וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר: "משחק אופייני לגביע"

דור בלך

13.5.2009 / 20:26

מאמן בית"ר ירושלים מוקיר את מזל קבוצתו, שהעפילה לגמר על חשבון הכח ר"ג בדקה ה-91. אגייאר: "באתי לחוש את האווירה". דהאן: "גאה בבחורים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

דווקא במעמד כה נחשב ובאחד הערבים הגדולים של הכדורגל הישראלי, קיבלנו היום (רביעי) שתי קלישאות שהתקיימו באופן מושלם. הראשונה, מי שלא כובשת - סופגת. והשניה, המזל הולך עם האלופה. למרות שבאליפות כבר לא תזכה בית"ר ירושלים השנה, הדאבליסטית המכהנת נהנתה היום ממזל שבדרך כלל מאפיינת קבוצות בדרכן למעלה. כשכבר נדמה כאילו המשחק הולך להארכה, במצב 1:1, הבקיעה הכח רמת גן שער עצמי אומלל כדי לשלוח את עצמה הביתה, ואת בית"ר ירושלים לגמר גביע המדינה עם 1:2 קטן-גדול.

ארבע דקות קודם לכן, בדקה ה-87, קיבל ברק בדש הזדמנות ענקית לנצח את המשחק. חלוץ הכח רמת גן נשלח אל הרחבה, וכשהוא לבד מול טרבסקו קאלה בעט בדש אל הגוף של השוער. הכח מבזבזת הזדמנות לנצח את המשחק, ומה קורה מספר דקות מאוחר יותר בצד השני כבר כולם יודעים - וספק אם ישכחו בשורות העולה החדשה בזמן הקרוב.

גרשון: "בגביע יש דברים שקשה להסביר"

לאצטדיון רמת גן הגיע גומא אגאייר, איש העסקים שעשוי לרכוש את בית"ר ירושלים. למרות שמקורביו ייעצו לו שלא לעשות זאת, והתחושה האופטימית בבית"ר לגבי האפשרות שיגיע להציל את הקבוצה ירדה לאחרונה. גם במקרה שאגאייר ירכוש את המועדון, הוא יעשה זאת רק לאחר שהקבוצה תלך לפירוק. לאחר המשחק אמר אגאייר: "סיפרו לי הרבה על בית"ר ובאתי לראות אותה מקרוב ולחוש את האווירה. אני לא רוצה לבקר אף אחד, אבל אני לא חושב שהשתמשו במודל הנכון לניהול קבוצה בעבר", אמר הרוכש האפשרי.

"אני לא יכול להבטיח כלום, חוץ מזה שאני והחברה שלי רוצים להביא את הקבוצה למצב טוב יותר מכרגע. אני פשוט אוהב את הארץ הזאת, אני אוהב את העסק שלי ואת העם היהודי ומדינת ישראל. לא יודע אם אהיה הבעלים של הקבוצה, יש הרבה אפשרויות וכמה עניינים כלכליים שאני צריך לבדוק", אמר אגאייר.

מאמן מחזיקת הגביע, ראובן עטר, היה מרוצה בעיקר מהתוצאה הסופית. "כל משחק קשה כזה הוא אופייני לגביע ואני שמח שיצאנו עם היד על העליונה. במקצוע הזה כל הזמן עוברים לך תסריטים שונים בראש, בטח כשבדקה התשעים אתה עדיין לא מוביל, אבל אני מאמין בשחקנים שלי וסומך עליהם", אמר עטר. "גם היום אני גאה בהם. בסך הכל נתנו משחק טוב עד שספגנו ואז הכל התחיל להתפקשש. שיחקתי גם במכבי חיפה וגם במכבי נתניה, ולשמחתי אפגוש אחת מהן בגמר".

בלם הקבוצה, שמעון גרשון, חש תחושת הקלה גדולה בסיום. "אי אפשר להסביר את היכולת שלנו במחצית השנייה, אבל בגביע יש הרבה דברים שקשה להסביר, וכל קבוצה יכולה היתה לנצח", אמר גרשון. "קצת לפני שכבשנו הכח הגיעו למצב של אחד על אחד ואם הם לא היו מחמיצים כנראה שהייתם שואלים אותי עכשיו על ההפסד. אפשר לומר שהכי מתוק לנצח ככה, אבל זה רק חצי מתוק כי זה רק חצי הגמר ולא הגמר".

ברק יצחקי התייחס בעיקר לעונה הקשה שעברה על הקבוצה. "הכח אולי קבוצה יותר חלשה על הנייר, אבל ראינו שהם יכלו בהחלט לנצח. עברה עלינו עונה קשה וארוכה ואנחנו באמת מקווים לגמור אותה עם תואר. אנשים לא מעריכים את העונה שעברנו וכמה קשה היא הייתה", אמר החלוץ. "שיחקנו חצי עונה עם סגל קצר מאוד, למרות התדמית שיש לנו של קבוצה עם סגל רחב. עכשיו אנחנו במרחק של משחק אחד מהגביע, ואני מקווה שנעשה את זה ושאזכה להניף את הגביע אחרי שבשנה שעברה הייתי בבלגיה".

דהאן: "גאה בבחורים"

מנגד, בהכח רמת גן לא ידעו איך לעכל את ההפסד הכואב. העולה החדשה היתה רחוקה מספר שניות מלשלוח את המשחק להארכה, אליו היתה מגיעה עם מומנטום מצוין. המחצית השניה של הרמת גנים היתה מצוינת, והם שלטו לגמרי במשחק. אלא שבסיום, כאמור, זה לא ממש עזר להם. כעת, כל שנותר לקבוצתו של דודו דהאן זה לנסות ולהבטיח עונה נוספת בליגת העל, וכפי שהקבוצה שלו שיחקה היום, דומה כאילו מקומה בליגה הבכירה בעונה הבאה, אם וכאשר, יהיה ראוי בהחלט.

מאמן המפסידה, דודו דהאן, השתדל למצוא את החלקים החיובים במשך תשעים ושלוש הדקות שעברו על קבוצתו. "אני מלא בגאווה, הלב שלי מלא באושר - לראות את הקבוצה שלנו, שהתחילה ממש מכלום לפני שנתיים, מגיעה למעמד שיא של הכדורגל הישראלי ועושה משחק ראוי לשמו", אמר דהאן, שהסתכל אך ורק על חצי הכוס המלאה. "אם פקפקו בנו עד עכשיו, אין ספק שזה כבר לא יחזור. השער העצמי היה חלק מהמשחק, אבל השחקנים עשו דבר גדול היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully