וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויכוח העונה

ערב משחק העונה בין מכבי חיפה להפועל ת”א, חמי אוזן וניב הדס מתווכחים איזו אליפות, ירוקה או אדומה, תתרום יותר לכדורגל הישראלי?

למה חובה שהפועל תל אביב תזכה – בשם הדו קיום (ניב הדס)

לרוב, כשאנשים מנסים לתת דוגמה ליופיו של הדו-קיום הכה נדיר בישראל, הם מדברים על חיפה. הנה עיר ואם בישראל, שמוכיחה שעם קצת עדינות ורגישות כולנו יכולים להסתדר האחד עם השני. אני חושב פחות או יותר את אותם דברים על הפועל תל אביב. רפעת טורק, אחמד מוסא, סלים טועמה - כולם כוכבי הקבוצה, בני מיעוטים, כמו שנהוג לקרוא להם, שהם אינם עלי תאנה, אלא חלק מהמארג של הפועל באופן מסורתי; לא רק כהתרסה מול הלאומנות הבית"רית, או מחויבות לאוהדינו הנאמנים מיפו, אלא כאידיאולוגיה של קבוצה שמודעת להתפלגות הדמוגרפית במדינה.

השנה - דווקא השנה, כשישראל הופכת לגזענית יותר, סובלנית פחות ובוחרת לכנסת מפלגה בעלת צביון כמעט פשיסטי - התלכיד ההטרוגני של הפועל בולט עוד יותר. המנהיגים הבלתי מעורערים הם וואליד באדיר וביברס נתכו; האס למשימות מיוחדות הוא מהרן לאלא, וויקטור מארי כבר זוכה להשוואות לקיקו מקדה. הנקודה היא שהלאום הוא בכלל לא עניין; המוצא אינו משחק תפקיד, אלא הכשרון, האישיות והכדורגל. יש כאן ערכים שהוטמעו באופן כל כך עמוק, עד כי הם כבר לא נראים יוצאי דופן. גם מכבי חיפה היא לכאורה קבוצה ערכית, שגם בה יש ערב-רב של לאומים, אבל כמו העיר עצמה יש כאן יותר מראית עין מאשר מציאות שהושרשה. זאהי ארמלי הגיע משפרעם, בירם כאילה מג'דידה ונג'ואן גרייב בכלל מנצרת; הערבים החיפאים מעדיפים בדרך כלל ללכת להפועל. וואליד באדיר, למשל, שיחק אמנם בחיפה לא מעט עונות, אבל רק בהפועל תל אביב הוא הפך לסמל. אז השנה - דווקא השנה, כשמה שהמדינה צריכה זה שיעור באזרחות - אנחנו חייבים לקחת אליפות.

למה חובה שמכבי חיפה תזכה – בשם הצדק (חמי אוזן)

בין 2000 ל-2006, מכבי חיפה זכתה בחמש אליפות מתוך השש, אבל מה שהגיע אחר כך עם גאידמק השכיח קצת את שחובה עלינו לשנן: מכבי חיפה היא קבוצת העשור. היא מכבי תל אביב החדשה, רק בלי ההרגלים הרעים. אליפות שהיא לא מכבי חיפה עוד עלולה להשכיח את הפרט הזה, ולהוביל לחוסר צדק קטן/גדול. הכתר מגיע למכבי חיפה.

מכבי חיפה תהיה גם קבוצת העשור הבא. תהיו בטוחים שגם במשרדי המועדון רואים את הפגמים שעולים מתוך האליפות הזו, תהיו בטוחים שרק מכבי חיפה תדע לתקן אותם. לקחת את מי שלא עמד בסטנדרטים העונה ולא ניצל ההזדמנות החד פעמית שניתנה לשחקנים בינוניים, ולהחליף את מי שצריך בשחקנים שיחזירו את מכבי חיפה להצליח באירופה. הפועל תל אביב או תמכור את שחקניה (ותרפד את הכיס של מוני) או תשאיל אותם לכפר סבא (ותפרע את החוב ב-36 תשלומים, כולל הנחה של 80 אחוז לחברי אגודה לשעבר).

למרות רמת הכדורגל הלא מספקת, אליפות ירוקה תיתן פרס לבירם, לליאור, דקל, אייל, שלומי, אליפות כחול לבן, ולא לרכש שהפועל תל אביב הביאה דרך כביש עוקף כפר סבא. אליפות שעומדת מאחוריה מחשבה, ולא בעלים עתידי שאוטוטו נכנס להקפאה. אליפות של קבוצת העשור, לא של החמצת העשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully