וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא, בעצם?

14.5.2009 / 14:59

רגע לפני רגע השיא, דוד רוזנטל מגלה למה אסור שהפועל תל אביב תנצח במשחק העונה, ולמה לא כדאי שחיפה תעשה את זה. מדור יומי

אוהב מתנות יחיה - וישתוק

אף אחד לא הרים יד ולא ניגש לקוון אחרי השער של מהראן אבו ריא מסכנין. רק לאחר כמה שניות פתאום השמיע יוסי אבוקסיס את התרעומת הקולנית מול פניו של שמואל שטייף. שטייף לא ראה נבדל, השחקנים של הפועל תל אביב לא ראו נבדל, הקהל לא ראה נבדל. אבוקסיס ראה. כן, כמובן שהוא ראה, ולעובדה שאנשי ערוץ 10 הסתובבו על הקווים ושעל הספסל היה, סביר להניח, יותר מטלפון נייד אחד, אין שום קשר לעניין. מוזר.

אחרי כל המתנות שקיבלה השנה מהשופטים, היינו מצפים למעט עידון וקצת טקט מהפועל תל אביב. האמת שאלי גוטמן ידע את זה ולא אמר מילה, העדיף להתמקד ביכולת של שחקניו. גוטמן מבין שהוא האחרון שיכול לדבר על שופטים ושעדיף לא לפתוח תיבת פנדורה שתסגור חשבון עם כל הטעויות העונה, אבוקסיס ושאר החבר'ה בהנהלה שמטפטפים לתקשורת מבינים את זה קצת פחות. וכך יוצא ששוב קיבלנו את הקוזאקים הנגזלים, האומללים שתמיד דופקים אותם. רחמים.

בין לא מעט סיבות אחרות, זו העילה העיקרית לכך שאסור שהפועל תל אביב תיקח אליפות. שונא מתנות יחיה, אוהב מתנות יחיה טוב, והפועל תל אביב חיה טוב מאוד העונה. היא לא נמצאת בעמדת זכייה בתואר בזכות השופטים והיא לא תאבד את האליפות בגללם. אבל היא לא תפספס אף הזדמנות להצטייר כקרבן, גם אם המציאות מוכיחה אחרת. אתם באמת רוצים לראות את אבוקסיס, הקרבן התמידי והסמל בכאילו, צוחק אחרון?

אלופה לא מקבלת פיק ברכיים

איך שלא תהפכו את זה, מכבי חיפה תוכתר בעוד שנה כקבוצת העשור, מאחר שאף קבוצה אחרת לא מתקרבת אפילו לרף שהציבה – חמש זכיות באליפות בעשר שנים. אפשר להתווכח על סגנון המשחק של חיפה באליפויות הקודמות, אי אפשר להתווכח עם הדרך. דרך של קבוצה דורסנית, מרתיעה ומאיימת, כזו שסוגרת עניין מהר ומשאירה אבק ליריבות כבר במחזור העשירי. קבוצה שממשיכה, כמיטב המסורת, להוציא שגרירים לאירופה, לקנות קליברים צעירים בזול ולמכור אותם ביוקר. מודל לחיקוי.

עם העובדה שמכבי חיפה לא משחקת כדורגל יפה, בלשון המעטה, כבר השלמנו. סלחנו גם על כך שהיא לא דורסנית, אחרי הכל, זה רק הופך את הליגה ליותר מעניינת. שגרירים לאירופה לא ייצאו בזמן הקרוב? נו, בציר רע, גם זה קורה. רק על דבר אחד קשה לעבור לסדר היום: איך קבוצה שרצה לאליפות חוטפת בבית פיק ברכיים נגד מועמדת לירידה. אפשר להבין את הלחץ שבו נמצאת חיפה, אבל אין שום הצדקה לסבסובים שעשו לה עידן ויצמן וברק בדש ברחבה. אלמלא עבודת הדיג של ז'וסלן מאייבי, מי יודע אם הירוקים כובשים בכלל שער במשחק הזה. האם שריקות הבוז היו מוצדקות? כן ולא, אבל זה לפעם אחרת.

חיפה של המחצית הראשונה בשבת האחרונה ושל המשחק בסכנין הבהירה לנו למה הטעם שנשאר ממנה העונה כל כך מר. אם תיקח אליפות, היא תהפוך לקבוצה הראשונה אי פעם בליגה שלנו שזוכה בתואר שש פעמים בעשור. דומיננטיות? אולי, אבל מאוד מעוותת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully