הזלונטס. "אחרי מה שהוא עשה כשחקן, השם שלו יפתח לו דלתות רבות (חוץ אולי מאשר בקאמפ נואו)". הפרשן אף הציע שפיגו ישתלב בהתאחדות הכדורגל הפורטוגלית ואולי אף יחליף את הנשיא המכהן, ז'ילברטו מדאייל.

פיגו כעת יהנה מהחיים הטובים, יעשה עוד לביתו ולאחרים, אבל אנחנו עוד נזכה לראותו אותו בתוך עולם הכדורגל. כפרשן, מאמן או נשיא התאחדות הוא כנראה יהיה שם, עם הג'ל בשיער והכריזמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully