וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעים מאוד, תכירו - ותשברו עצמות

רועי פרידמן

17.5.2009 / 19:30

הוקי קרח: קרוליינה ופיטסבורג מעולם לא נפגשו בפלייאוף, אבל מנוסות במעמד, מה שמבטיח מפגש חם בגמר המזרח, שיחל בין שני לשלישי

המתמודדות

פיטסבורג פנגווינס

מאזן בעונה הסדירה: 45 נצחונות, 28 הפסדים, 9 הפסדים בהארכה או בשאטאאוט. מקום שני בבית האטלנטי, מקום רביעי במזרח. הגיעה לגמר החטיבה דרך ניצחון 2:4 על פילדלפיה בסיבוב הראשון ו-3:4 על וושינגטון בחצי גמר המזרח.

קרוליינה הוריקנס

7-30-45, מקום שני בבית הדרום מזרחי, שישית במזרח. הגיעה לגמר החטיבה דרך ניצחון 3:4 על ניו ג'רזי בסיבוב הראשון, 3:4 על בוסטון בחצי הגמר השני.

חומר למחשבה

אחרי הניצחון על הפליירס, הגיעו הפנגווינס לאחת מסדרות הפלייאוף המדוברות בשנים האחרונות נגד וושינגטון, או שמא הייתה זו הסדרה של אלכסנדר אובצ'קין נגד סידני קרוסבי וייבגני מלקין. ייזכר בעיקר משחק מספר 2, שהסתיים ב-3:4 לוושינגטון ובו גם אובצ'קין וגם קרוסבי הבקיעו שלושה שערים כל אחד. לעומתם, ההוריקנס ניצחו שתי סדרות במשחק שביעי בחוץ, כאשר את הסדרה השנייה נגד בוסטון, המדורגת ראשונה במזרח, הם לקחו את משחק 7 בהארכה, אחרי שאיבדו יתרון 1:3.

משחקים ביניהן העונה:

23 באוקטובר: 1:4 לפיטסבורג בבית

4 בדצמבר: 2:5 לפיטסבורג בקרוליינה

20 בינואר: 1:2 לקרוליינה בפיטסבורג

4 באפריל: 2:3 אחרי ההארכה לקרוליינה בבית

מוליכים בפליי אוף:

שערים: פיטסבורג – סידני קרוסבי 12, קרוליינה – אריק סטאל 9

אסיסטים: פיטסבורג – ייבגני מלקין 13, קרוליינה – צ'אד לארוס ויוני פיטקאנן 7

נקודות: פיטסבורג – סידני קרוסבי 21, קרוליינה – אריק סטאל 13

פלוס מינוס: פיטסבורג – ביל גרין 7, קרוליינה – אריק סטאל, יוני פיטקאנן, סרגיי סמסונוב 4

דקות עונשין: פיטסבורג – ייבגני מלקין 16, קרולינה – סקוט ווקר 17.

מצ'-אפים עיקריים

שתי הקבוצות עשו דרך דומה בעונה הסדירה. שתיהן פיטרו באמצע העונה את מאמניהן והגיעו לפלייאוף כשתיים מהקבוצות החמות בליגה. שתיהן ביצעו רכישות מוצלחות בדדליין, כשהפנגווינס רכשו את ביל גרין הוותיק, וההוריקנס רכשו את אריק קול.

הפנגווינס, כזכור, מגיעים כאלופי המזרח, וההוריקנס, כזכור, זכו בגביע רק לפני שלוש שנים, כך ששתיהן מגיעות עם גרעין מנוסה לפליי אוף. בפיטס, הכוכב העיקרי הוא ללא ספק סידני קרוסבי. אלא שבניגוד לסדרת הגמר בשנה שעברה, ה"שותף לפשע" ייבגני מלקין בכושר לא רע, למרות שבסדרה מול וושינגטון הוא נעלם ממספר משחקים.

שם נוסף שצריך לשים לב אליו הוא סרגיי גונשאר, המגן הפרודוקטיבי שהיה פצוע רוב העונה בכתף, ואם זה לא הספיק, הוא נפצע במשחק חמש כשאובצ'קין נכנס בו בברך והיה בספק לסדרה הזו. אצל קרוליינה האיש נמצא בין הקורות, או כמו שאומרים בהוקי, בין הצינורות. קאם וורד הוא השוער הטוב כרגע בין הארבעה שנשארו בפלייאוף, והיה גם ה-MVP של הפלייאוף בזכייה של ההוריקנס. אלא שמול ההתקפה המצויינת של פיטס תהיה לו הרבה עבודה. ביחידות המיוחדות, מצבים של עודף שחקן, הפנגווינס הבקיעו שני שערים בכל אחד משני המשחקים האחרונים שלהם בפאוור פליי, ויש להם כמעט 20 אחוז הצלחה ביתרון שחקן, כאשר מולם ההוריקנס רק עם חמישה שערי חובה ב-54 הפעמים בפלייאוף שבהם היו עם חוסר שחקן.


איפה השוויון יכול להשבר? התרומה של המגנים להתקפה. המגינים של פיטסבורג מובילים 2:10 בהבקעת שערים בפלייאוף, למרות תרומות התקפיות של פיטקאנן או של ג'ו קורבו (שער וחמישה אסיסטים), לעומת כריס לטנג (עם שער ניצחון בהארכה), או מרק איטון עם ארבעה שערים. שחקן מפתח נוסף שיכול לעשות את ההבדל הוא ביל גרין, שהגיע כרכש בדדליין, מול יוסי יוקינן, ששוחרר במהלך העונה מטמפה (למה?).

אנקדוטות ותחזית

אריק סטאל ישחק בסדרה הזו מול אחיו, ג'ורדן.

זו תהיה סדרת הפלייאוף הראשונה בין שתי הקבוצות בהסטוריה, כשפיטסבורג לא שיחקה בפלייאוף גם מול הרטפורד וויילרס, שהפכו להיות ההוריקנס ב-1998.

תחזית: פיטסבורג, בששה משחקים צמודים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully