וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר חזק

17.5.2009 / 1:22

רביעיות, חמישיות ושישיה אחת בלתי נשכחת. תומר יצחק עם כל המספרים, כל השיאים וכל הנתונים שהרכיבו את האליפות של ברצלונה

אולי רק מי שצפה בברצלונה במסע הופעות טרום העונה שלה בסקוטלנד ולאחר מכן באמריקה, חזה את העתיד לבוא. פפ גווארדיולה, בעונתו הראשונה על הקווים, פתח את הקדנציה עם שישייה לרשת היברניאן, חמישייה מול דאנדי יונייטד ובהמשך גם צ'יבאס גוואדלחארה המקסיקנית, וקינח עם 2:6 על ניו יורק רד בול. בדרך כלל לא נוטים לייחס חשיבות לאותם משחקי הכנה ביולי-אוגוסט, אך במקרה של ברצלונה הם היוו נורת אזהרה ליריבות ויצרו גל ציפיות מוצדק עבור האוהדים.

למרות פתיחת עונה מגומגמת משהו, ברצלונה דבקה במספרים שהציגה במפגשי הידידות. 103 שערי ליגה הבקיעו עד כה שחקניו של גווארדיולה - יותר מ-102 השערים ששכבשה ברצלונה של בובי רובסון לפני יותר מעשור - כאשר ארבעה נוספים ישוו את שיא הכיבושים לעונה אחת של ריאל מדריד עם 107. ב-16 משחקים הבקיעה ברצלונה ארבעה שערים או יותר, לעומת שלושה בלבד ללא כיבוש, והיא בועטת 18 פעמים לעבר השער - כמעט פי שניים מיריבותיה.

כעת שחקני הבלאוגרנה מתמקדים באיסוף התארים, ולאחר שזכו בגביע המלך בפעם ה-25 בהיסטוריה (לאחר 11 שנים עקרות) עם ניצחון 1:4 בגמר על אתלטיק בילבאו וגם תואר האליפות מונח בכיסם אחרי שנתיים בשליטת ריאל מדריד, נותר רק גמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר יונייטד על מנת להשלים טרבל היסטורי. לפני כן, זו הזדמנות מצוינת להביט במספרים המדהימים שהפכו את העונה הזו לקסומה כל כך עבור מועדון הפאר הקטלאני.

פס הייצור של מסי

ההפסד המפתיע במחזור הפתיחה לנומנסיה לא שיבש לברצלונה את התכניות. גווארדיולה יצר מהר מאוד את הדבק בקבוצה, ובעקבותיו באה ריצה של עשרה ניצחונות רצופים ו-22 משחקים ללא הפסד. סך הכל ברצלונה ליקטה 50 נקודות ליגה עד פגרת החורף וקבעה שיא ספרדי חדש. ברצלונה רשמה שישה ניצחונות ביותר מחמישה שערי הפרש, מתוכם חמש שישיות, וגם במשחקי החוץ לא חוותה קשיים, עם שיא של 13 ניצחונות ברצף (תשעה בליגה), החל מ-21 בספטמבר 2008 ועד 11 בינואר 2009. שבועיים לאחר מכן, דורג המועדון הקטלאני כמצליח ביותר ב-18 השנים האחרונות, על פי שקלול נתונים של ה-IFFHS, ההתאחדות הבינלאומית להיסטוריה ולסטטיסטיקה של הכדורגל.

הכוכב הגדול של ברצלונה, לאונל מסי, כבש עד כה 37 שערים ב-48 משחקים העונה, בנוסף ל-20 בישולים, והוא שלישי ברשימת השחקנים הפרודקטיביים בהיסטוריה הקטלאנית, כאשר מקדימים אותו מריאנו מרטין (44 שערים ב-31 משחקים בעונת 1942/43) ורונאלדו הברזילאי (47 שערים ב-49 משחקים בעונת 1996/97). כמו כן, הארגנטינאי היה אחראי לציון דרך חשוב בתולדות המועדון, כשכבש את שער הליגה ה-5,000, בניצחון 1:2 על ראסינג סנטאנדר.

חברו להתקפה, סמואל אטו, הבקיע את השלושער המהיר בהיסטוריית המועדון תוך 14 דקות (30 עד 44) בניצחון הגדול 0:6 על ויאדוליד, כאשר עוד לפני כן, בדקה ה-12 עשה את הסיפתח. אטו כבר קבע שיא אישי עם 28 שערי ליגה, וכעת שואף להגיע ל-34 של רונאלדו או לפחות לחצות לראשונה את רף ה-30. אם הקמרוני אכן ישמור על ראשות טבלת הפיצ'יצ'י (מלך שערי הליגה הספרדית), הוא יהיה השחקן השני בתולדות ברצלונה שזוכה בתואר האישי יותר מפעם אחת, כאשר הראשון שעשה זאת היה קיני בתחילת שנות ה-80.

גם הקפטן קרלס פויול נכנס השנה לחמישיית שיאני ההופעות של המועדון, כאשר תפס את המקום הרביעי וחלף על פני אנדוני זוביזארטה וגיירמו אמור, כשבמקום השני ניצב בגאון צ'אבי, שתוך שנתיים-שלוש ינשל גם את מיגלי האגדי מהפסגה. הקשר האנרגטי היה שותף לפעם האחרונה שברצלונה חגגה תואר אליפות באיצטדיונה הביתי ב-1998, וכמובן היה מאוכזב משער השיוויון של חלוץ ויאריאל יוסבה יורנטה בשבוע שעבר, שבישר על כך שגם את האליפות הזו תציין בארסה הרחק מהקאמפ נואו.

זכרונות מסנטיאגו ברנבאו

2:6 במדריד, זוכרים? פג'ה מיאטוביץ' כינה את ההתמודדות ב-2 במאי כ"מפגש מול ברצלונה היסטורית". שישייה לרשת של איקר קסיאס, לעיני איצטדיון עמוס באוהדי ריאל מדריד שעד עכשיו מתקשים לעכל את אשר ראו עיניהם. היה זה שיא השערים של הקטלאנים במדריד, כשעל הקודם ניצח יוהאן קרויף ב-0:5 ב-1974. השער השישי באותו ערב משגע, זה שהבקיע הבלם ג'רארד פיקה, היה שער המאה בליגה העונה, ובכך ברצלונה הגיעה לשיא הכיבושים שלה בכל המסגרות לעונה אחת - עומד כרגע על 150 שערים. אם נפרוט זאת לדקות, נקבל נתון של שער בכל 32 דקות וממוצע של 2.94 שערים למשחק.

בזאת חתמה ברצלונה דאבל על ריאל מדריד לראשונה זה 11 שנים, לאחר שבסיבוב הראשון גברה עליה 0:2. הטרידנטה בחוד ההתקפה, אטו (28 שערים), מסי (23) ותיירי הנרי (19), עברו במשחק הזה את השלישייה הגדולה של ריאל מדריד, עם פרנץ פושקאש (28), אלפרדו די סטפאנו (21) ולואיס דל סול (17), שכבשה יחדיו 66 שערי ליגה בעונת 1960/61. רק לשם השוואה, שלושת השחקנים הקדמיים של ברצלונה הבקיעו יותר ממוליכת הליגה האנגלית מנצ'סטר יונייטד ואלופת איטליה אינטר.

שלוש נקודות אספו הקטלאנים בזכות הניצחון המרשים על היריבה הגדולה, ובכך הגיעו ל-85 נקודות ושברו את שיא המועדון שהעמידה הקבוצה של פרנק רייקארד בעונת 2004/05 עם 84 נקודות. התיקו מול ויאריאל, חרף החמצת ההזדמנות להבטיח את התואר בקאמפ נואו, סייע לברצלונה לחלוף גם על שיא הנקודות של ריאל מדריד בעידן ברנד שוסטר אשתקד, אז רשמו הבלאנקוס אליפות עם 85 נקודות. כעת עומד בפני גווארדיולה וחבורתו אתגר 92 הנקודות שהשיגה ריאל מדריד עם פאביו קאפלו, אם כי היה זה בתקופה בה הליגה כללה 42 משחקים.

לא רק על המגרש ניפצה ברצלונה ציוני דרך בלתי מושגים. בהצגה בברנבאו צפו מעל 10 מיליון ספרדים (קצת יותר מ-55% רייטינג), במה שהפך לשיא הצפייה מאז משחקי הנבחרת ביורו 2008. אבל עם כל הכבוד למספרים הנדירים ולסטטיסטיקות יוצאות הדופן, ברצלונה שברה בעיקר את שיאי התענוג. לא חייבים לאהוב אותם, אפשר להגיד שהגנות אנגליות או איטלקיות לא היו משמשות בשר תותחים, אך זה בהחלט הזמן להצדיע על עונה מבריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully